۴۹۱۴۷۸
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

الجریده :

عربستان خواسته های ایران را درباره حج پذیرفته

نشریه الجریده کویت در گزارشی با اشاره به سفر هیاتی عالی رتبه از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان برای مذاکره با مسئولان این کشور بر سر پرونده حج، از احتمال بالای دستیابی به توافق مشترک میان طرفین و ارائه تسهیلات به زوار ایرانی خبر داد .

خبرگزاری ایرنا: نشریه الجریده کویت در گزارشی با اشاره به سفر هیاتی عالی رتبه از سازمان حج و زیارت ایران به عربستان برای مذاکره با مسئولان این کشور بر سر پرونده حج، از احتمال بالای دستیابی به توافق مشترک میان طرفین و ارائه تسهیلات به زوار ایرانی خبر داد.

نشریه الجریده روز شنبه به نقل از منابع مطلع نوشت: هیات ایرانی در مذاکره با سعودی ها همکاری خوبی را مشاهده کرده و گزارشی در این زمینه به مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ارسال شده است .

الجریده می نویسد : دولت عربستان سعودی با اکثر خواسته های طرف ایرانی در مورد شرایط اعزام حجاج موافقت کرد و باقیمانده خواسته های هیات ایرانی نیز در جلساتی مشترک بررسی می شود .

این روزنامه کویتی می افزاید: سعودی ها تاکید کرده اند که در مراسم حج امسال امنیت و سلامت زوار ایرانی را به طور کامل تامین خواهند کرد و روند دستیابی زوار ایرانی به روادید را نیز تسهیل می نمایند .

الجریده می نویسد: سعودی ها همچنین بر محکوم شدن دو پلیس عربستانی که دو نوجوان ایرانی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بودند نیز تاکید کردند و گفتند که این افراد هم اکنون دوره محکومیت خود را در زندان سپری می کنند.

روابط تهران - ریاض پس از فاجعه منا و شهادت ۴۶۴ زائر ایرانی، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.

فاجعه منا در دوم مهرماه سال گذشته (1394) در مراسم رمی جمرات رخ داد و بیش از هفت هزار زائر از کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.

به گفته مسئولان و دست اندرکاران ایرانی، مسئولان حج عربستان سال گذشته با بهانه تراشی های مختلف و اتلاف وقت، مانع اعزام زائران ایرانی به حج ۹۵ شدند.

هیات پنج نفره ای متشکل از برخی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و سازمان حج و زیارت به مسئولیت رئیس این سازمان، جهت مذاکرات در خصوص حج تمتع 96، شامگاه سه شنبه سوم اسفند ماه راهی عربستان شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش دولتهای ایران و عربستان به ملتهاشون اعتماد میکردن و ریز کامل تعهدات به همدیگر رو بدون کم و کاست پخش میکردن و اینقدر شعار نمیدادن

    • سید

      من فیش حج دارم لکن با این شرایط که ال فسوق دست از کودک کشی در یمن و دشمنی اشکار با مردم شریف ایران برنداشته و همین الان هم دنبال ایتلاف بر ضد جمهوری اسلامی است و بر لجاجت اشکار خود افزوده و بزرگتر از حدش حرافی میکند نمیروم هموطن حج باید باعزت و مکمل ان برات از مشرکان و ال فسوق باشد

    • جهانی

      آل سعودلیاقت اداره مکه روندارن

    • بدون نام

      خوبه این همه پول خرج فقرات کشور خودمون بکنید نریزید توشکم عربای سوسمار خور

    • علی

      این عربا کلی از ایرانیارو کشتن به ایرانیا تجاوز کردن جالب اینجاس باز ما داریم پا پیش میزاریم و التماسشون میکنیم

    • بدون نام

      واقعا همه مشکل کشور همینه که بر سر عزت مردم با کثیف ترین حکومت که ابایی برای ازبین بردن نظام جمهوری اسلامی حتی با اسرایل همکاری میکند بنشینند و مذاکره کنند واقعا اینکار لازمه در این موقعیت این یعنی عزتمندی؟؟

    • بدون نام

      صد هزار نفر زائر میرن اونجا. برای جذب هزار توریست تمام دنیا تلاش میکنند و اینکه خیلی برای عربستان خوبه و برای ما بد آنهمه با آل سعود مشکل داریم که بمراتب مهمترند. و شما حج راموفقیت میدانید .
      حالافرض کنید حج نباشد چه اتفاقی میافتد.کدام گره باز میشود؟الویت ها را گم کرده اید.
      فرعون عربستان به دوره گردی افتاده و در هر جایی علیه ما توطئه میکند و شما دنبال حج هستید.
      راستی حکم آن دو پلیس مگر پرتاب از کوه نباید باشد و شما دلخوش که در زندان هستند. اگر باشند.
      بس کنید حرمت و غرور و غیرت ملی تان چه شده

    • بدون نام

      شکم عربها کرسنه شده

    • بدون نام

      امسال 100 درصد برای ایرانیان مشکل درست میکنن،چون دولت ایران در مسائل قبلی بسیار کوتاه امد

    • بدون نام

      دختران وپسران باید جانب احتیاط را در این سفر معنوی رعایت کنن

    • بدون نام

      معلومه میپذیره! بی احترامی کن! بی کفایتی کن! اونوقت این همه پولم ب جیب بزن! !! خوب کیه ک بگه نه!!!!

    • بدون نام

      عربستان خواسته های شما رو پذیرفته یا شما خواسته های عربستان رو فقط بلدید دروغ بگید

    • بدون نام

      باتوجه به اینکه دولت سعودی بیکفایت در اداره اماکن مقدسه است وهمچنین نگاه فرقه گرایانه به ان دارد لذا اگر ایران حج را تحریم کرده ودر بین مسلمانان تبلیغ کند کمک به مردم جنگ سوریه وعراق وافغانستان ومردم فقیر پاکستان ومردم فقیر هندوستان وهمچنین مردم مسلمان میانمار که از گرسنه گی میمیرند کمک به این ملت ها واجب تر از حج است ... می تواند کمر دولت سعودی را بشکند وعربستان را وادار به تسلیم کند

      پاسخ ها

      • سلی

        گرسنه های کشور خودمون که بیشتره برادر

    • کعبه بهانه است هدف عاشق معشوق نیست هدف درمیان کلام مر دم است حاجی

      خدایا حج من اینجاست تو ایران تو خوزستان درمیان نخل های سربه فلک کشیده . دستتان تاول زده زنی که برای درمان شوهرش در جنگ تحمیلی بیل میزند کار میکند ودرمیان این همه رود جاری اشک ماتم در تشنگی نخلهایش میریزد تا حاصل زحمتهایش رابفروشد تا بتواند به داروخانه برود دارو بخرد

      پاسخ ها

      • سلی

        درود به شرف شما

    • سلام حجی

      من حاجی حجم مقبول درگاه خداوندیست که درهمسایه گی ام زن بیوه ای که از نداری برای مردن مرغش که برای بچه هایش تخم میگزارد صدای ناله گریه اش تا چهارخانه انورتر میرسد حجم مقبول

    • بدون نام

      اگر شروط عربستان را هم می نوشتید عالی بود

    • rahmani

      همه شماعزبزانیکه دراین قسمت نظر دادید واقعا یه سوال دارم آیا باتوجه تسهیل شدن اعزام حجاج اگرشما فیش حج داشته باشید باتوجه به اعتقاداتی که کردید شما میرفتید یانه؟درعمل کاربراید

      پاسخ ها

      • سلی

        نه وقتی قراره عزت از بین بره نه وقتی قراره با این ترس روبرو بشم که هر لحظه قراره بهم تجاوز بشه یا به ناموسم صد البته که نه قبول نمیکردم کم احساسی برخورد کنید لطفا

    • بدون نام

      آقای رحمانی 9:38. ما خانوادگی نوبت حجمون امسال یا سال دیگه میشه. نمی رویم. ما در جنایات آل سعود علیه مردم خودمان و یمن و سایر مسلمانان شریک نخواهیم شد. خدا از ما قبول کنه.

    • بدون نام

      وقتی خواسته های ایران به حق و منطقی است هر کشور دیگری هم که باشد قبول خواهد کرد.چون پذ یرفتن هر چیزی در هر جای دنیا دو طرفه است نه یک طرفه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج