اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۷۷۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

مهدکودک های فانتزی و سرسام آور تهران

شهریه سرسام آور مهد کودک‌های "فانتزی" شمال پایتخت و افزایش تصاعدی شهریه سایر مهدهای کودک تهران نه تنها سبب تورم حبابی در این بازار شده است بلکه بیش از هر زمان دیگری عدم جدیت والدین کودکان و سازمان بهزیستی را برای برخورد مناسب و اصولی با این موضوع نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: شهریه سرسام آور مهد کودک‌های "فانتزی" شمال پایتخت و افزایش تصاعدی شهریه سایر مهدهای کودک تهران نه تنها سبب تورم حبابی در این بازار شده است بلکه بیش از هر زمان دیگری عدم جدیت والدین کودکان و سازمان بهزیستی را برای برخورد مناسب و اصولی با این موضوع نشان می‌دهد.

یک ونیم میلیون تومان شهریه ماهیانه یک مهد کودک "دوزبانه" در زعفرانیه تهران، یک میلیون و۳۰۰ هزار تومان شهریه مهد دیگری در سعادت آباد، یک میلیون تومان شهریه یک مهدکودک دیگری لوکس در نقطه دیگر زعفرانیه و۷۵۰ هزار تومان شهریه یک مهد کودک در شهرک غرب همگی مبالغی است که تفاوت چشمگیری با تعرفه شهریه های اعلام شده توسط سازمان بهزیستی دارد.

تاکید بر "دوزبانه" بودن یک مهدکودک، اینکه در این مهد عموم آموزش ها به زبان انگلیسی است و حتی با وجود تذکرهای مربوطه حاظر به تغییر در سیستم آموزشی اش نشده، در و دیوار صورتی مهد کودک دیگر، اینکه از رنگ در و دیوار تا ظروف غذا و روبالشی هایش صورتی اند، و یا امکان نظارت بر مهد از خانه والدین کودک با ایجاد سیستم های تصویری به هیچ وجه نمی‌تواند دلایل خوبی برای تخطی از قانون باشد، مهدهایی که صرف فانتزی و لوکس بودنشان کیفیت آموزشی‌شان را به حاشیه ای کم اهمیت تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اینکه یکی از مهدکودک‌های شمال شهر تهران با توجه به شغل والدین کودک و شرایط مالی‌ هر میزان که بخواهد شهریه را نوسان می دهد و هرچقدر که تیغش تیز باشد بیشتر می‌برد. عموم مهدهایی که شهریه شان بالاتر از تعرفه های تعیین شده است، به میزان تعرفه تعیین شده فیش واریزی دریافت می‌کنند و مابقی پول را به صورت دستی می گیرند تا در پرونده کودک چیزی قید نشود، ترفندی که رد پایی از تخلف باقی نمی‌گذارد.

موضوع شمال پایتخت بسیار پیچیده تر از این حرف هاست، خانواده هایی که به دلیل شرایط مناسب مالی حاضر به پرداخت هر قیمتی هستند و چندان هم ناراضی به نظر نمی‌رسند، اما همین موضوع سبب می‌شود قیمت شهریه ها در سراسر شهر تحت الشعاع قرار گیرد، و نارضایتی سایر مهدها از اختلاف قیمت فاحش با مهدهای مناطق بالای شهر سبب افزایش تصاعدی شهریه مهد ها شود.

محمد نفریه- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی - در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه مهدکودک‌های سراسر کشور در تابستان با یک سوم جمعیت سالانه خود اداره می‌شوند، می‌گوید: کمترین شکایت از مهدکودک‌ها به دلیل افزایش شهریه‌ها در سه ماهه تابستان است.

محمد نفریه با بیان اینکه در سراسر کشور ۱۵ هزار مهدکودک مشغول به فعالیت هستند، اظهار می‌کند: ۸۰۰۰ مهد از این تعداد مهدکودک در روستاها هستند و باید توجه داشت که مهدکودک‌های کشور تنها به مهدهای بالای شهر تهران خلاصه نمی‌شود.

به گفته وی، طبق دستورالعمل، تعرفه‌های جدید شهریه مهدهای کودک تا اواسط مرداد اعلام می‌شود و همین اتفاق یکی از اهرم‌های کنترلی سازمان بهزیستی برای مهار افزایش قیمت شهریه‌ مهدهای کودک است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در حال حاضر در مرحله جمع‌بندی‌ تعرفه‌گذاری برای شهریه مهدهای کودک سراسر کشور قرار داریم، عنوان می‌کند: دو سوم استان‌ها تعرفه‌های خود را به سازمان بهزیستی اعلام کرده‌اند و با توجه به اینکه تعرفه گذاری برای مهدکودک های هر شهر و استان در کشور متفاوت است، بنابراین تا اواسط مرداد ماه تعرفه‌های نهایی شهریه مهدهای کودک در سراسر کشور اعلام می‌شود.

نفریه با بیان اینکه زمان اعمال تعرفه جدید شهریه مهدهای کودک از اول مهرماه است، می‌گوید: این تعرفه ها تا مهرماه سال بعد تغییری نمی‌کنند و هیچ مرکزی به مدت یکسال هیچگونه حق افزایش قیمتی را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر سازمان بهزیستی، سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز بر فعالیت مهدهای کودک نظارت می‌کند، اظهار می‌کند: تاکنون خیلی از مهدها به دلیل افزایش شهریه توبیخ و جریمه شده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه می‌دهد: هر پولی که مهدهای کودک دریافت می‌کنند باید بر اساس فیش بانکی باشد و در پرونده کودک قید شود. بنابراین افزایش شهریه مهدهای کودک طی مدت یک سال و نیز گرفتن هر گونه پول به جز از طریق فیش بانکی خلاف است.

نفریه در مورد نحوه برخورد با مهدهای متخلف، بیان می‌کند: ابتدا سه بار تذکر کتبی توسط سازمان بهزیستی، پس از آن دو بار اخطار در کمیسیون ماده ۲۶ استانی و در نهایت اخطار در کمیسیون ماده ۲۶ کشوری (کمیسیون ماده ۲۶: کمیسیون مربوط به صدور پروانه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی) پرونده مهدکودک های متخلف ابطال خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا سازمان بهزیستی با مهدهای کودک بالای شهر استان تهران که شهریه مهدهایشان بسیار سرسام‌آور و بالاتر از تعرفه‌های تعیین شده توسط سازمان است، برخورد نمی‌کند، می‌گوید: نبود شاکی علت اصلی این موضوع است و تا زمانی که فرهنگ برخورد با این گونه مهدها در میان افراد استفاده‌کننده ایجاد نشود، سازمان بهزیستی نمی‌تواند به تنهایی با تعداد کثیری این مهدها برخورد کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه می‌افزاید: باید این طرز فکر را در مردم ایجاد کنیم که بهترین مهدکودک‌های کشور، مهدهای بالای شهر تهران نیست، بلکه بسیاری از مهدها در شهرستان‌ها وجود دارد که از این مهدکودک‌ها چه از نظر کیفیت، ارائه خدمات و مبلغ شهریه در شرایط مناسب‌تری قرار دارد.

نفریه با تاکید به اینکه در بعضی از استان‌های کشور مهدهایی وجود دارد که به عنوان مهدکودک‌های (تیپیک) مطرح هستند، می‌گوید: این مهدها آن‌چنان از نظر کیفیتی مطلوب اند که سازمان بهزیستی تسهیلات ویژه‌ای را برای آنها در نظر گرفته است. چنان‌که تعرفه دولتی بالاتری را به آنها اختصاص داده است.

وی فرهنگ‌سازی در میان والدین کودکان برای استفاده از مهدکودک‌های با کیفیت آموزشی بالا و نیز همکاری با سازمان بهزیستی برای برخورد با مهدکودک‌های متخلف را عمده راه‌های برخورد با مهدکودک‌هایی دانست که شهریه بسیار بالا و غیرواقع دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه می‌دهد: بسیاری از این مهدها امکانات مناسبی را ارائه نمی‌دهند، اما شهریه بسیار بالایی را به مراجعه‌کنندگان تحمیل می‌کنند و این در حالی است که علت اصلی بالا بودن شهریه‌شان را مکان و منطقه ای که در آن قرار دارند عنوان می‌کنند.

نفریه با اشاره به اینکه حتی سازمان بهزیستی پیش‌بینی کرده است که تعرفه شهریه مهدهایکودک شمیرانات بالاتر از تعرفه سایر مهدهای کودک های استان تهران باشد، بیان می‌کند: متاسفانه شکایتی از این گونه مهدها به علت باور غلطی که میان والدین ایجاد شده است، وجود ندارد و سازمان بهزیستی هم نمی‌تواند به صورت موردی با تمامی این مهدها برخورد کند. بنابراین همکاری و همدلی مردم تنها راهکار مقابله با این گونه مهدها است.

وی با اعلام شماره پیامک ۳۰۰۰۸۵۳۰، از تمام استفاده‌کنندگان از مهدهای کودک سراسر کشور درخواست کرد که مردم در سراسر کشور با ارسال پیامک و درج آدرس مهدکودک مراتب تخلف را به سازمان بهزیستی گزارش دهند تا بلافاصله با این گونه‌ مهدهای متخلف به صورت جدی برخورد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      هی اصرار بر کودک اوری میکنند ! کسی که نمیتونه از بچه خودش نگه داری کنه نباید بچه بیاره . مقصود فقط تولید مثل نیست ما که جانور نیستیم ! اگه در بزرگ کردن بچه ها لذتی هست باید والدین اینکار را انجام بدهند . والله معنی نداره که بچه بیاریم و دیگران نگه دارند !!!

    • امیر

      کی به کیه ؟ کسی نیست که نظارت کنه شما هم مردم بیچاره و مایه دار بالاشهر رو سرکیسه کنین

    • فنجون

      یک میلیون که واسه اونا پولی نیس

    • بدون نام

      بهزیستی اگه میخواد کاری کنه هر سال اسم بهترین مهدها رو اعلام کنه؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج