adexo3
۳۸۰۶۷۶
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

اجرای فاز دوم رتبه بندی معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از استقرار بخشی از نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در سال جاری خبر داد و گفت: فاز دوم رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از استقرار بخشی از نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در سال جاری خبر داد و گفت: فاز دوم رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می‌شود.

محمد بطحائی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش چه در زمینه ارتقای مهارت‌ها و چه در زمینه عوامل انگیزشی و رفاهی معلمان هنوز فاصله بسیاری تا نقطه ایده‌آل داریم، اظهار کرد: دولت یازدهم تلاش می‌کند از این فاصله بکاهد و به همین علت بود که طرح رتبه‌بندی معلمان را به اجرا درآورد.

وی افزود: مطالعات مربوط به رتبه بندی معلمان از چند سال گذشته شروع شده بود؛ با بهره گیری از نتایج این مطالعات رتبه بندی معلمان در دولت یازدهم کلید خورد و فاز اول آن در مهرماه سال ۹۴ اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در فاز اول برای همه معلمان یک نوع تطبیق گروه صورت پذیرفت و متناسب با آن فوق‌العاده شغل‌ها افزایش پیدا کرد، گفت: در سال ۹۵ مرحله دوم طرح رتبه بندی را برای معلمان انجام و بخشی از نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای را مستقر خواهیم کرد.

بطحائی درباره صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمی نیز اظهار کرد: به هر میزان که شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها ارتقا پیدا کند رتبه و درجه معلم در گروه بالا می‌رود. به عنوان مثال یک معلم باید با روش‌های تدریس، اصول روانشناسی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی آشنا باشد و هر آنچه را در تئوری فرا گرفته در کلاس درس بکار ببندد. مجموع این شایستگی‌ها در دو بخش شایستگی‌های عمومی و دانشی و شایستگی‌های مهارتی طبقه بندی شده است.

وی ادامه داد: این شایستگی‌ها در دو جدول با ۹ معیار برای کسانی که در خواست ارتقای گروه داشته باشند به عنوان ملاک عمل در سال جاری قرار می‌گیرد. کسانی که شرایط لازم را از حیث سنوات خدمت و مدرک تحصیلی احراز کنند در خواست خود را برای ارتقا به گروه بالاتر ارائه می‌کنند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. متناسب با امتیاز کسب شده رتبه درخواستی اعطا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه این ارزیابی‌ها اظهار کرد: در سال جاری نظام کامل رتبه بندی مستقر نمی‌شود و نظام کامل در سال ۹۶ محقق می‌شود. بر این اساس مراکز سنجش صلاحیت‌ها راه اندازی می‌شوند. اما در سال جاری در مدرسه و در منطقه توسط مدیر و نماینده معلمان و نماینده گروه‌های آموزشی درس مربوطه سنجش بر اساس پارامترهای مشخص شده انجام می‌شود.

بطحائی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم کمتر از ۲۰۰ هزار نفر امسال مشمول رتبه بندی و ارتقای رتبه شوند گفت: به ازای ارتقای رتبه متناسب با جدول موجود، مشمول افزایش درصدی از فوق‌العاده شغل می‌شود.

وی درباره اعمال فوق‌العاده شغل برای نیروهای خدماتی نیز گفت: طرح رتبه معلمان فقط معلمان را دربرمی‌گیرد، اما برای نیروهای خدماتی نیز در حال رایزنی با سازمان مدیریت هستیم تا به راهکار دیگری برای افزایش حقوق آنها برسیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیان

      اینهمه آزمون و مدرک و...
      همه ارگان ها راحت به کارکنانشان حق مسکن و پوشاک و ... میدهند
      اینها فقط باعث افت روحی دیگر معلمان میشود

    • کارمند

      خوبه دیگه سالی چهار ماه کامل کارنمی کنن حالا بیا....

    • خلاقی

      رتبه اول از خیلی بیکار تا رتبه اخر نیمه بیکار...
      اخه شغلی که همش بیکاری و وقت ازاد هستش رتبه برای چیشه
      فقط ادعا و ادعا دارن معلم ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین چند تا کلمه رو که نوشتی از کی یاد گرفتی ؟؟؟؟؟

    • فرهنگی

      برادر من اگه فراموش کردی که طبق گفته مولی علی "هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته" احترام به معلم واجب هست، خیالی نیست! اما دست کم بدان که ۴ ماه تعطیلی در سال (به فرض که مختص معلم باشد) برای زن و فرزند ما غذا و دارو و پوشاک نمیشود... شما طرحی بدهید که طبق آن من معلم به اندازه نیازم حقوق بگیرم و در آن طرح حتی جمعه های مرا تعطیل نکنید.
      التماس تفکر!

    • معلم

      حضرات کارمند و خلاقی بدانید و آگاه باشید که ارزش کار یک معلم در یک روز برابر کار یک ماه سایر کارمندان و صنوف می باشد . چون با مغز و فکر آنسانها سرو کاردارند . رسالت معلم تربیت انسانهاست تا در آینده صادق ، بی ریا ، بی تکبر ، واقع بین ، قدر شناس ، راستگو و وووووووووو ........ باشند. و همچنین بدانید این گفته های مسءولین فقط در حد شعار است و در عمل اینچنین نیست و این همه دبدبه و کبکبه که می زنند برای این است تا نمایندگان مجلس وزیررا استیضاح نکنند. پس واقع بین و ..... باشید و حسادت نورزیدو خیال باطل به خود راه ندهید تا آسوده خاطر شوید.

    • بدون نام

      نیروهای خدماتی مظلوم ترین نیروهای اموزش وپرورش است که دستشان به جایی بند نیست وهیچ کس به انها توجهی نمی کند اصلا برایشان مهم نبست بنده خودم یکی از نیروهای خدماتی هستم

    • رنجبر

      اون عریزی که می گه معلمان ادعا دارند کاش خودش را کمی به
      زندگی معلمان نزدیک می کرد تا ببینه خیلی وقت ها چقدر یک معلم شرمنده زن و بچه اش میشه بخاطر حقوقی که بابت ضمانت یا مسائل دیگر کم میشه

    • بدون نام

      شما اگر به کیفیت آموزش و تربیت نونهالان و آینده سازان کشور م ایران بها میدادید این وضع اسف بار بی تربیتی و وازدگی در تمام امور مشاهده نمی شد...................هر روز هم با هزارویک لطایف الحیل سر این معلمان بیچاره و فقیر رو کلاه میگدارند آقا برو در جوامع پیشرفته اروپایی ببین معلمان چه ارج وقربی دارند و دغدغه معیشتی که ندارند حقوقشان از دکترها هم بالاتره! بروید خجالت بکشید یک ریال میخواهند بدهند توو بوق وکرنا وچند دستگی وتفرقه بین معلمین بیچاره! شرم اوره !

    • رضا

      معلمی شغل انبیاست.ولی بیایم یکم هم واقع بین باشین .انصاف هم خوب چیزه..یاد کارگرای معدن افتادم که صبح تا شب تو معدن کار میکنند بخدا قسم حقوق شون اندازه معلما نیستش

    • بدون نام

      معلما شهرما که اکثرا دو شغله اند.و خدا رو شکر وضعشون بدک نیست.

    • ع م

      دوستان غیر معلم:ما بیشترسال رو درحال تدریس هستیم و تابستان درگیر مطالعه و کلاس های ضمن خدمت
      میزان کارما باتوجه به ظرفیت وتوان دانش اموزان برنامه ریزی میشه وگرنه تابستان هم ما حاضریم کار کنیم
      ما خواهان رفاه همه اقشار وصنوف هستیم

    • بدون نام

      آقایی که معلم رو با کارگر مقایسه میکنید معلمان الان تحصیلاتشون فوق لیسانس ودکتری است این چه قیاسی است...درضمن کارگران هم مانند ما بیچارن...بعدش این بازی با کلمات وزارت آموزش وپرورش وآقا بجایی برای ما پشیزی نمیاره وتوهين به معلمانت. .جلو دزدی صندوقو. و... رو بگیرید

    • محمداحمدی

      اون آقایی که میگه معلماادعادارن ،آقای محترم یه بچه را نمی تونی در خونه تحمل کنی ولی چهل ودوتابچه با انواع فرهنگ چپاندن تو کلاس اونوقت میگی معلما فلانن ...کاش همون معلم کاری می کرد اون چندجمله روهم یادنگیری واقعا که اندکی تفکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج