adexo3
۴۰۱۸۴۸
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

وضعیت هزینه و درآمد خانوارهای شهری

مرکز آمار اعلام کرد که در سال ۹۴،یک خانوار شهری ایران به طور متوسط ۲۶ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان برای خرید و بهره‌مندی از کالاها و خدمات مصرفی هزینه کرده است.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران میانگین هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی را طی سال ۹۴ اعلام کرد، بر این اساس در سال گذشته، یک خانوار شهری ایران به طور متوسط ۲۶ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان برای خرید و بهره‌مندی از کالاها و خدمات مصرفی، هزینه کرده است که این مبلغ با ۱۱.۷ درصد نسبت به سال ۹۳ مواجه بوده است.

بر این اساس، میانگین هزینه خانوارهای روستایی نیز در این سال برابر با ۱۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان بوده که از رشد مثبت۶.۱ درصدی برخوردار بوده است.

همچنین در سال ۹۴، متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری ۲۷ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۰۰ تومان و درآمد یک خانوار روستایی نیز ۱۶ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل تر از آن ۱۵.۶ درصد و ۱۵.۸ درصد افزایش داشته است.

در این میان، درآمد از مشاغل مزد و حقوق‌بگیری، درآمد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و درآمد متفرقه در سطح روستایی به ترتیب به میزان ۱۷.۹، ۱۶.۹ و ۱۳.۴ درصد رشد داشته است.

سهم هر یک از منابع درآمدی در کل درآمد شهری به صورت ۳۳.۴ درصد از مشاغل مزد و حقوق‌بگیری، ۱۶.۳ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۵۰.۳ درصد از درآمد منابع متفرقه و سهم هر یک از منابع درآمدی در کل درآمد روستایی به صورت ۳۰.۲ درصد از مشاغل مزد و حقوق‌بگیری، ۳۰.۹ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۳۸.۹ درصد از منابع متفرقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سبی

      ما با سالی زیر ده ملیون تو گروه بازنده ها ییم

    • بدون نام

      چقدر دروغ میگوید واقعا که حقوق کارگری در سال 94 720تومان بوده حالا در سال چقدر میشود اگر یارانه رو هم حساب کنید در هر سال 540 تومان که برای یک خانواده 3 نفره میشه حدود 11 میلیون در سال حالا چه طور به 27 میلیون رسیدن خدا میدونه واقعا که ...?

    • سارا

      وضعیت هزینه ودرامد خانوارها ومخصوصا کارگران بسیار اسفناک است ونمی تواند یک غذای درست بخورند البته با این حقوق های نجومی جای برای قشر کارگر وجود ندارد وباید بسوزند و بسازند

    • بدون نام

      من راننده که یک میلیون درآمد نداشتم زندگیم در حال از هم پاشیدنه. ار این حرفها چطور خجالت نمی کشند عجیبه. حتما منظور درآمد خودشون هست که خیلی بیشتر از این حرفهاست

    • ناشناس

      سلام شب بخیر متأسفانه فقط این آقایان بلد هستند که دروغ به خورد مردم بدهند من یک کارمند با حقوق متوسط هستم حقوق من كجا و برآ وردآقا یان کجا خدا خودش کمک مان باشد انشا 1 الله

    • علی

      باسلام چرا باید عده ای از بازنشستگان نیروهای مسلح از پنج سال ارفاق در بازنشستگی استفاده کنند ولی متاسفانه عده دیگر با همان سنوات خدمتی اگر رعایت شود تفاوت ها به حداقل میرسد از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشگر باقری استدعا دارم که به این موضوع فکر کنند و بخاطر منزلت پرسنل خدوم چاره ای بیاندیشیند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج