۴۰۰۳۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استقبال ژرمن‌ها از دستاوردهای سفر به ایران

رسانه‌های مختلف آلمانی سفر معاون صدراعظم آلمان به تهران را به طور گسترده پوشش دادند. آن‌ها با اشاره به جو ایجاد شده علیه سفر گابریل و مخالفت برخی با این سفر، نوشتند: با وجود فضاسازی‌های منفی این سفر توانست دستاوردهای خوبی برای طرفین داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های مختلف آلمانی سفر معاون صدراعظم آلمان به تهران را به طور گسترده پوشش دادند. آن‌ها با اشاره به جو ایجاد شده علیه سفر گابریل و مخالفت برخی با این سفر، نوشتند: با وجود فضاسازی‌های منفی این سفر توانست دستاوردهای خوبی برای طرفین داشته باشد.

رسانه‌های آلمان به امضای قراردادهای متعدد بین دو طرف اشاره کرده و نوشته‌اند که این قراردادها می‌تواند تحرک لازم در مناسبات اقتصادی دو کشور را فراهم کند. در همین رابطه روزنامه هندالزپلات به عنوان پرتیراژترین روزنامه اقتصادی آلمان گزارش مفصلی را در مورد نتایج اقتصادی و دستاوردهای این سفر نوشته و یادآور شده است که نمایندگان موسسات آلمان که بخشی از هیأت ۱۲۰ نفره اقتصادی همراه گابریل را تشکیل می‌دهند، می‌خواهند معجزه کوچکی را میسر کنند. به عنوان مثال زیمنس موفق شد معاملات خود با ایران را که سال‌های قبل به ۵۰ میلیون یورو می‌رسید به واسطه انعقاد معاهده تحویل و تولید توربین‌های گازی و همکاری در راه‌آهن مجدداً‌ تا حدود ۵۰۰ میلیون یورو افزایش دهد.

این روزنامه اقتصادی در ادامه می‌نویسد: گروه تأسیسات سازی دوسلدورفی اس ام اس دو قرارداد در مورد کارخانه‌های فولاد و خط لوله امضا کرد، میتسوبیشی آلمان در مورد مدرنیزه کردن یک نیروگاه گازی با ایران به توافق رسید. هم‌چنین با رفع تحریم‌های اتمی در ژانویه ۲۰۱۶ در مناسبات اقتصادی بین ایران و ‌آلمان تحرکی ایجاد شد. موسسات اروپایی به خصوص در بخش‌های شیمی، هوانوردی و خودروسازی فعال شده‌اند. ایرباس برای ۱۷ فروند از ۱۱۸ جتی که به ایران می‌فروشد از مقام‌های آمریکایی مجوز دریافت کرده است. این در حالی است که رقیب ایرباس یعنی بویینگ مجاز است ۸۰ فروند به ایران تحویل دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که به جز سیتروئن که با خودروسازان ایرانی در زمینه تولید خودرو توافق کرده و اکنون فولکس واگن از چندین مسیر برای ورود به بازار ایران آماده شده است و شرکت‌های تابع آن مانند اسکودا با شریکان احتمالی خود در ایران در زمینه برقرار کردن یک شبکه فروش وارد مذاکره شده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ در مقاله‌ای با عنوان «آغاز حرکت تازه در روابط با ایران» می‌نویسد: یکی از اهداف اصلی سفر گابریل تشکیل پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان بعد از سال‌های وقفه بوده است.

یکی از موضوعات بغرنج در مذاکره با ایران شفاف نبودن مسائل مالی برخی طرف‌های ایرانی است که این امر موسسات آلمانی را نگران می‌کند. گابریل به همین دلیل تلاش می‌کند تا آن‌جا که ممکن است گره‌ها را باز کند و آلمان سعی دارد به ایران کمک کند تا به سطح بازارهای مالی امروز ارتقاء یافته و مقررات شفافیت را رعایت کند. هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای را که بانک فدران آلمان و بانک مرکزی ایران روز دوشنبه امضاء کردند در همین راستا است.

خبرگزاری آلمان هم در خبری تحت عنوان اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان این موضوع را عنوان کرد که برای نخستین‌بار پس از ۱۵ سال در تهران کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان برگزار شد و وزیر اقتصاد فدرال آلمان در این نشست به اتفاق همتای ایرانی خود آن را افتتاح کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج