adexo3
۵۶۸۲۲۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

علم‌الهدی: امر به معروف در جامعه منزوی شده

امام جمعه مشهد گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما منزوی شده است.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله سید احمد علم‌الهدی که صبح امروز در همایش ملی علمی پژوهشی مساله‌شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: این واجب دینی باید بیش از پیش مدنظر ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یک موضوع اجتماعی که در این همایش باید مورد توجه قرار بگیرد، عامل اصلی اقدام در تصویب قانون حمایت از آمران به معروف است زیرا هنگامی که این قانون تصویب شد بسیاری از کسانی که دغدغه امر به معروف داشتند خوشحال شدند؛ البته اینکه تصویب این قانون در نظام قانون‌گذاری ما مطرح شد هم جای تقدیر دارد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اما چه چیزی عامل اصلی تصویب این قانون بود؟ آن هم در نظامی که پسوند اسلامی دارد و سوال اینجاست که چرا در چنین نظامی ما نیاز به چنین قانونی داریم؟

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: پاسخ اینجاست که متاسفانه در نظام ما، انجام این فرضیه چنان منزوی و تنهاست که باید چنین قانونی تصویب شود، سوال دیگر اینجاست که چرا چنین مساله مهمی باید مورد تهاجم قرار بگیرد و با آن به این نحو برخورد شود؟

وی افزود: در روایتی ملاک برتری امت اسلامی بر سایر امت‌ها امر به معروف و نهی از منکر دانسته شده است اما این ملاک برتری امت متاسفانه در جامعه ما ارزش شمرده نمی‌شود و نه تنها ارزش نیست بلکه سقوط ارزشی است که مرتکب آن، مورد هتک و آسیب قرار می‌گیرد و برای حمایت از آن احتیاج به تصویب قانون است.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: مساله دیگر این است که در حوزه‌های اجرایی و قانونی، کارگزاری و قضایی جامعه ما حمایت از آمران به معروف وجود ندارد و نیاز به تصویب قانون وجود دارد تا کارگزاران ما بر اساس قانون از آمران حمایت کنند و نه بر اساس احساس وظیفه.

علم‌الهدی ابراز عقیده کرد: چیزی که دل انسان را مجروح می‌کند این است که رئیس قوه مجریه برای ابلاغ این قانون اقدام نکرد و رئیس قوه مقننه با استفاده از اختیارات خود این قانون را ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه برخلاف این همه قانون اقتصادی و... این قانون که قانون دین است توسط رئیس قوه مجریه ما ابلاغ نمی‌شود، مدعی شد: بعد از ۳۸ سال از انقلاب نه تنها کارگزاران ما به این درجه از بلوغ دینی نرسیده‌اند که این دغدغه را داشته باشند بلکه در نقطه مقابل آن قرار می‌گیرند و از ابلاغ آن خودداری می‌کنند که این موضوع نشان از عدم بلوغ و نارسایی دینی در جامعه ما دارد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین منکرات در جامعه ما همین عدم نارسایی دینی است و ما باید به دنبال براندازی این تفکر در عرصه کارگزاری جامعه باشیم که مسیر اجرای واجب را با اختلال مواجه می‌کند.

با نامگذاری یک جریان به نام اصلاحات کشور اصلاح نمی‌شود

علم‌الهدی تصریح کرد: اصلاح با نامگذاری یک جریان به عنوان اصلاحات قابل اجرا نیست، اصلاح از طریق امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مقدس سیدالشهدا در طول دوران عمر خود، دو مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر صحبت می‌کنند، یکی در برخورد با علمای غیروظیفه‌شناس اسلامی و دیگری در شروع حرکت قیام خود که قدم اول قیام محسوب می‌شود به این موضوع اشاره می‌کند و تا آنجا پیش می‌رود که در این راه خود و عزیزانش جان خود را فدا می‌کنند.

امام جمعه مشهد افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که برای اجرای این واجب مهم و تاثیرگذار نیاز به تصویب قانون نباشد و جوانان با احساس ما خود در این زمینه حرکت خوبی را شروع کنند و با آرامش این فریضه مهم را انجام دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج