adexo3
۳۸۱۸۴۸
۶۰ نظر
۵۰۰۶
۶۰ نظر
۵۰۰۶
پ

ركورد اختلاس شكست!

در ميانه رقابت رسانه‌ها براي افشاي فسادهاي مالي بود كه يك خبرگزاري اصولگرا خبري را مبني بر اختلاس ٨٠٠٠ ميليارد توماني در صندوق ذخيره فرهنگيان منتشر كرد؛ اختلاسي كه به گفته اين رسانه اصولگرا توسط فراكسيون مبارزه با فساد اقتصادي كشف شده است.

روزنامه اعتماد: در ميانه رقابت رسانه‌ها براي افشاي فسادهاي مالي بود كه يك خبرگزاري اصولگرا خبري را مبني بر اختلاس ٨٠٠٠ ميليارد توماني در صندوق ذخيره فرهنگيان منتشر كرد؛ اختلاسي كه به گفته اين رسانه اصولگرا توسط فراكسيون مبارزه با فساد اقتصادي كشف شده است.

محمود صادقي نماينده مردم تهران اما ضمن اينكه مي‌گويد فراكسيون مبارزه با فساد اصلا وجود خارجي ندارد جزيياتي را نيز در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان فاش كرد و گفت: فراكسيون مبارزه با فساد اقتصادي هنوز وجود خارجي ندارد، در واقع درخواست تشكيل چنين فراكسيوني با حدود ۱۱ امضا از سوي نمايندگان مجلس تقديم هيات‌رييسه شده، اما با پيگيري‌هاي انجام شده، تا اين لحظه به‌صورت رسمي اجازه فعاليت به چنين فراكسيوني داده نشده است.

اختلاس ۸۰۰۰ ميلياردي صندوق فرهنگيان مربوط به دولت احمدي‌نژاد است

محمود صادقي جزييات جديد را در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان بيان مي‌كند. او مي‌گويد اين اختلاس مربوط به دولت احمدي‌نژاد است و از تحقيق و تفحصي مي‌گويد كه قرار بود به تخلفات دولت احمدي‌نژاد در اين حوزه رسيدگي كند، تحقيق و تفحصي كه به فراموشي سپرده شد. به گزارش ايلنا، اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پاسخ به سوالي درباره ادعاي مطرح شده درخصوص اختلاس ۸۰۰۰ ميليارد توماني در صندوق ذخيره فرهنگيان، گفت: اخيرا در يكي از جلسه‌هاي كميسيون آموزش كه با حضور برخي مسوولان وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخيره فرهنگيان برگزار شد، موضوع تحقيق و تفحص از اين صندوق مطرح شد كه بخش اعظم اين تخلف مربوط به دولت احمدي‌نژاد است.

۴۰۰۰ ميليارد دارايي صندوق ذخيره فرهنگيان از سال ۸۶ تا ۹۲ معدوم‌الوصول شد

صادقي تصريح كرد: در اين جلسه، اغلب اعداد و ارقامي كه به عنوان تخلف‌هاي اقتصادي و مالي ازسوي مسوولان مطرح شد، مربوط به دولت قبل بود كه به عنوان مثال تنها در يك مورد، مسوولان صندوق فرهنگيان اعلام كردند در سال ۹۲ هنگامي كه اين صندوق را از مسوولان پيشين تحويل گرفتند، اين صندوق در بازه زماني سال‌هاي ۸۶ تا ۹۲ مبلغ ۴۰۰۰ ميليارد تومان دارايي معدوم‌الوصول داشته است.

اعطاي ۳۲۰۰ ميليارد وام معدوم‌الوصول به ۳ نفر

صادقي تاييد مي‌كند كه در دوره جديد هم تخلفاتي در اين صندوق صورت گرفته است اما عمده اين تخلفات مربوط به دولت قبل است. از جمله اين تخلفات را اعطاي وام معدوم الوصول به ٣ نفر بيان مي‌كند؛ وام‌هايي به ارزش ٣٢٠٠ ميليارد تومان كه هرگز بازگردانده نشده است. عضو هيات رييسه فراكسيون اميد در مجلس ادامه داد: به‌عبارت ديگر اين مبلغ ۴۰۰۰ ميليارد تومان، دارايي‌هاي صندوق فرهنگيان بوده كه وصول نشده و بنابر پيگيري‌هاي انجام شده، ۳۲۰۰ ميليارد تومان از اين مبلغ مربوط به وام‌هايي بوده كه در اختيار ۳ نفر قرار گرفته و هرگز اين وام‌ها را بازنگردانده‌اند.

او با بيان اينكه بنابر گزارش مسوولان وزارت آموزش و پرورش تخلف‌هايي در دوره جديد نيز صورت گرفته اما بخش اعظم تخلف مربوط به دولت قبل است، گفت: به‌گفته اين مسوولان تخلف‌ها علاوه بر صندوق فرهنگيان، در بانك سرمايه نيز رخ داده و حتي شكايت‌هايي در اين باره صورت گرفته بود و همچنان نيز به‌دنبال بازگرداندن اين مبالغ هستند. رييس فراكسيون شفاف‌سازي اقتصادي و انضباط مالي در مجلس دهم همچنين اضافه كرد: بنابر اين گزارش اين شكايت‌ها در دو پروژه مطرح شده كه يكي پروژه «كاج مشهد» است و همچنين پروژه «بانك سرمايه» كه به‌گفته شهاب‌الدين غندالي مديرعامل فعلي صندوق ذخيره فرهنگيان در جريان مجلس نهم، دو مرتبه به‌منظور ارايه توضيحات لازم، نامه‌هايي به هيات رييسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نهم ارسال كرده كه با اين حال، اجازه حضور در جلسه‌هاي اين كميسيون به او داده نشده است.

تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان مربوط به مجالس هشتم و نهم است

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس دهم با اشاره به تلاش نمايندگان براي تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در مجالس هشتم و نهم، اعلام كرد: هنگامي كه طرح تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در نشست كميسيون آموزش و تحقيقات مطرح شد، آقايان زاهدي و كوچكي‌نژاد كه اين طرح را امضا كردند، مدعي شدند كه نخستين‌بار كه چنين طرحي مطرح شد، در زمان مجلس هشتم بوده است. او ادامه داد: به‌گفته زاهدي و كوچكي‌نژاد، نمايندگان در مجلس هشتم درخواست تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان را مطرح كردند كه به نتيجه نرسيد و اين درخواست به گفته آنها در مجلس نهم نيز به كما رفت.

تخلف‌هاي صندوق ذخيره فرهنگيان مربوط به دولت‌هاي احمدي‌نژاد است

صادقي در پايان تصريح كرد: با اين حساب، آنچه امروز تحت عنوان تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان مطرح شده، ادامه تلاشي است كه از زمان مجلس هشتم آغاز شده و اين تخلف‌ها مربوط به دولت‌هاي نهم و دهم و زمان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد بوده است. روز گذشته شهاب‌الدين غندالي مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان در نامه‌اي به عباس جعفري‌دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران ضمن تكذيب مدعيات مطرح‌شده در خبر خبرگزاري اصولگرا، خواستار برخورد جدي با متخلفان شد و اعلام كرد كه در دو هفته گذشته انتشار اخبار كذب درخصوص فساد مالي درصندوق ذخيره فرهنگيان، علاوه بر ايجاد فضاي بي‌اعتمادي ميان فرهنگيان در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، موجب كاهش ٢٠٠ ميليارد توماني ارزش شركت‌هاي بورسي اين صندوق شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جوان بدبخت بیکار

      عاقا شما هم نگیید ما میدونیم تو این مملکت چه خبره*** کلن از همه نا امیدم بعضی وقتا به خودم به هیچکی اعتماد ندارم فکر میکنم خودم هم دزد هستم *** یکی از 5 کشور ثروتمند دنیا هستیم اما 95% مردم مثل گدا ها زندگی میکنن و بقیه اون بالا بالاها ............

    • بدون نام

      اقا واسه مردم مهم نیست مربوط به چه دوران و چه کسی هست. برای مردم این مهمه که در مملکت همچین چیزی هست و خواستار مبارزه با فاسدان هستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی مهم هست برای چه دوره ای هست

      • بدون نام

        مهمه چون یه عده نادان بفهمن به کی رای بدن به کی رای ندن

      • سامان

        اقای بدون نام برای شما فقط احمدی نژاد مهمه اینو بگو دلت خنک میشه که بگن احمدی نژاد بوده چقدر ساده ای اینجا هر دولتی که بیاد همین آشه و همین کاسه مطمئن باش!

      • بدون نام

        چرا در این مواقع مهم نیست واست؟؟

    • بدون نام

      افت داره یه روز توی تقویم باز کنید روز اختلاس یه کیکی شمعی کادویی بگیریم فشفشه و ترقه

    • بدون نام

      بر طبل شادانه بکوب

    • ممد

      خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان

      پاسخ ها

      • محمد

        زنده باد ايران جاويدان ايران پاينده ايران

    • بدون نام

      ای بابا دیگه این اختلاصا قدیمی شده برای مردم عادیه چیز جدیدی روکنید

    • بدون نام

      خدایا خودت برس بداد این مملکت و جوانانش که دارن مثل گل پرپر میشن و یه عده عین داعش دارن با پنبه سر میبرن آه این جوانان شما را میگیرد من به شخصه 35سالمه دوساله نامزد کردم نمیتونم ازدواج کنم بعد این آقایون ..... ما چه گناهی کردیم که الان تقاص پس میدیم

    • بدون نام

      ... چقدر ساده ان این مردم
      بیچاره اون کارگری که صبح تا شب جون میکنه آخرشم شرمنده زن و بچش میشه

    • ایرانبان

      به به اگه تا حالا دو به شک بودم تو زمینه رفتن از این مملکت این چند وقته به قطعیت رسیدم .... اینجا بمونه برای پورشه سوارها و مازراتی سوارها دمتون گرم ....

    • فرشاد

      واگذار تون کردم به خدا یاعلی،یاابولفضل،یاصاحب زمان بدادمردم برسید

    • بدون نام

      به به گل بود وبه سبزه نیز آراسته شد.والا ما مردم دیگه به اینا عادت کردیم.اینقدر شدیدیم که اادی شده

    • ناشناس

      امیدوارم تمام فرهنگیانی که دراین صند وق عضو هستند سرمایه شون رو خارج کنند تا این صندوق که سودش عاید دیگرتن میشه رو بخاک سیاه بنشونن

    • معلم بازنشسته

      واقعا خجالت اور است .معلم بیچاره با این همه مشکلات ولی .......... چه کار می کنند .خدا ...

    • بدون نام

      به یکنفر گفتند .....بار اول از شدت ناراحتی وخشمگینی غش کرد.دوباره به هوش اومد وهمونو بهش گفتند سرخ شد وعصبی بار سوم گفتند کمتر ناراحت شد وهمین جور گفتند تا آخر واکنشی ازش ندیدند.حکایت شنیدن اختلاس توسط مردم حکایت آشناست.

    • بدون نام

      دمش گرم.. نوش جونش..

      ايول بابا دست مريزاد...
      برو حالشو ببر..
      ...........

    • سوسنگرد

      واقعا متاسفم به چی خودمان می نازیم؟ نه فرهنگ داریم نه هنر فقط فرهنگ خوبی داریم بنام فحش دادن و اختلاس و دزدی.
      بر طبل شادانه بکوب ای هموطن!

    • بدون نام

      چند سال پیش رفتم بانک پول گرفتم 20 هزارتومان اضافه بهم داده بودن سریع برگشتم و پول رو پس دادم الان هر چه به مغزم فشار میارم برام هضم نمیشه که چطور یه عده به این راحتی میلیارد میلیارد میخورن و ککشون هم نمی گزه آیا وجدان و انسانیت منقرض شده !!!!!

    • محمد

      کشش ندین کار آمریکا و اسراییل است مسولین ما درستکارو پاک هستند

    • reza

      پول عزیزان فرهنگی خوردن نداره، !

    • بدون نام

      واکنش فلانی به شکسته شدن رکوردش خخخخخخ

    • بدون نام

      آقا 8000 میلیارد چی ؟ 4000 هزار میلیارد چی ؟
      چرا تومن و دلار و ریالشو نمینویسید ؟
      چرا خودتونو اصلاح نمیکنید
      حداقل 5 دفه خودم تو این سایت سر این موضوع کامنت گذاشتم

    • علیرضا

      البته که تحریم ها روی این اختلاص کننده ها هییییچ تاثیری نداره

    • بدون نام

      ننگ برشماباد ..ولی خیال ملت راحت ..مسئولین وخادمین زحمت کش ما نمیزارن حقمون از گلوتون بره پایین ...

    • لیلا

      برای اعتراض اقای مطهری سریعا 100 تا امضا جمع میشه و برای این کار کلا 11 امضا... توخود بخوان...

    • سهراب

      تا برخورد جدی و مسولانه با این معضل نباشه همین آشه و همین کاسه و متاسفانه با این اختلاسای میلیاردی آستانه تحریک مردم هم بالا رفته هیچ عکس العملی به این اختلاسا نشون نمیدن پس از اعلام این اخبار چه سودی عاید چه کسانی خواهد شد جز اینکه همچنان آب در هاون بکوبند و باز آب از آب تکون نخوره

    • بدون نام

      اصلا افتخارمابه همین رکورد شکستنهاست یکی در المپیک رکورد میشکنه یکی هم درصندوق فرهنگیان ..یکی دروزارت نفت...یکی دربانک ملی ..صادرات .......بالاخره مهم اون رکورد بود که شکست به امید شکستن رکوردهای بعدی خخخخخخ

    • بدون نام

      روحانی وارده .بگذار تقصیر دولت قبلی.

    • بدون نام

      دم روحانی گرم دارن یقه هرچی ... میگیرن ایول

    • بدون نام

      خب تاریخی رو که این اختلاس کشف شده به نام "روز ملی اختلاس" نامگذاری کنیم. تلویزیون هم میتونه از صبح تا شب آهنگ وطنم و بر طبل شادانه بکوب پخش کنه و همه دور هم خوشحال باشیم.

    • امیرعلی117

      بیچاره معلم ها ...چقدر اذیت میشن اما ازاونطرف دارن حقشونو میخورن
      خدالعنتتون کنه

    • علی

      واسه سه میلیون وام ازدواج خودشونو هزار جور باز میکنن اونوقا اینجوری

    • بدون نام

      تکبير!!!!؟

    • بدون نام

      ام القراي اختلاس!!!؟

    • ممد

      چندوقت پیش یکی از بیت المال سه هزار میلیارد ناقابل برداشت و رفت ودیگه برنگشت ....واون یکی دوازده هزار میلیارد تومن گرفت ورفت دیگه هم برنگشت!!والان یکی دیگه رکوردو شکست!!!!وهیچکدومشون برنگشتن اما سی سال پیش پشت میدان مین چندنفر میخواستن باجونشون معبر بازکنند....یکیشون چند قدم که رفت برگشت!!!همه فکرکردن ترسیده!!پوتین هاش رو درآورد داد زد وگفت :(((تازه از تدارکات گرفتم نو حیفه مال بیت الماله)))بعد پابرهنه رفت واتفاقا اونم دیگه برنگشت.....!!!!!!

    • بدون نام

      خدائی هست که حق مردم رامیگیره ازشون مسئولین ما .....

    • سهراب

      پس از تلاشهای شبانه روزی اسامی کسانی که - به قول ایشون-وام معدوم الوصول -که به قول خودمون میشه:برو حالشوببر-رو گرفتن کشف کردم .اولیش الف . ب دومیش پ . ت سومیش ث . ج هستن که این آخری نامرد بیشترشو برده و پس نداده .حالا اگه یکی بگه به ترتیب حروف الفبا اسم و فامیل میگی میگم چه فرقی میکنه مگه اونایی که تو روزنامه ها به عنوان اسامی مختلسین !بدون ترتیب حروف میگن کسی متوجه میشه کی بود .در پایان واقعا خسته نباشید زحمت کشیدین کشف کردین بعد از چند سال یه حوله بردارین نچایین یه وقت !

    • بدون نام

      ایران رکورد دار اختلاس در طول تاریخ هستش و ظاهرا مسئولین در تلاش هستند این رکورد ملی رو در کتاب گینس به ثبت برسونن برای همشون آرزوی موفقیت میکنیم.

    • بدون نام

      حالا هی بگین
      چرا مهماندوست رفت؟
      چرا سمیعی رفت؟
      چرا همه مغز ها رفتن؟

    • سیناااا

      ای کاش تو المپیک ریو مسابقه اختلاس و دزدی میگذاشتند. شک نکن ایران مدال طلا میگیره و بعد گوینده میگفت خسته نباشی اختلاسگر خدا قوت پهلوان اختلاسگر و تلویزیون نماهنگ رو نشون میداد و افتخار میکردیم به اختلاسگر.

    • عههههههه

      بادا بادا مبارك بادا..

    • رهگذر

      یک دهم این پول زندگی ما رو زیر و رو میکنه
      الان که فکر میکنم یک صدمم کافیه
      اصن از خدا که پنهون نیست از شمام پنهون نباش لنگ شش میلیون پولیم

    • ایمان

      مجموعه کتابهای قوانین اختلاس. با ارسال کد 22111357 به 4000 قیمت 213255 تومان

    • علی

      همینه که شاعر میگوید هنر نزد ایرانیان است وبس
      وجدانا کجای دنیا ار این هنروریها دارند انشاله که چشممان نکنند

    • بدون نام

      در هر زمان که اتفاق افتا ده چه فرقی میکنه بخدا ما دنبال این نیستیم .ما میخواهیم چند تا از اینها رو تو تلویزیون محاکمه کنید.

    • عباس از خوزستان شادگان

      ما رکورد زدیم ، مااا رکورد زدیم ...

    • سید

      کرم درخت از خود درخت فرهنگیان عزیز اینهمه گیر صدمن یه غاز به همه عالم وادم دادید ولی یادتون رفت عیب کس منگر واحسان خویش دیده فرو بر به گریبان خویش.بیشتر نیروی با کمترین بازدهی هر ارگانی دو روز تعطیل باشه مملکت میخوابه ولی اموزش وپرورش مستمر۳ ماه تعطیل انگار نه انگار واونقدر بار مالی رو کمر دولت دارید که فقط از ترس تعدا زیادتون سکوت اختیار کرده

    • baran

      چیزی هم غیر از باد هوا، برای مردم مونده که بخورن؟؟؟!!!

    • بدون نام

      یکی از دوستان گفت بالاخره خدا حقمونو ازشون میگیره ، ولی دیگه کی ؟ ما که جوونی و عمرمون رفت ، نمیتونیم زن و بچه هم داشته باشیم که اقلا بگیم از ما که گذشت برا بچاهامون ایشالا خوب بشه اوضاع .

    • امین

      ای کاش مردم ما جوگیر نمیشدند و حقایق رو درک می کردند نه که بازیچه ی دست احزاب و گروههای سیاسی بشن و آلت دست مسئولان بی کفایت

    • ali

      واقعا تاسف بار هست فقر دربرخی مناطق بیداد میکنه بعد اینها براحتی این همه پول رو بالا میکشن دزدی هایی در روز روشن امیدوارم هم این دنیا هم اون دنیا بدجور پس بدن!

    • عباس

      راستی به این همه دروغ و فرافکنی و فرار به عقب فکر کردايد همیشه طرح این گونه شایعات برای منحرف کردن مردم از گند زدن آقایان درحال حلضر

    • امید

      نگین شکست چون هر روز دارن رکورد میزنن .

    • عباس

      آخه چقدر ...... بابا این اختلاس که جدیدا اتفاق افتاد

    • بدون نام

      اختلاسگر اعدام بایدگردد.

    • امیر

      واقعا برا این مملکت و مسؤلین متاسفم . اینا فقط باید یه هیئتی تاسیس کنند که مراقب باشند مسؤلین دزدی و اختلاس نکنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج