۵۹۹۴۴۸
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

خودروهای ایرانی معادلِ خودروهای ۱۹۸۰ میلادی

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اظهار کرد: تکنولوژی خودروهای داخلی ما با تکنولوژی خودروهای روز دنیا بسیار متفاوت بوده و از نظر آیرودینامیک بدنه و موتوری می‌توان آنها را مطابق با دهه ۱۹۸۰ میلادی دانست.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اظهار کرد: تکنولوژی خودروهای داخلی ما با تکنولوژی خودروهای روز دنیا بسیار متفاوت بوده و از نظر آیرودینامیک بدنه و موتوری می‌توان آنها را مطابق با دهه ۱۹۸۰ میلادی دانست.

علیرضا نیک آئین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشکل دیگر خودروهای ایرانی آن است که مصرف سوخت فوق‌العاده بالایی دارند که علاوه بر ایجاد مشکل آلایندگی هوا مصرف سوخت کشور را نیز بسیار بالا می‌برد. به گونه‌ای که حتی این امکان وجود دارد که ما نصف میزان فعلی مصرف سوخت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو همچنین عنوان کرد: طبیعی است وقتی استانداردهای خودروسازی ما با چند دهه قبل دنیا هماهنگ است از سوی شرکت‌های اصلی مانند پژوی فرانسه امکان تامین قطعات در بسیاری موارد وجود نداشته و بر همین اساس خودروسازان ما مجبور می‌شوند قطعات خود را از طریق کارخانه‌های دیگری که کیفیت قطعات اصلی را ندارند تامین کنند که همین مسئله موجب می‌شود قطعات استفاده شده در این خودروها عمر لازم را نداشته باشد.

نیک آئین در عین حال به موتور اتومبیل‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیستم این موتورها منسوخ شده است، از سوی دیگر اگرچه گفته می‌شود که سوخت ما یورو۴ محسوب می‌شود اما به هر صورت گوگرد این سوخت بالا بوده و مشکل ساز است.

وی ادامه داد: حال به مجموع این شرایط، قطعات و یا روغن‌های تقلبی که در بازار وجود دارد را هم اضافه کنید تا متوجه شوید که در مقابله با این حجم مشکل نمی‌توان از تعمیرکار خودرو انتظار معجزه داشت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال قطعات جلوبندی یک خودرو باید بالای دو سال عمر کند اما گاه شاهدیم که عمر این قطعات حتی به شش ماه هم نمی‌رسد و با توجه به وضعیت آسفالت جاده‌ها و خیابان‌ها باید به مراتب زودتر از تاریخ اصلی آنها را تعویض کرد. اکنون مصرف لوازم یدکی در ایران چندین برابر استانداردهای جهانی محسوب می‌شود و عمر خودروهای ایرانی مسلما نصف خودروهای خارجی می‌شود.

نیک آئین در عین حال اظهار کرد: حتی در میان خودروهای خارجی هم آنهایی که در ایران استفاده می‌شوند نسبت به نمونه‌هایی که در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند عمر کمتری دارند چرا که خودروهای خارجی از نظر موتوری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به سوخت یورو۶ دارند و لازم است گوگرد بنزین آنها کمتر از ۱۰ باشد اما اکنون سوخت رایج در کشور ما سوخت یورو۴ است که میزان گوگرد آن حدود ۵۰ می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در بخش پایانی صحبت‌های خود به قیمت خودروهای ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ اگر بخواهیم قیمت خودروی ایران را با بازار خلیج فارس قیاس کنیم باز هم قیمت‌های ما بالاتر است چرا که در کشورهای همسایه از جمله عراق اکنون تویوتایی عرضه می‌شود که مطابق استانداردهای روز است جالب آنکه قیمت این تویوتا با پژوی ما که متعلق به دهه ۱۹۸۰ است برابری می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش کادیلاک . فورد . دهه 60 بیارن الان از این ها بهترن

    • اریا

      اخ برا درشکه نه ماشین ایرانی

    • م ب

      مشکل ما کیفییت ساخت خودرو نیست مشکل اینه که واحد پول ما پراید یا پژو یا سمنده بدلیل اینکه روی کیفییت قیمت نمیخورند تا رقابت داشته باشند قیمت اجباری صنایع خودرو ما فرض بدلایل اجباری صلاحدید صنایع شده واحد پول ما شما در افعاتستان با پنج هزار دلار بنز چند ساله میخرید یا عراق هر کشوری خودرو ارزان وباکیفییت داشته باشه مطمعن باشید مواد غذایی دارویی نیز اززانه حتی سوریه

    • علی

      اول یک خودروی ایرانی معرفی کنید که از اولین مرحله طراحی و تولید ایرانی باشد بعد با ماشینهای 40سال پیش مقایسه کنید که در آنصورت هم در مقابل ماشینهای 40سال پیش اروپایی و ژاپنی حرفی برای گفتن ندارند

    • بدون نام

      باور كن معادل ١٩٠٠ هم نيستند، يعني ايران خودرو معادل تويوتا و بي ام و و هوندا و .... دهه ي ٨٠؟

    • بدون نام

      ايراني آباد به دست متخصصين هميشگي كه در تمام اين سالها با ترقي زيادي موجبات آباداني را فراهم كردن

    • بدون نام

      باید گریست به حال خودمان

      پاسخ ها

      • البرز

        کاملا راستگوی.
        خداییش تو کره دیگه سانتافه رمقی نداره ولی توایران پراید کیا قیمت خون آدم هست،

        چقدرتلخ خخخخخ

    • علی

      کیفیت ندارن قیمت زیاد دارن ار ویڑه کیه خودروهای داخلی

    • بدون نام

      فرغون سازی ایران نشانه حمایت بی جهت کلیه دولتها از این صنعت ورشکسته است که فقط تحمیل مردم شده است

    • بدون نام

      وقتی رقابت نیست هر بنجل را به دست مردم می دهند. واقعا وضعیت کیفیت خودرو داخلی فاجعه است

    • بدون نام

      ویران خودرو و سایپا مردم رو بدبخت کردن خدا مدیراشونو بدبخت کنه

    • بدون نام

      کاربر20:26حالت خوبه؟!!!!!!تادلت بخوادمتخصص داریم اما هدف هیچکدومشون آبادکردن ایران نیست،هدفشون ثرت اندوزی وگرفتن اقامت کشورهای مرفه دنیاست تادرموقع لزوم فلنگو ببندند،احتمالا شماتوایران رندگی نمی کنید!!!

    • بدون نام

      اقا متخصص کووقتی چوپان شاربان میارن می کنن متخصص ازاین بهتر نمی شه کادیلاک دهه ۷۰ هم اپشن داره شرکت های ایران خودرو که در دهه ۷۰باماشینهای دنیا رقابت میکرد حالا به کجارسیده لگن تولید می کنه

    • داعشخودرو

      داعشخودرو دو نماینده انحصاری درایران بنام ویرانخودرو و ایران قودوخ(چهارپا) داره که برای کشتارمردم نیازی به داعش نمیباشد.

    • داعشخودرو

      ایران قودوخ و چارپا نماینده انحصاری داعش درایران.

    • بدون نام

      راست گفته
      پژو 405 مال اواخر دهه 80 هست و تولیدش در اروپا در سال 97 قطع شده
      بعد این ماشین رو به شکل و شمایلهای دیگه به مردم قالب کردن
      پراید هم همچنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج