۵۲۴۱۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ایرانی ها چقدر پول به چادر مشکی دادند؟

براساس آمار گمرک ایران واردات پارچه چادر مشکی به کشور در سال گذشته با افت سه درصدی نسبت به سال ۱۳۹۰ به ۹۴ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۹۰۸ دلار رسید

ایسنا: در سال ۱۳۹۱ بیش از ۹۴ میلیون دلار پارچه چادر مشکی وارد کشور شد.

براساس آمار گمرک ایران واردات پارچه چادر مشکی به کشور در سال گذشته با افت سه درصدی نسبت به سال ۱۳۹۰ به ۹۴ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۹۰۸ دلار رسید. همچنین وزن پارچه‌های وارداتی به بیش از ۲۰ هزار تن رسید. پارچه چادر مشکی در سال قبل عمدتا از طریق امارات، کره‌جنوبی، چین و هند وارد کشور شد.

براساس اعلام انجمن صنایع نساجی در حال حاضر ۹۵ درصد از نیاز بازار پارچه چادر مشکی از طریق واردات تامین می‌شود. چند سال پیش یکی از کارخانه‌های داخلی براساس نتایج تحقیقاتی که انجام داده بود اعلام کرد که موفق به تولید بافت پارچه چادر مشکی و دسترسی به تکنولوژی رنگ این نوع پارچه شده است. با این وجود تولید تولید پارچه چادر مشکی در این کارخانه عملا به جایی نرسید.

همچنین براساس اعلام انجمن صنایع نساجی سه کارخانه‌ دیگر با هدف تولید پارچه چادر مشکی احداث شدند که از بین آنها فقط کارخانه حجاب شهرکرد هم‌اکنون در زمینه تولید پارچه چادر مشکی آن هم به میزان بسیار محدود فعال است؛ به طوری که حجم تولید این کارخانه تنها پنج درصد از نیاز بازار داخلی را پوشش می‌دهد.

براساس آمار منتشر شده نیاز سالانه کشور به پارچه چادر مشکی حدود ۴۰ میلیون متر برآورد می‌شود که از این مقدار تنها حدود دو میلیون متر آن از طریق تولیدات داخل تامین می‌شود.

سال گذشته دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین لایحه‌ای به منظور حمایت از تولیدکنندگان پارچه چادر مشکی خبر داد. قرار بود این لایحه در مجلس مطرح و با تصویب آن از تولیدکنندگان این محصول به صورت ویژه حمایت شود. با این وجود اطلاعی از سرنوشت این لایحه در دست نیست.

پیشتر جمشید بصیری تهرانی، دبیر سابق انجمن صنایع نساجی درباره اینکه گفته می‌شود یک گروه سیاسی خاص در کشور در موضوع واردات پارچه چادر مشکی به کشور فعالیت زیادی دارد، گفته بود که ۹۰ درصد بازاری‌ها وابسته به این حزب سیاسی خاص هستند، اما این دلیل نمی‌شود که این افراد بخواهند در تولید داخلی پارچه چادر مشکی اخلال ایجاد کنند.

همچنین برخی محاسبات در گذشته نشان داده بود که با در نظر گرفتن قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان برای هر متر پارچه چادر مشکی سالانه سودی معادل یک میلیارد دلار به جیب واردکنندگان پارچه چادر مشکی می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باباافضل محل بالایی

      لعنت بر هرچی انحصارکننده لوازم و ... مایتجاج مردم هستن

    • بحیرا

      میبخشید ها.
      جسارتا حالا که حجاب برتر تو جامعه چادره چرا در داخل کشور تولید کننده نداریم که برا حجابمون مدیون اجنبی ها نباشیم.....
      اینا مشکلات ریشه اییه.هر چند 10 سال هم که اسم سالها رو تولید ملی بزاریم بازم از خیلی جاها لنگیم.
      باورتون میشه ما حتی میخ و پیچ و زیپ و ... رو هم وارد میکنیم.!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج