adexo3
۷۰۸۵۵۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

نماینده نیشابور: مأمور خاطی پلیس محاکمه شود

عبدالکريم حسين‌زاده، نماینده نیشابور مي‌گويد «آيا ما قبول داريم که مجريان قانوني هستند که از قانون تعدي مي‌کنند؟ اگر اين گزاره را بپذيريم، بايد با مأمور خاطي برخورد شده و محاکمه شود. چطور وقتي هنوز حکمي صادر نشده، مأموري به خودش اجازه مي‌دهد با افراد چنين برخوردي کند».

روزنامه شرق: عبدالکريم حسين‌زاده، نماینده نیشابور مي‌گويد «آيا ما قبول داريم که مجريان قانوني هستند که از قانون تعدي مي‌کنند؟ اگر اين گزاره را بپذيريم، بايد با مأمور خاطي برخورد شده و محاکمه شود. چطور وقتي هنوز حکمي صادر نشده، مأموري به خودش اجازه مي‌دهد با افراد چنين برخوردي کند».

او همچنين تأکيد کرده «هيچ‌کس در مجلس منافاتي با امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر ندارد؛ اما آيا کتک‌کاري و زدن افراد امربه‌معروف است، آن هم اعمال خشونت عليه خانم‌ها که در دين اسلام بسيار مذمت شده است. ما حق نداريم فرد خلافکار را بزنيم؛ چه برسد به خانمي که بنا داريم در قالب گشت ارشاد به او تذکر امربه‌معروفي بدهيم. برخورد غيرخشن ديده شده در ويدئوي اخير مردم را بسيار عصباني کرده و تبعات فراواني براي منافع ملي ما به بار آورده است. آيا کسي هزينه اين تبعات را بررسي خواهد کرد؟».

او در ادامه به اهميت منشور حقوق شهروندي و ضرورت حفظ آن اشاره دارد «شما حقوق شهروندي را ببينيد. اين حقوق ايجاب مي‌کند بتوانيم حقوق بديهي شهروندان {حتي متخلف} را هم رعايت کنيم. نه اينکه مأمور گشت ارشاد با ناسزاگويي و اعمال خشونت در روز روشن جايگاه قانون را پيش چشم مردم تضعيف کند».

ويدئوي اعمال خشونت گشت ارشاد عليه خانمي در پارک طالقاني به‌سرعت در شبکه‌هاي اجتماعي پيچيد و مردم را عصباني کرد. بسياري از نمايندگان مجلس {اغلب نزديک به طيف اصلاح‌طلب} خواستار برخورد با مأمور خاطي شده‌اند. ديروز ۹ نماينده مجلس در تذکر به وزير کشور از او خواستند تا به اين مسئله رسيدگي کند. در ميان امضاکنندگان اين تذکر نام هاجر چناراني به چشم مي‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرراد شهیدی

      ایشان کمی در تصمیمات باید دقت کند .وقتی هنگام اجرای حکم متهم اقدام به مقاومت و درگیری با ماموران مینماید آیا باید متهم را رها کرد .هیچ مأموری برای حفظ سازمانش و حفظ جانش بی خیال نمی‌شود و از قوه قهریه استفاده میکند.برای اجرای امنیت در مقابل مخلان آن گاهی نیاز است از زور استفاده کرد.نمایندگان محترم هم سعی کنند قوانین را بنحو متهمین تنظیم نکنند به بهانه حقوق بشر وحق شهروندی و ....

    • عدالت

      یه مامور گشت حق ندارد کوچکترین بی احترامی بکند چه برسد به کتک زدن پس چی شد حقوق شهروندی

      پاسخ ها

      • علی

        اقای نماینده اول به فکر معیشت مردم باش خود شما ها سبب این برخوردها هستید شما مرفه های بی درد به فکر مردم نیستید همین مشکلات جامعه سبب این رفتار هاست می خواهی باین کارها فرافکنی کنید یه دفعه حجاب رو اختیاری کنید دیگه بی خیال خون شهدا !!تا دیگه مامور بدبخت نیاز به برخورد نداشته باشه

      • بدون نام

        کتک زدنش جای خود چرا روسری را از روی سرش پایین کشید متاسفم این قانون را جایی ندیدم

    • بدون نام

      خانم هاجر چنارانی و آقای حسین زاده این جور چیزا به شما نیومده مردم نیشابور شما رو واسه این موارد چرت و پرت انتخاب نکردن یه خرده به فکر آبادانی شهر و کارمردم باشید و از خواب زمستانی بیدارشید خواهشا ، حالا شما نظر ندید در این موارد مشکلی پیش نمیاد و کسی هم بازخواستتون نمیکنه ، حقوق شهروندی شامل خیلی موارد هست که حضرات فقط به بند بی حجابی و آزادی تاکید دارید ، خداوند تبارک و تعالی همه مسئولان نظام را به راه راست هدایت فرماید .

    • م ر

      نمایندها ی مجلس چرا از بی حجابی دفاع میکنند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج