۴۷۵۲۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سخت افزار جدید Intel برای پردازش های تخصصی

با ظهور یادگیری AI در صنعت، وظیفه بخش سخت افزار است که برای تامین نیازهای پردازشی آن قدم بردارد. کمپانی های Intel، Nvidia و AMD در این حوزه فعال هستند. افزون بر پردازش های مبتنی بر پردازنده گرافیکی (GPU) دو برند تولید کننده پردازنده در جهان، خصوصا اینتل، تولید پردازنده (CPU) های آن را بر عهده دارند.

مجله سخت افزار: با ظهور یادگیری AI در صنعت، وظیفه بخش سخت افزار است که برای تامین نیازهای پردازشی آن قدم بردارد. کمپانی های Intel، Nvidia و AMD در این حوزه فعال هستند. افزون بر پردازش های مبتنی بر پردازنده گرافیکی (GPU) دو برند تولید کننده پردازنده در جهان، خصوصا اینتل، تولید پردازنده (CPU) های آن را بر عهده دارند.
سخت افزار جدید Intel برای پردازش های تخصصی
از پردازنده گرفته تا کامپیوتر و ماژول های آماده، سخت افزارهایی است که در این بخش به مرز تولید رسیده اند. اینتل در پروژه هایی همچون معماری Lake Crest chip پردازش های Deep neural network را دنبال کرده و در آنها بسیار موفق ظاهر شد. با توجه به این مسئله اینتل پروژه ای جدید موسوم به Nervana را استارت زده است.
این پروژه با میزان بی سابقه ای از تراکم محاسبه در سیلیکون ارائه می شود که حتی از پردازنده های گرافیکی انویدیا و AMD نیز بیشتر است. اینتل در این طرح به پردازش های حوزه DNN (Deep Neural Network) می پردازد و در دو بخش ماژولار و پردازنده فعال می گردد. اینتل مدعی آن شده است که قدرت پردازش های این پلتفرم از پردازش های خام GPU های مرسوم بسیار بیشتر است؛ اما آیا واقعا اینگونه خواهد بود؟ با توجه به مشخصاتی که این شرکت از پروژه Nervana اعلام کرده است، می توان امیدوار بود که اینگونه گردد.
سخت افزار جدید Intel برای پردازش های تخصصی

فناوری سیلیکون متغییر با هدف ضرب ماتریس و پیچیدگی بیشتر در پردازش ها در این الگوریتم مورد استفاده قرار گرفته است. تراشه های Lake Crest از پردازنده های Xeon بهره می برند اما کارایی کلی آنها با پردازش های زئون متفاوت است. این سیستم به طور خاص طراحی شده برای افزایش حجم کار AI در یک سرعت بی سابقه است. اینتل از یک معماری پیچیده پردازشی با نام Flexpoint در این پلتفرم استفاده کرده است که در تراشه های Lake Crest تزریق شده است. پس یک تراشه جامع با پردازنده های متفاوت Xeon اما معماری پردازشی متفاوت. همچنین این پلتفرم استفاده از قابلیت های MCM (Multi Chip Module) را افزایش می دهد.
سخت افزار جدید Intel برای پردازش های تخصصی

در مجموع ۳۲ گیگابایت حافظه HBM ۲ در پشته (Stacks) های ۸ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است. کلاک هسته به ۲.۰ گیگاهرتز می رسد و این در حالی است که پهنای باند حافظه نیز ۱ ترابایت در ثانیه اعلام شده است.
پروژه Nervana در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به مرحله آزمایش های نهایی خواهد رسید. این تراشه بسیار مقیاس پذیر تر از موارد گذشته است و ۱۲ لینک دو طرفه با پهنای باند بالا را ارائه می دهد که در مجموع ۲۰ برابر سریعتر از PCI Express است. در نهایت باید گفت که اینتل AI learning را به زودی با درهای جدید پردازش مواجه خواهد کرد. در کسری از زمان پاسخ پردازش های تخصصی را خواهیم گرفت.
سخت افزار جدید Intel برای پردازش های تخصصی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج