adexo3
۵۴۴۴۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فصل پایانی «بازی تاج و تخت»؛ احتمالا سال ۲۰۱۹

فصل هفتم «بازی تاج و تخت» در حالی تا کم‌تر از دو ماه دیگر روی آنتن می‌رود که مدیر برنامه‌ریزی شبکه «اچ بی او» در جدیدترین گفت‌وگوی خود درباره جزییات آینده این سریال، زمان پخش فصل نهایی آن – که ممکن است تا ۲۰۱۹ به تعویق بیافتد – و نحوه مشارکت سازندگان فعلی در تهیه و تولید مقدمه‌ها حرف زده است.

وب سایت آی ‌سینما: فصل هفتم «بازی تاج و تخت» در حالی تا کم‌تر از دو ماه دیگر روی آنتن می‌رود که مدیر برنامه‌ریزی شبکه «اچ بی او» در جدیدترین گفت‌وگوی خود درباره جزییات آینده این سریال، زمان پخش فصل نهایی آن - که ممکن است تا ۲۰۱۹ به تعویق بیافتد - و نحوه مشارکت سازندگان فعلی در تهیه و تولید مقدمه‌ها حرف زده است. کیسی بلویز با تاکید بر این که در مقطع فعلی، لزوم شفاف‌سازی درباره آینده سریال را احساس کرده، یادآور شده مقدمه‌ها به هیچ وجه قرار نیست ادامه «بازی تاج و تخت» باشند و هر کدام‌شان روایتی مستقل هستند از برهه‌های تاریخی متفاوت در جهانی که جرج آر. آر. مارتین در مجموعه رمان معروفش خلق کرده است.

بلویز گفت‌وگویش با «انترتینمنت ویکلی» را این‌گونه آغاز می‌کند: «می‌خواهم محوریت صحبت‌مان درباره مقدمه‌ها باشد. قصدم این بود مطمئن شوم هواداران می‌دانند هنوز همه چیز در مرحله ابتدایی قرار دارد. تا این لحظه، خودم هم از پیرنگ و خط اصلی داستان مقدمه‌ها کم‌ترین اطلاعی ندارم. اصلا قرار نیست یک سریال «بازی تاج و تخت» جدید داشته باشیم. در نشست رسانه‌ای همه می‌گفتند قرار است چهار سریال مستقل ساخته شود. چنین چیزی اصلا قطعی نیست. ما یک برنامه بلند مدت داریم. هدف شماره یک‌مان این است که فصل هفتم را تابستان امسال روی آنتن ببریم و فصل هشتم را به سرانجام برسانیم.» محور اصلی صحبت‌های مدیر برنامه‌ریزی اچ بی او را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.
فصل پایانی «بازی تاج و تخت»؛ احتمالا سال 2019

درباره استراتژی پرورش و تولید همزمان چندین مقدمه که رویکردی منحصر به فرد به شمار می‌رود، به ویژه برای شبکه‌ای که در ساخت اسپین‌آف یا مقدمه سریال بی‌تجربه است:

کیسی بلویز: با خیلی از سریال‌ها نمی‌شود چنین کاری کرد. این‌جا از یک گروه نویسنده حرف می‌زنیم و خوبي‌اش این است جهانی که جرج خلق کرده بسیار کامل و وسیع است. آدم دیوانه می‌شود وقتی می‌بیند به قدری متریال توی دست و بال‌مان ریخته که می‌شود به ساخت مقدمه‌های مختلف فکر کرد. یک دلیل این که کتاب‌های جرج این‌قدر خوب از آب در آمده، همین است که کلی تاریخچه در ذهنش وجود دارد.

راستش را بخواهید همان‌طور که قبلا هم گفتم، دلیل دیگرش این است که این سریال در نوع خودش برند کم‌نظیری به شمار می‌رود و بسیار ویژه و خاص است. دلم می‌خواهد به این اطمینان برسم که هر مقدمه‌ای می‌سازیم ارزشش را دارد. یک گروه نویسنده شگفت‌انگیز داریم که هر کدام نگاه خودشان را به داستان دارند. به علاوه، هر کدام به برهه‌های مختلفی در جهان «بازی تاج و تخت» می‌پردازند که تک‌تک‌شان حال و هوایی به کلی متفاوت دارد.

درباره این که مقدمه‌ها در قالب مینی سریال‌های مستقل و محدود یا به صورت فصل‌های پشت سر هم تولید می‌شوند:

کیسی بلویز: در این مقطع، همه جور گزینه‌ای روی میز است. ایده اصلی پیدا کردن سریال است. اگر به چیزی برسیم که مثل مجموعه قبلی از چنین ظرفیتی برای ادامه برخوردار باشد که چه بهتر. در غیر این صورت، اگر به این نتیجه برسیم که سریال کوتاه بیش‌تر جواب می‌دهد، قطعا سراغ آن گزینه می‌رویم.

درباره نحوه مشارکت دیوید بنیوف و دن ویس در تهیه و تولید مقدمه‌ها و این که ظاهرا قرار است هر دو نفر تا یک سال و نیم آینده درگیر ساخت فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باشند:

کیسی بلویز: این مهم‌ترین نکته‌ای است که دلم می‌خواهد در موردش شفاف‌سازی کنم. زمانی که فصل نهایی سریال روی آنتن برود، دوازده سال می‌شود که دن و دیوید برای این پروژه زحمت کشیده‌اند که در نوع خودش واقعیت شگفت‌انگیزی است. در فاصله بین فصل‌ها، هیچ‌کدام سراغ فیلم ساختن نرفتند، دنبال هیچ کار دیگری نرفتند، همه چیزشان را برای این کار وسط گذاشتند و هنوز هم دارند تمام وقت و زندگی‌شان را صرف به سرانجام رساندن این کار می‌کنند.
آنها با ایده سریالی به اچ بی او آمدند که یک آغاز، وسط و پایانی دارد و می‌خواهند که به سرانجام رسیدنش را ببینند. در گفت‌وگوهایی که داشتیم، احساس‌شان این است که اگر نام‌شان در مقدمه‌ها بیاید - حتی در منفعلانه‌ترین و غیرمستقیم‌ترین شکل ممکن - به نوعی باعث ایجاد توقع و مسئولیت روی دوش‌شان می‌شود. دل‌شان می‌خواهد از این به بعد، مثل بقیه هوادارها از سریال لذت ببرمد و دیگر نگران فیلمنامه یا مسایل تولید نباشند. به خاطر احترامی که برای‌شان قایل هستیم دل‌مان می‌خواهد نام‌شان روی ادامه سریال باقی بماند اما درک می‌کنیم چرا خودشان تمایلی به این کار ندارند.

درباره این که پخش فصل نهایی سریال بالاخره به سال ۲۰۱۸ می‌رسد یا ممکن است انتظار هواداران تا ۲۰۱۹ طول بکشد:

کیسی بلویز: باید اول اپیزودهای فصل هشتم را بنویسند و بعد به زمان‌بندی تولید فکر کنند. وقتی کار نگارش فیلمنامه را آغاز کنند، منطقی‌تر می‌توانیم در این‌باره اظهارنظر کنیم.

درباره نحوه تولید فصل هشتم که بیش از ساختار معمول سریال‌های تلویزیون، به شش فیلم سینمایی یک ساعته می‌ماند:

کیسی بلویز: وجه تمایز مهم این سریال تولید سینمایی‌‌اش است. این سریال ثابت کرده که تلویزیون هم به همان اندازه و در بسیاری موارد حتی بیش‌تر از سینما می‌تواند تاثیرگذار و جذاب باشد. کاری که آنها مشغول انجامش هستند تاریخ‌ساز است. وقتی به تماشای نبردهایی که در فصل هفتم رخ می‌دهد بنشینید و یا وقتی در خیالم تصور می‌کنم فصل هشتم چطور از آب در می‌آید، به عظمت این سریال پی می‌برم. ما کل سریال درجه یک تولید کرده‌ایم اما این یکی تلفیقی است از شخصیت‌های پیچیده‌ای که عاشق‌شان هستیم در ترکیب با ساختاری سینمایی. به نظرم این اولین سریالی است که ثابت می‌کند چنین اتفاقی امکان‌پذیر است و ما اولین کسانی هستیم که بهایش را پرداخت کرده‌ایم.

نحوه مشارکت و میزان دخالت جرج آر. آر. مارتین در نگارش فیلمنامه مقدمه‌هایی که در راه است:

کیسی بلویز: پروژه به پروژه فرق می‌کند. هر کدام از نویسنده‌ها خودشان باید درباره نحوه همکاری‌شان با مارتین تصمیم‌گیری کنند. بعضی‌ها دل‌شان می‌خواهد همکاری نزدیک داشته باشند و بعضی‌شان هم متریال منبع را در نظر می‌گیرند و کار خودشان را انجام می‌دهند. هیچ مشی مشخصی وجود ندارد اما در همه موارد، جرج فیلمنامه نهایی را می‌خواند و سبک سنگین می‌کند.

احتمال حضور ستاره‌های سریال اصلی در مقدمه‌ها:

کیسی بلویز: خیر، وجود ندارد.

درباره تدوین نهایی اپیزود افتتاحیه فصل هفتم:

کیسی بلویز: دلم نمی‌خواهد بازار گرمی کنم اما بعید می‌دانم کسی در این فصل ناامید و دلسرد شود. مسحورکننده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج