اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۷۴۶۶۴
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

تخلفات احمدی‌نژاد و چند نکته

دیوان محاسبات تحت نظر مجلس شورای اسلامی وظیفه آشکاری برای رسیدگی به تخلفات مختلف امور مالی دولت‌ها برعهده داشته و بر اساس اصل ۵۵ اجازه ورود و رسیدگی به حساب‌های سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را دارد. بنابراین اگر تخلفی صورت بگیرد با مستندسازی و ارائه مدارک آن تخلفات قابل رسیدگی است.

علی نجفی توانا در آرمان نوشت: دیوان محاسبات تحت نظر مجلس شورای اسلامی وظیفه آشکاری برای رسیدگی به تخلفات مختلف امور مالی دولت‌ها برعهده داشته و بر اساس اصل ۵۵ اجازه ورود و رسیدگی به حساب‌های سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را دارد. بنابراین اگر تخلفی صورت بگیرد با مستندسازی و ارائه مدارک آن تخلفات قابل رسیدگی است.
بدین شکل که دیوان محاسبات مدارک را به دادستان ارائه می‌دهد و دادستان پس از رسیدگی طی درخواستی از هیات مستشاری دیوان تقاضای رسیدگی می‌کند. اگر متخلف سوء نیت نداشته باشد و با بی‌توجهی و عدم رعایت قوانین مبلغی خارج از میزان مقرره به کاری تخصیص داده و یا متخلف بدون توجه، پرداخت‌های غیرموجه داشته و یا در بودجه جابه‌جا کرده باشد، مرتکب تخلف شده است.
در قوانین دیوان محاسبات آمده است: «ضمن محکوم کردن فرد متخلف به ضرر و زیان و جبران خسارت وارده به دولت، او به مجازات‌های اداری مانند انفصال از خدمت، انحصارهای موقت، توبیخ و... محکوم می‌شود» اما اگر این اقدام به صورت جرم انجام گرفته باشد قطعا دادسرا مراتب را به صورت قضائی درخواست می‌کند تا به اتهام وارده رسیدگی شود و در صورت اثبات جرم، شخص قابل مجازات خواهد بود.
علاوه بر آن دیوان محاسبات می‌تواند مراتب را به مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کند، بدین شکل که باید مراتب را به اطلاع مجلس رسانده و مجلس بر اساس ضوابط و آیین‌نامه حاکم در این قوه نسبت به مواخذه کردن مسئولان اعم از رئیس جمهور، وزرا و... اقدام‌ کند.
اما پرسشی به میان می‌آید مبنی بر اینکه آیا دادستان این مراحل را در زمان احراز تخلف احمدی‌نژاد به مراجع ذیربط اعلام کرده است؟ آیا بر اساس اصل ۱۴۰ قانون اساسی مراتب اکتساب اتهام به رئیس جمهور و تشریفات مربوطه رعایت شده است؟ آیا به اطلاع مجلس رسیده است و آیا در آن زمان شخص رئیس جمهور و وزیر مربوطه مورد تعقیب قرار گرفت؟ زیرا
تعقیب رئیس جمهور در ارتکاب هر جرمی باید با اطلاع مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد.
تعقیب رئیس جمهور در بسیاری از کشورها نیاز به مجوز مجلس دارد. در ایران تنها به اطلاع مجلس محرز خواهد شد و سپس تعقیب ادامه خواهد یافت. در مورد اتهام احمدی‌نژاد که با اعلام دیوان محاسبات بیش از ده‌ها تخلف احراز شده است، آیا این تشریفات درباره او رعایت شده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد

    • رضا مهدوی

      زنده باد احمدی نژاد

    • حمید

      سلام
      آقایان خداجو و خدا ترس فعلا محاکمه احمدی نژاد رو بیخیال بشین فعلا فکری به حال قیمت تخم مرغ و مرغ و پیاز بکنید .
      درد احمدی نژاد بخوره تو سر هرکی حقوق نجومی گرفت و هیچکاری برای مملکت نکرد

    • بدون نام

      کدام تخلف ماشین شخصی خود فروخته کمک به بهزیستی کشور کردند تخلف حساب می شود مسکن مهر به مردم داده تخلف است زندگی خودشان فدای کشور کردند تخلف است در سران نیویورک در مقابل آمریکا جنایت کار اسرائیل کثافت ایستاده روی خوش ب دشمنان اسلام نشان نداد تخلف است بس کنید ما مردم ایران هیچ وقت یادمان نرفته که اقای احمدی نژاد چطور تلاش کردند شما چه کاری که برای مردم انجام دادید به مردم بگوید فقط وعده‌ای تو خالی بس کنید

    • مهدئ

      یه اتفاقی داره میفته تو مملکت که دارن ذهن مردم رو مشغول بقایی واحمدی نژاد ودیگران میکنن.پخش کن جناب ابوالسانسورها

    • بدون نام

      به نظر کمی زود متوجه شدین؟!!!!

    • بدون نام

      والا احمدی نژاد بهتر روحانیه هر اصلاح طلبی بیاد روبروم قانعش میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج