جاباما
۵۸۵۰۶۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

با ۵ فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید

تی را در نظر بگیرید که یک روز را با عکاسی سپری کرده‌اید و حال می‌خواهید عکس‌های مورد علاقه خود را که با فرمت RAW هستند، ادیت و بعد از آن ذخیره کنید. در هنگام ذخیره‌سازی تصویر خود با چندین فرمت تصویر مختلف مواجه می‌شوید و نمی‌دانید دقیقا کدامیک را انتخاب کنید. در این مطلب شما را با ۵تا از فرمت‌های مهم و کاربردشان آشنا می‌کنیم.

وب سایت آی تی رسان - علی‌رضا عباسی: حالتی را در نظر بگیرید که یک روز را با عکاسی سپری کرده‌اید و حال می‌خواهید عکس‌های مورد علاقه خود را که با فرمت RAW هستند، ادیت و بعد از آن ذخیره کنید. در هنگام ذخیره‌سازی تصویر خود با چندین فرمت تصویر مختلف مواجه می‌شوید و نمی‌دانید دقیقا کدامیک را انتخاب کنید. در این مطلب شما را با ۵تا از فرمت‌های مهم و کاربردشان آشنا می‌کنیم.
با 5 فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید

JPEG

یکی از شناخته شده‌ترین فرمت‌های تصاویر، JPEG بوده که این روز‌ها محبوبیت زیادی در میان کاربرن پیدا کرده است. JPEG با فشرده سازی تصاویر با حداقل افت کیفیت، حجم تصاویرتان را به حد زیادی پایین می‌آورد و به همین دلیل هم در فضای وب بیشترین استفاده را دارد. این نوع فرمت بیشتر برای اشتراک‌گذاری در اینترنت و یا ساخت آلبوم‌های خانگی کاربرد خواهد داشت.
با 5 فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید

PNG

PNG یکی از فرمت‌های فشرده نشده در تصاویر است که قابلیت ثبت بخش‌های خالی یا همان transparent را دارد. استفاده از این فرمت باتوجه به قابلیت ثبت بخش‌های transparent در عکس، در صفحات وب و طراحی‌های اینترنتی بسیار کاربردی است. معمولا عکس‌های معمولی را به دلیل حجم بالایی که PNG ایجاد می‌کند، با این فرمت به ثبت نمی‌رسانند.
با 5 فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید

TIFF

TIFF شاید از باقی فرمت‌های نام برده حرفه‌ای‌تر باشد. در صورتی که تصویری را با TIFF ذخیره کنید، هیچ‌ بخشی از آن فشرده نمی‌شود و به بالاترین کیفیت ممکن در آن دسترسی خواهید داشت. از طرفی هم حجم فایل‌های TIFF به مراتب بالاتر از سایر فرمت‌های مشابه است. معمولا استفاده از فرمت TIFF را باتوجه به ساپورت از فرمت‌های رنگی CMYK ،RGB ،Lab ،Indexed Color و Grayscale در چاپ‌خانه‌ها بیشترین کاربرد را دارد. نمایش فایل‌های TIFF در نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش تصاویر، امکان‌پذیر خواهد بود.
با 5 فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید

PSD

PSD فرمت مورد علاقه فتوشاپ کارها است. در PSD دسترسی به تمامی لایه‌ها و محتواهای یک تصویر آزاد خواهد بود و می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. این فرمت توسط برنامه‌های دیگر مثل Illustratorو InDesign قابل استفاده خواهد بود. کاربرد اصلی PSD برای زمانی است که می‌خواهید به ویرایش تصاویر بپردازید و دسترسی به این ویرایش را آزاد بگذارید تا دفعات بعد هم این امکان را داشته باشید.
با 5 فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید

GIF

این روزها استفاده از GIF بسیار باب شده است و کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن بهره می‌برند. GIF در واقع از چند تصویر پشت سر هم تشکیل شده که در کنار هم یک تصویر متحرک را می‌سازند. استفاده از این فرمت در فضای وب کاربرد زیادی دارد. البته گاهی این نوع فرمت باتوجه به محتوایش حجم زیادی خواهد داشت.
با 5 فرمت مختلف تصاویر و کاربردشان آشنا شوید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج