۷۱۱۲۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ارتش میانمار قتل و تجاوز به روهینگیایی‌ها را رد کرد

فرمانده ارتش میانمار در دیدار با نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل که سرگرم بازدید از ایالت راخین این کشور هستند، اتهامات مبنی بر کشتار سیستماتیک و تجاوز به زنان و دختران روهینگیایی را توسط نیروهای نظامی رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده ارتش میانمار در دیدار با نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل که سرگرم بازدید از ایالت راخین این کشور هستند، اتهامات مبنی بر کشتار سیستماتیک و تجاوز به زنان و دختران روهینگیایی را توسط نیروهای نظامی رد کرد.

از رسانه های آسیایی ،'ژنرال مین آونگ هلاینگ' فرمانده ارتش میانمار در جریان بازدید هیات ۱۵ نفره شورای امنیت از ایالت راخین ومناطق سرکوب روهینگیایی ها توسط ارتش این کشور، با رد اقدامات تجاوزکارانه توسط نیروهای تحت فرمانش علیه روهینگیایی ها مدعی شد درصورتی که این اقدامات انجام شده باشد، خاطیان مجازات می شوند.

هلاینگ فرمانده ارتشی است که سازمان ملل آن را بدنام ترین نیروی نظامی درجهان به دلیل کشتار هزاران نفراز اقلیت روهینگیایی وآوارگی افزون بر ۷۰۰ هزار نفراز آنها در حملات آگوست ۲۰۱۷ (شهریور۹۶) دانسته است.

میانمار در ۹ ماه گذشته که سرکوب های گسترده نظامیان علیه اقلیت روهینگیایی درحال اجرا بوده به هیچیک از نمایندگان سازمان ملل اجازه ورود به این کشور برای بازرسی از ایالت راخین را نداده بود.

هلاینگ در گفت و گو با هیات شورای امنیت ادعا کرد: ارتش میانمار (تاتمادو) دارای نظم و انضباط است و سربازان و افسرانی که خارج از قوانین ارتش عمل کنند ، مجازات می شوند.

این درحالی است که سازمان ملل پس از انتشار گزارش 'آنتونیو گوترش' دبیرکل این نهاد بین المللی در مورد روهینگیایی ها برای نخستین بار نظامیان میانماری را به دلیل تجاوزهای سیستماتیک و گسترده جنسی در جریان عملیات سرکوب مسلمانان روهینگیایی در فهرست سیاه خود قرار داده است.

براساس گزارش دبیرکل سازمان ملل که هفته گذشته به شورای امنیت ارائه شد، پزشکان بین المللی که در اردوگاههای بنگلادش با آوارگان روهینگیایی از نزدیک دیدار داشتند اذعان کردند، تقریبا بسیاری از ۷۰۰ هزار نفرآواره روهینگیایی از مشکلات متعدد جسمی و روحی ناشی از تجاوز وحشیانه جنسی نیروهای نظامی میانمار رنج می برند.

نمایندگان شورای امنیت که از روز سه شنبه در میانمار برای بررسی جنایات ارتش میانمار و شبه نظامیان بودایی به سرمی برند با آنگ سان سوچی رهبر معنوی میانمار نیز دیدار و گفت و گو کردند که جزئیات این دیدار تاکنون منتشر نشده است.

نماینده انگلیس در هیات شورای امنیت،گفت : این گروه تمام شواهد و مستندات مرتبط با کشتار و سرکوب روهینگیایی ها و همچنین مشاهدات خود را به شورای امنیت سازمان ملل برای تصمیم گیری دراین زمینه منتقل خواهد داد.

این هیات پیش از این در سفر به بنگلادش ضمن گفت وگو با مسئولان این کشور با حضور در اردوگاهها و محل های استقرار موقت صدها هزار مسلمان روهینگیایی با تعدادی از آنها گفت وگو کرده و وضعیت این آوارگان را مورد بررسی قرار دادند.

'سرکوب هدفمند روهینگیایی ها در میانمار پس از حمله تعدادی از شورشیان وابسته به گروه شبه نظامی 'ارتش ازاد آرکان' به ۳۰ ایستگاه پلیس مرزی این کشور در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ آغاز شد.

گزارش‌های متعدد نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که پس از این حادثه، قتل عام مسلمانان و به آتش کشیده شدن روستاهای آن‌ها در میانمار شدت گرفت و صدها هزار نفر از این کشور گریختند.

بنگلادش و میانمار دسامبر ۲۰۱۷ توافقی برای بازگشت تدریجی پناهجوها امضا کردند؛ اما سازمان ملل هشدار داده است که شرایط همچنان برای سکونت روهینگیایی در میانمار مهیا نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج