adexo3
۵۲۸۵۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شاخص کل بورس تهران تقویت شد

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد شکل‌گیری صف خرید پایدار در گروه خودرویی‌ها و اقبال خریداران اغلب حقوقی برای جمع‌آوری سهام معدنی‌ها بود که انجام تعدادی معامله بلوکی در بازار سهام حجم و ارزش معاملات امروز را با ارقامی نجومی نمایش داد.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۶ با افزایش ۱۱۴ واحدی به رقم ۷۹ هزار و ۸۵۸ واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۳۹ واحدی عدد ۲۷ هزار و ۴۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۶۲ واحدی به رقم ۸۷ هزار و ۱۶۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش ۱۴۴ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۵۲۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۱۲ واحدی عدد ۱۷۶ هزار و ۴۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به ۹۲۴ واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۳۱ واحد، گروه سایپا با ۲۹ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۷ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت آسان پرداخت پرشین با ۲۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر با ۱۷ واحد و بانک تجارت با ۱۱ واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۳۸۹ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۳ هزار و ۶۶۷ نوبت داد و ستد بود. این در حالی است که با پایان معاملات امروز ارزش معاملات بورس تهران ابتدا یک هزار و ۷۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد که با عدم معامله بلوکی "ومعادن" تصحیح شد.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های واسپاری ملت، حمل و نقل توکا، سیمان آرتا اردبیل، احیا صنایع خراسان، فارسیت اهواز، توکارنگ فولاد سپاهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، فرآوری مواد معدنی ایران، سیمان سفید نی‌ریز، اوراق صکوک اجاره صایتل متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک ۱۶.۱۰ درصدی سرمایه‌گذاری توسعه معادن فلزات از سوی بانک رفاه کارگران به وکالت از صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت پایه هر سهم ۱۲.۷۴ ریال روانه میز فروش بورس تهران شد.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که با معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از ۷۹۲ میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از ۹۳ میلیارد تومان در دامنه نزولی قیمت‌ها میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در پتروشیمی مبین نیز ۱۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین ۲۶ میلیون سهم ایران خودرو به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال ۸ میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

به گزارش فارس، امروز همزمان با انجام برخی معاملات بلوکی، معاملات درون گروهی هلدینگ‌های پتروشیمی و خودرویی باعث شد تا حجم و ارزش روزانه معاملات سهام با ارقام نجومی مواجه باشد. هرچند که کل بازار سهام همچنان از نبود نقدینگی رنج می‌برد اما با پایان دوره اصلاح تکنیکالی در گروه خودرویی‌ها و تکاپوی برخی حقوقی‌ها در لباس خریدار در این گروه باعث شد تا امروز این گروه با پیشرو شدن سایپا به کار خود پایان دهد هرچند که تداوم عرضه سهام در مقابل تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی همچنان در دستور کار است.

امروز همچنین با تحرک حقوقی‌ها در گروه معدنی‌ها اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهام در این گروه در کانون توجه معامله‌گران قرار خواهد گرفت. در پالایشی‌ها اما گرچه همچنان انتظارهای توام با بیم و امید برای تحقق سودهای خیره کننده وجود دارد حجم معاملات محدود در دامنه نوسان مثبت قیمتی همچنان به پشتوانه الگوهای چارتیستی پیش می رود. در گروه دارویی‌ها نیز انتظار برای اعلام افزایش نرخ دارو پس از ۲ سال و در عین حال انگیزه دریافت سود نقدی قابل قبول در مجامع امسال این شرکت‌ها باعث شده تا همچنان این گروه در کانون توجه معامله‌گران سنتی بازار قرار گیرند.

امروز بازار سهام با معاملاتی متعادل به نسبت کم‌حجم روبرو بود که پشتوانه تحرک معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه خودرویی‌ها و معدنی‌ها شاهد سبزپوش ماندن شاخص کل بورس بود، بازاری که صبر آن این روزها از عدم ورود نقدینگی در شب‌های نزدیک به انتخابات لبریز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج