۴۲۸۲۳۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
پ

۸۰ درصد حقوق‌ بگیران زیر خط فقر هستند

استاد برجسته اقتصاد با بیان اینکه جهت‌گیریهای اقتصادی دولت به‌سمت اقشار ثروتمند جامعه است و به مسائل اصلی کشور توجه ندارد، گفت: امروز ۸۰درصد حقوق‌بگیران زیر خط فقر هستند و ۷میلیون خانوار در پرداخت اجاره مشکل دارند.

خبرگزاری تسنیم: استاد برجسته اقتصاد با بیان اینکه جهت‌گیریهای اقتصادی دولت به‌سمت اقشار ثروتمند جامعه است و به مسائل اصلی کشور توجه ندارد، گفت: امروز ۸۰درصد حقوق‌بگیران زیر خط فقر هستند و ۷میلیون خانوار در پرداخت اجاره مشکل دارند.

ابراهیم رزاقی گفت: وقتی فقر و بیکاری بیشتر می‌شود، ناامیدی مردم بیشتر می‌شود، البته مردم نمی‌دانند که سیاستهای مختلف اقتصادی از جانب دولتها دنبال می‌شود اما نتایج این سیاستها در یک چارچوب کلی دیده می‌شود.

وی افزود، دولتهای مختلف در جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد سیاستهای لیبرالی را در پیش گرفته‌اند،‌ دولت یازدهم نیز با توجه به رویکردها و مدیرانی که در بخشهای مختلف به کار گرفته است همین سیاستها را دنبال کرده است. نکته مهم در خصوص این سیاستها این است که کشور هیچ وقت از اجرای این سیاستها نتیجه مطلوبی دریافت نکرده است.

رزاقی ادامه داد: تجربه سالهای گذشته نشان می‌دهد پیگیری سیاستهای اقتصاد لیبرالی نه‌تنها برای ما رهگشا نیست، بلکه کشور را با چالشهای مختلف از جمله فقر و بیکاری روبه‌رو کرده است. دولتها نیز در دوره‌های مختلف برای سرپوش گذاشتن روی ناکارآمدی این سیاستها توجه مردم را به موضوعات دیگر جلب کرده‌اند.

استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه تهران گفت: با توجه به روند موجود در اقتصاد کشور، این نگرانی وجود دارد که ۱۲ میلیون بیکار و ۳۰ میلیون فقیر نسبت به آینده کشور بدبین شوند، حتی ممکن است در آینده منجر به اعتراض از سوی مردم شود و آقای رئیس جمهور باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی افزود، امروز ۸۰درصد حقوق بگیران زیر خط فقر هستند و ۶ تا ۷میلیون خانوار مشکل در پرداخت اجاره دارند،‌ نباید شرایط به‌سمتی حرکت کند که این قشر از مردم که به‌تعبیر امام(ره) صاحبان انقلاب هستند از ادامه مسیر ناامید شوند. به نظر می‌آید مشکلات این دسته از اقشار مردم جزو مسائل اساسی کشور است که دولتها باید در جهت رفع آنها تلاش کنند.

رزاقی ادامه داد، متأسفانه جهت‌گیریهای اقتصادی دولت به‌سمت اقشار ثروتمند جامعه و به‌نفع یک طبقه خاص است.

این اقتصاددان با اشاره به حواشی ایجاد شده برای لغو یک سخنرانی، تأکید کرد، این صحبتها برای این است که فضای کشور تحت تأثیر قرار گیرد.

رزاقی گفت: امام می‌فرماید "انقلاب ما انقلاب کوخ‌نشینان است"، اما باید پرسید رویکرد دولت نسبت به این افراد چیست؟ به نظر می‌رسد رویکردها و سیاستهای اقتصادی دولت بیشتر به‌سمت ثروتمندان جهت داده می‌شود.

تحلیلگر ارشد مسائل اقتصادی ایران گفت: در شرایط فعلی کشور مسائل اصلی جامعه، برای مسئولان در عمل مطرح نیست.

رزاقی ادامه داد: به نظر می‌رسد احتیاج به یک انقلاب در عرصه مدیریتی کشور داریم، چراکه برخی مدیران کنونی توان رفع مشکلات اساسی مردم را ندارند.

وی به سخنان اخیر امام جمعه قم اشاره کرد و گفت: اخیراً اعلام شده ۷۲ مدیر ارشد تابعیت دوگانه دارند، یعنی این مدیران ایرانی نیستند ولی بر ایران حکومت می‌کنند، در هیچ جای دنیا چنین شکلی از مدیریت پذیرفته نیست. از طرفی باید بگوییم، بعضی مدیران به‌جای اینکه در فکر برطرف کردن مشکلات مردم باشند به‌دنبال اخذ گرین کارت هستند.

این استاد اقتصاد با بیان "دولت آقای روحانی چند ماه دیگر سر کار است، امیدواریم نفر بعدی که قدرت را در دست می‌گیرد رویکردها را عوض کند"، تأکید کرد، باید مدیران فاسد کنار بروند و افراد جهادی سر کار بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      حقوقی که ما میگیریم دوباره تقدیم دولت میکنیم از طریق پول گاز اب تلفن برق ادارجات اجباری مثل تعویض شناسنامه کارت ملی فقط پول بنزین رساندن دخترم به دانشگاه سیصدهزار تومنه . پول شهریه پول هزینه های مختلف دانش اموز . فکر میکنی دولت حقوق میده همون دوباره برگشت میخوره به دولت . ممنون از سر دبیر حداقل گوشزد میکنی

      پاسخ ها

      • h

        ارش جان اگه حقوقتو بابت قبضهای آب برق گاز تلفن و...میدی در عوضش 45000 تومن یارانه رو چکار می کنی باهاش خرج یک ماه منزلتو بده دیگه

    • بدون نام

      اشک تمساح

    • نغمه

      ما تمام درامدمان بابت اجاره خانه میدیم. هرجایی هم دنبال خانه میگردیم بخاطرداشتن یک فرزند کوچک به ما خانه اجاره نمیدهند. چه کسی جواب گوی بدبختیهای ماست. کی میدونه چی میکشیم. روزی که به اقای روحانی رای دادیم با هزار امید وارزو خوشبین بودیم به دولت جدید. اما حالا.... واقعا متاسفم. هیچکس جوابگو نیست.

    • بدون نام

      بله همانگونه که امروز مسئله امنیت رو بهونه قرار دادن تا سرپوشی باشه بر روی بی لیاقتی و بی کفایتیشون در حالیکه تامین امنیت مردم هر کشوری وظیفه ذاتی و قانونی حکام اون کشوره!!!

    • بدون نام

      امسال همه کارمندا اضاف شد به حقوقشون الا ما که نیروی خدماتی آموزش و پرورش بودیم الان از اول مهر هم ۱۵۰ هزار تومن از حقوقمون کم شده

    • بدون نام

      از کارمندا میگیرن میدن نجومی بگیرا و اقوام و خویشان
      کارتون رابین هوده

    • بی نام

      حقوق بگیران تا مین اجتماعی به خطر همه آلزایمر در گیر هستند بخاطر جواب گوی خانواده نیستند

    • م الف شهرآشوب

      اون 20 درصد همه حق 80درصدو میبلعند به این میگن عدالت اقتصادی

    • ایران خراب

      چ فایده هیچکس ب این حرفا گوش نمیکنه

    • amir

      آن وقت برق آب را گران میکنند

    • بدون نام

      پس رابین هود ما کی میاد ،دیگه داریم از همه چی نا امید میشیم با حقوق نهصد تومن و پول آب و برق و گاز و یه بچه ی کلاس پنجم آقایونی که حقوق نجومی واسه خودشون وضع میکنن باید جوابگو باشن و خجالت بکشن

    • محمد

      من که حاضرم۹۰۰بدن ولی تو منطقه ما بخدا دارن ۳۰۰میدن.خراسان رضوی شهرستان کاشمر

    • محمدحسین

      شما رسانه ها مردم رو روانی کردید..مگر تو ایران اتفاق خوب یعنی نمی افته

    • حاکم

      درود بر شرف ابراهیم رزاقی

    • بدون نام

      محمداز کاشمر خراسان درد تمام همشهریان شما بخوره تو فرق سر اونایی که حقوقهای نجومی میگیرند

    • بدون نام

      انشا اله زودتر زیر رو بشه

    • بدون نام

      درود بر شما که حرف ودرد دل اکثر مردمو زدین

    • یک بنده خدا

      مگه میشه باحقوق ناچیزامرارمعاش کردوفیشهای گازکه چندساله خانه ساخته شده وگازکشی شده این خدانشناسهای شرکت گازعوارض گازرسانی روهنوزهم درفیشهادرج میکنندازکارمندبدبخت بیش از۵۰هزارتومان مالیات داخل فیش حقوقی کسرمیشوددرفیشهای گاز،برق وآب نیزبایدمالیات بپردازد چه کسی بایدبه این اموررسیدگی کندتاکی چپاول وظلم؟ امیداست مسوولین به فرمایش امام حسین(ع)که میفرمایند: اگردین نداریدلااقل آزاده باشیدعمل نمایند

    • بدون نام

      دولتمردان بی عرضه

    • بدون نام

      از اول سال زور میزنند و با فرمول های مختلف ور میرند تا بخش کوچکی از قانون خدمات کشوری را با حداقل ممکن ریالی برای نظامیان (اعتماد به نفس از بین رفته، بی شخصیت شده و شرمنده اهل و عیال شده ) اجرا کنند اما هر ماه بخاطر نداشتن اعتبار مالی و نقدینگی کنسل میکنند. حالا میفهمم چرا آقای روحانی گفت من سرهنگ نیستم!!!

    • بدون نام

      واقعا"بازنشسته ها با سيلى صورتشون رو سرخ نگه ميدارند با اين گرونى كه دقيقه اى شده وجالب اينكه هر ماه مركز آمار اعلام ميكنه كه تورم نسبت به ماه قبل كمتر شده فكر ميكنم كه مركز آمار مرتب خواب نما ميشه چون گرونى لحظه اى شده

    • مخترع و کارمند

      وای برما ، . ای کاش ازدواج نمیکردیم و حداقل پیش زن و بچه هامون شرمنده نمیشدیم . ما کارمندان و کارکنان دولت زندگی نمیکنیم زجر میکشیم اگر مجرد بودم آن افرادی را که حق ما رو پایمال میکنند با گلوله جوابشان را میدادم و اگر وضع به همین منوال پیش برود حتما کارهایی انجام خواهیم داد و از قدیم گفتند درخت رو کرم از خودش میخوره و ....

    • بازنشسته ناجا

      بخدا قسم اززندگی وفقرخسته هستم پاداش پایان خدمت خودرا به حساب بنیادتعاون ناجا ریختم گفتم آینده بچه هام تاریک نشه آقایان بانام عطرگل یاس ویاس هنگام همه آن رابردن وپس از۴سال اغفال من وامسال مراناامید کردن حقوق اندک وتورم نیز ازهمه جهت برسرمامیبارد وحتی یک مسوول توضیخ نمیدهد انگارنه انگارکه مابرای این انقلاب خدمت کرد وجوانی خودرافدای مردم کرده ایم وحال شرمنده خانواده ایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج