اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۱۲۶۷
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

اقتصاد ايران؛ خلاف جهت جهان

هرچند در يك ماه گذشته بسياري از تحليلگران سناريوهاي پيروزي هر كدام از كانديداها در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا را بررسي كرده و تاثيرات سياسي و اقتصادي آن بر كشور امريكا و به طور كلي بر جهان را تحليل مي‌كردند.

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: هرچند در يك ماه گذشته بسياري از تحليلگران سناريوهاي پيروزي هر كدام از كانديداها در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا را بررسي كرده و تاثيرات سياسي و اقتصادي آن بر كشور امريكا و به طور كلي بر جهان را تحليل مي‌كردند، اما كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد كه از بين دو نامزد مطرح انتخابات، كانديداي پر حاشيه و پر جنجال امريكا كه با اقدامات و رفتار خارج از عرف جامعه امريكا، حتي حمايت بسياري از چهره‌هاي سرشناس هم‌حزبي‌هاي خود را از دست داده بود، رييس‌جمهور شود.
جداي از تاثيرگذاري اين اتفاق بر اقتصاد جهان و ريزش شديد بورس‌هاي جهان، شايد نگران‌كننده‌ترين نكته درباره رياست‌جمهوري امريكا براي ايران سخنان او درباره لغو برجام باشد. او پيش‌تر تاكيد كرده بود به اين قرارداد تعهد چنداني ندارد چراكه يك توافق‌ يك‌جانبه و به نفع ايران است. او در مقطعي ديگر اظهار كرده بود كه در صورت رييس‌جمهور شدن به‌شدت و به طور كامل بر اجراي اين توافق نظارت خواهد كرد كه اين نكته دال بر عزم وي بر تعهد بر اجراي برجام است.
از سوي ديگر در خردادماه سال جاري جيسون گرينبلت، مشاور دونالد ترامپ در امور رژيم صهيونيستي و جهان يهود، در مصاحبه‌اي با روزنامه صهيونيستي جروزالم‌پست تاكيد كرده بود كه نامزد جمهوريخواهان «قطعا توافق هسته‌اي را قاطعانه اجرا خواهد كرد. گرچه از صبح ديروز شاهد آن هستيم كه بورس ايران هم به پيروزي ترامپ واكنش منفي نشان داده است، ولي تحليلگران اقتصادي و همچنين كارشناسان بازار بورس اين ريزش را كوتاه‌مدت ارزيابي كرده و معتقدند كه اين رويه در روزها و هفته‌هاي بعد اصلاح خواهد شد.
تحليل‌ها همچنين حاكي از آن است كه گرچه با آمدن ترامپ ممكن است كه برخي موارد مانند تسهيل روابط بانكي ايران با جهان و همچنين ورود سرمايه‌گذاران خارجي به ايران به دنبال پيروزي ترامپ با تاخير انجام شود، ولي اين مورد نيز كوتاه‌مدت بوده، بنابراين نبايد چندان نگران تسهيل روابط آينده اقتصادي ايران با جهان بين‌الملل بود، چون در نهايت طبق برجام و الزام طرفين به تعهد به اين قرارداد روابط اقتصادي ايران با جهان بهبود مي‌يابد.
امريكا مي‌داند، ايران رعب‌پذير نيست
امريكا مي‌داند، ايران كشور رعب‌پذيري نيست و با توجه به صحبت‌هاي مقام معظم رهبري اگر آنها برجام را پاره كنند ما آن را آتش خواهيم زد لذا به نظر مي‌رسد، كار ماجراجويانه‌اي حداقل در خارج از امريكا اتفاق نخواهد افتاد. در حال حاضر در هيجانات متاثر از نتايج انتخابات رياست‌جمهوري امريكا قرار داريم، به اعتقاد من واكنش‌ها هنوز انتخاباتي است و اصالتي ندارد. اشتباه است كه بدانيم اشخاص در امريكا منشا تحول در داخل و خارج از كشور خواهند بود، بازيگرداناني در امريكا هستند كه احزاب و روساي جمهور را مديريت مي‌كنند.
البته به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه امريكا در بدترين حالت اقتصادي و سياسي است ما در آينده شاهد ماجراجويي جديدي در اين كشور نخواهيم بود. شرايط امريكا نشان مي‌دهد در آينده كار ماجراجويانه‌اي حداقل در خارج از امريكا اتفاق نخواهد افتاد. در حال حاضر ساختار امريكا در بخش‌هاي مختلف شكننده و با بحران‌هاي اقتصادي روبه رو است به نحوي كه تا به امروز مسوولان امريكايي با اصلاحات خاص خود فقط تهديدات را مديريت ضمني كرده‌اند اما اين امر به معناي رفع كامل آن تهديد‌ها نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما همه چیزمون خلاف جهت حرکت جهانیه!!

    • مجتبی دستی

      برعکس نیست، در دو حالت ارزش دلار فقط بالا میره، معنی سادش اینه که بهای تورم رو مردم یعنی مصرف کننده نهایی باید پرداخت کنه

    • بدون نام

      بهتر بود تیترو میزدین اقتصاد ایران خلاف جهت گردش کره زمین

    • بدون نام

      تا وقتی که بعضیا مسوول امورات مردم هستن وضع ما بدبختا همینه که هست

    • رها

      مرگ بر ترامپ تازه فهمیدین ما برعکس عمل میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج