۵۸۰۱۱۲
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

ترامپ از پوتین به خاطر اخراج دیپلمات‌ها تشکر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با لحنی کنایه‌آمیز از همتای روس خود به دلیل صدور دستور اخراج صد‌ها دیپلمات آمریکایی از خاک روسیه تشکر کرده و گفته که این کار به کاهش هزینه‌های دولت آمریکا می‌انجامد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی از روسیه، از «ولادیمیر پوتین» بخاطر کمک به کاستن از مخارج دولت آمریکا تشکر کرد.

رویترز نوشته خبرنگاران و دیگر کسانی که در باشگاه گلف شخصی ترامپ در نیوجرسی این سخنان را شنیده‌اند، آن را نوعی طعنه و کنایه تلقی کرده‌اند.

ترامپ دقیقاً گفته: «من بسیار قدردان این خرداد هستم که به ایالات‌متحده، امکان کاهش حقوق و دستمزد پرداختی را داد. ما می‌خواهیم مبالغ زیادی پول صرفه‌جویی و ذخیره کنیم و هیچ علتی هم نمی‌بینم که آنها (۷۵۵ دیپلمات به مسکو) بازگردند.»

روسیه جمعه دو هفته قبل، سه روز به دیپلمات‌های آمریکایی مهلت داد که با انتخاب از میان خود، ۷۵۵ نفر از تعداد کارمندان سفارتخانه و کنسولگری‌های آمریکا در این کشور بکاهند.

گام اول در اخراج دیپلمات‌های طرف مقابل را البته آمریکایی‌ها در زمان دولت پیشین (باراک اوباما) و در واکنش به حمله سایبری ادعایی روس‌ها به این کشور برداشته بودند. روسیه هم تا زمان اعمال تحریم‌های جدید کنگره آمریکا و امضای آن توسط رئیس‌جمهور این کشور صبر کرد و پس از دیدن این اقدام جدید آمریکایی‌ها، از آنها خواست که تعداد کارمندان دیپلماتیک خود را با تعداد کارمندان دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا، برابر کنند.

مخالفان ترامپ اعتقاد راسخ دارند که روسیه با حملات سایبری، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع رئیس‌جمهور فعلی گام برداشته است و باید تنبیه شود.

ترامپ هم بارها اعلام کرده که این ماجرا صرفاً خیال‌پردازی است اما نزدیکان ترامپ از جمله داماد وی به دلیل ارتباط با روس‌ها در روزهای تبلیغات انتخاباتی، زیر ذره‌بین کنگره رفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب اقای ترامپ می توانی از کارمندان در امریکا هم اخراج کنی تا صرف جوی بیشتر بشه

    • بدون نام

      این واقعا روانیه! ... بر سر کسانی که این دیوانه را رییس جمهور کردن.

    • بدون نام

      کلا همه کارکنانت رو برگردون و دست از سر کشورها بردار صرفه جویی کامل کنی

    • آموزگار

      ما هم ی زمانی احمدی نژاد داشتیم.....
      فراموش کردید ؟

    • خرداد

      "ترامپ دقیقاً گفته: «من بسیار قدردان این خرداد هستم

      منظورتون رخداد بود يا اوشون هم دقيقا از لفظ خرداد استفاده كردند؟

    • سعیدطهمورثی

      این تشکرپشتش آتش زیرخاکستری است که ممکن است به لحاظ روابط بین الملل تعریف مشخصی مثل ادامه نزاع ها وجنگ سردوجنگ زرگری وتغییرات درقطب بندی بین قدرت ها وخیلی اتفاقات دیگرکه تماما" ازمشکلات داخلی آمریکاوکشورهای دنباله روی سیاست خشنودباروخصمانه آن سرچشمه می گیردوبایدنهادهای بین المللی که عهده دارصلح وامنیت وآرامش برای کشورهای جهان هستند تدبیرلازم را برای ممانعت وجلوگیری ازدرگیری های احتمالی را به بهانه های قیم معابانه ونیابتی بگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج