۳۹۸۱۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اعتراض پاکستان و سودان به قانون «جاستا»

سفرای کشورهای پاکستان و سودان در عربستان سعودی ضمن انتقاد از قانون آمریکایی «جاستا» حمایت خود از ریاض در برابر این قانون را اعلام کردند.

خبرگزاری مهر: سفرای کشورهای پاکستان و سودان در عربستان سعودی ضمن انتقاد از قانون آمریکایی «جاستا» حمایت خود از ریاض در برابر این قانون را اعلام کردند.
«منظور الحق» سفیر پاکستان در عربستان سعودی با انتقاد شدید از قانون آمریکایی «جاستا» علیه ریاض، گفت: صدور قوانین داخلی برای تحت تعقیب قرار گرفتن دولتها در خارج از مرزها نوعی هرج و مرج را به وجود می آورد.

بر اساس این گزارش، وی همچنین اظهار داشت: قانون آمریکایی «جاستا» در شرایطی تصویب شد که دولت های مختلف به شدت به نزدیکی، تفاهم و همکاری با یکدیگر احتیاج دارند.

از سوی دیگر، «عبدالباسط السنوسی» سفیر سودان در عربستان سعودی نیز با انتقاد از «جاستا» گفت: این اقدام علاوه بر اینکه نوعی رویگردانی آمریکا از تحقق عدل و عدالت بین‌المللی تلقی می شود، شیوه بازیچه قرار دادن قوانین بین المللی و به سخره گرفتن منشور سازمان ملل متحد را نیز ترویج می کند.

این اعتراض ها در حالی انجام می شود که عربستان و سودان از جمله کشورهایی هستند که از عربستان سعودی کمک های مالی دریافت می کنند.

گفتنی است، قانون «جاستا» چندی پیش در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید. به موجب این قانون، خانواده های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر می توانند از عوامل این حادثه ـ عربستان سعودی ـ شکایت کنند.

پیشتر نیز مصر، قطر، امارات، بحرین و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس از عربستان سعودی در برابر قانون «جاستا» حمایت کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وجدان

      ومکروومکرالله والله خیرالماکرین.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج