adexo3
۴۱۹۹۳۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

روزنه امید برای نجات صیادان ایرانی

صیادان اسیر ایرانی ۲۰ ماه پیش که به گروگان گرفته شدند ۱۲ نفر بودند اما تاکنون ۴ نفر از آنان کشته شده‌اند و اکنون ۸ نفری که زنده مانده و چشم به یاری هموطنان پر سخاوت دارند. دزدان دریایی سومالی در آخرین تماس با خانواده صیادان رقم آزادیشان را به ۵ هزار دلار کاهش داده‌اند.

روزنامه ایران: صیادان اسیر ایرانی ۲۰ ماه پیش که به گروگان گرفته شدند ۱۲ نفر بودند اما تاکنون ۴ نفر از آنان کشته شده‌اند و اکنون ۸ نفری که زنده مانده و چشم به یاری هموطنان پر سخاوت دارند. دزدان دریایی سومالی در آخرین تماس با خانواده صیادان رقم آزادیشان را به ۵ هزار دلار کاهش داده‌اند.

هشت صیاد و ملوان ایرانی که ۲۰ ماه پیش توسط دزدان دریایی سومالی اسیر شده‌اند و در اسارتگاه راهزنان، روزها و شب‌های پر درد و رنجی را می‌گذرانند، پس از ناامیدی از همه دریچهه‌ای بسته انتظار برای نجاتشان، این‌بار از آخرین روزنه امیدشان از آن‌سوی آبهای اقیانوس هند چشم به یاری هموطنانشان دوخته‌اند تا به شکرانه حضور در خانواده‌ها، با دست‌های مهربان و پر سخاوتشان پلی به سویشان بسازند و آنان را از تنگنای سلول‌های اسارت به میان خانواده‌هایشان برگردانند.

این اسیران هموطن که در بیغوله‌های تنگ و تاریک جنگل بسته به غل و زنجیر هستند با تکه نان خشکیدهای و بیسکویت کپک‌زده از ته‌مانده سفره راهزنان دریایی شب‌ها و روزهای شکنجه باری را می‌گذرانند و حتی هنگام رفتن به دستشویی زنجیرها را از دست‌ها و پاهایشان باز نمی‌کنند. اما زنده مانده‌اند تا از ورای آبها، مژده کمک هموطنانشان را بشنوند، بهای آزادیشان چندان نیست. دزدان دریایی سومالی در آخرین تماس با خانواده صیادان رقم آزادیشان را به ۵ هزار دلار کاهش داده‌اند.

صیادان اسیر ایرانی ۲۰ ماه پیش که به گروگان گرفته شدند ۱۲ نفر بودند اما تاکنون ۴ نفر از آنان کشته شده‌اند و اکنون ۸ نفری که زنده مانده و چشم به یاری هموطنان پر سخاوت دارند.

خانواده یکی از صیادان گفته: تا پیش از کشته شدن ۴ صیاد اسیر، راهزنان دریایی برای آزادی آنها ۳۰ هزار دلار خواسته بودند که اکنون این باج‌خواهی را به ۵ هزار دلار کاهش داده‌اند. البته یکی از اعضای این خانواده گفته: دو ماه پیش ما ۸۰ میلیون تومان به حساب راهزنان دریایی سومالی واریز کردیم ولی آنها صیادان ما را آزاد نکردند.

وی یادآوری کرد: همه صیادان در اسارت، زن و فرزند دارند و زندگی‌شان در غیاب مردانشان به سختی و دلهره وصف‌ناپذیر می‌گذرد. گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد راهزنان دریایی شب و روز صیادان اسیر ایرانی را شلاق می‌زنند تا خانواده‌هایشان را برای پرداخت پول عذاب بدهند. به گفته وی، یک سال پیش برخی از مسئولان اعلام کرده بودند به کمکشان خواهند رفت اما خبری از آنها نشد.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون گروهی از هموطنان فراخوانی تشکیل داده‌اند تا با کمک مردم خیرخواه، صیادان اسیر ایرانی نجات یابند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت خارجه نیز دیروز درباره ایرانی‌های در بند دزدان دریایی سومالی با اشاره به فقدان رابطه ایران با سومالی گفت: تلاش‌های بسیاری برای آزادی ایرانی‌های در بند دزدان دریایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه و دیگر نهادها تلاش‌های بسیاری برای آزادی گروگان‌های ایرانی انجام داده‌اند، ادامه داد: اما به دلیل اینکه گروگانگیرها دزدان دریایی با ویژگی‌های خاص هستند، کار را کمی دشوار کرده و بر حساسیت موضوع افزوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: با توجه به یک اصل، شاید اطلاع‌رسانی به اندازه کافی نبوده و خبردهی در این خصوص خیلی به مصلحت صیادان ایرانی ربوده‌شده نباشد.

قاسمی با تأکید بر اینکه ماجرای پیش‌آمده مسأله ساده‌ای نیست، ادامه داد: فراخوان تشکیل شده و وزارت امور خارجه به‌طور جد پیگیر موضوع است و تلاش می‌کنیم تعداد باقیمانده از صیادان ایرانی آزاد شوند و به میهن بازگردند. البته تعدادی از این صیادان در ماه‌های گذشته آزاد شده و به ایران بازگشته‌اند و تلاش‌ها در این رابطه با جدیت ادامه دارد. ضمن اینکه تقسیم وظایفی بین نهادها وجود دارد و پیگیری‌ها انجام می‌شود و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی به‌موقع و لازم انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: با توجه به پیچیدگی موضوع، به ارائه توضیحات در همین حد بسنده می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولان لطفا 5000 دلار کمتر اختلاص کنند تا مردم بتونن جون 8 نفر رو با 5000 دلار نجات بدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج