۷۳۰۳۶۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

لاریجانی: اروپایی‌ها خودشان را لوس کرده‌اند

محمد جواد لاریجانی: خیلی به اروپایی‌ها اهمیت داده ایم و ان‌ها خودشان را لوس کرده اند. اروپایی‌ها برای اینکه با امریکایی‌ها را در یک جهاتی با هم کنار بیایند استراتژی شان فشار بر ایران است.در این دعوا اروپایی‌ها کوتاه می آیند و مجبور هستند کوتاه بیایند.

خبرگزاری میزان: محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان و کارشناس مسائل استراتژیک با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات مجری برنامه در مورد برجام، مسائل اقتصادی پس از برجام و ... پاسخ داد.

مهمترین محورهای صحبت محمدجواد لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری به شرح زیر است:

***ما مذاکرات هسته ای مان را بخاطر رفع تحریم ها انجام دادیم، تحریم باید لغو شود نه برچسب آن.

***اینکه اروپایی ها تقسیم کار کرده باشند یا نکرده باشند باید این اهداف تامین شود/با خروج آمریکایی ها از برجام تعادل آن بهم ریخت و منافع زیاد و سنگینی از ما آسیب دیده است/بخش عمده ای از آنها را اروپایی ها جرات ندارند و بخش دیگری را نیز تصمیم ندارند انجام دهند.

***باید هر چه زودتر اعلام کنیم که ما تعهدات مان را در برجام الزام موجه نداریم/این خیلی مهم است که ما الزاماتی به انجام تعهدات مان نداریم

***چیزی فراتر از ان پی تی نمی‌توانیم بپذیریم/خیلی به اروپایی‌ها اهمیت داده ایم و ان‌ها خودشان را لوس کرده اند/اروپایی‌ها برای اینکه با امریکایی‌ها را در یک جهاتی با هم کنار بیایند استراتژی شان فشار بر ایران است/در این دعوا اروپایی‌ها کوتاه می آیند و مجبور هستند کوتاه بیایند.

***وقتی اروپا می‌گوید باید برجام را حفظ کنیم، یعنی تعهدات ایران در برجام حفظ شد، ایران نتواند توسعه هسته‌ای دهد، یعنی بلندپروازی/ ما خیلی بیشتر از این‌ها می‌توانیم بلندپروازی کنیم/ این تعهد کاملا بهم ریخته است.

***ما حتی یک روز را هم نباید از دست بدهیم/نهایتا اروپایی‌ها با امریکایی‌ها کنار می‌ایند/بخشی از جنگ تعرفه‌ها مربوط به عقب افتادگی کارآمدی در آمریکاست/ امریکایی‌ها می‌خواهند عدم کارآمدی را با فشار تعرفه تعدیل کنند/هم اروپا و هم امریکا از نقش چین نگران هستند که به راحتی می‌تواند خلایی که در این رقابت ایجاد شده را پر کند/در نظم تعرفه جدید چین عنصر کلیدی و تعیین کننده خواهد بود/اروپایی‌ها مقداری باج خواهند داد که باعث می‌شود تعدادی از کمپانی‌های بزرگشان ورشکست شود.

***چینی‌ها به طور کلی در یک دهه آینده سیاست خارجی شان بیشتر اگرسیو خواهدشد و در غرب آسیا کشور متحد و نزدیکتر از ایران سراغ ندارند/اگر ما روی این قسمت از سیاست خارجی مان سرمایه گذاری کنیم در ظرف یک دهه ما و چین دو عنصر کلیدی در غرب و شرق آسیا خواهیم شد/چینی‌ها از مذاکرات کره شمالی با امریکا خوشحالند/ این مذاکره با دستاورد خیلی بزرگی نخواهد شد و یکی از دلایل آن چین است/ وقتی امریکایی‌ها صحبت از تهاجم کردند، چینی‌ها دندان‌های نظامی شان را نشان دادند.

***راهپیمایی روز قدس امسال شرایط ویژه‌ای داشت/برای اولین بار هم رژیم صهیونیستی و هم بعضی کشور‌های غربی این تحرک را جدی گرفتند/رژیمی که این همه جنایت می‌کند و مبتنی بر آپارتاید است باید از بین برود.

***متاسفانه دکترین مقام معظم رهبری که خیلی مشخص است و اینکه هویت فلسطینی باید تصمیم گیر باشد بوسیله دستگاه دیپلماسی ما بطور وسیع دنبال نشده است/دستگاه دیپلماسی ما باید این موضوع را در سطح بین المللی و هم دوجانبه و چندجانبه به یک مسیر دیپلماتیک قابل پیگیری تبدیل کند.

***کسانی که در داخل هم گاهی می‌گویندکه یه دعوایی در فلسطین هست و عرب‌ها هستند به ماچه؟/اتفاقا این دعوا مربوط به منطقه نیست و برای مسلط شدن بر کشور ماست.

***حالت استیصالی در رژیم صهیونیستی وجود دارد که سریعتر کار را تمام کنند/ گفتند پایتخت را به قدس ببریم و مسئله خودمان را به جایی برسانیم که غیرقابل بازگشت باشد و شاید فلسطینی‌ها عنصر هویت فلسطینی را رها کنند/طرح معامله بزرگ حکایت از استیصال وسیع رژیم صهیونیستی و نگرانی شان از آینده در منطقه است.

***القاعده و طالبان و داعشی‌ها محصول خودشان(آمریکایی‌ها) است/امریکایی‌ها سپاه قدس ما و حزب الله را تروریست می‌دانند.

***بحثی که دفعه پیش راجع به القاعده و دادگاه داشتیم همسایگان سعودی ما و بعضی رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها دستپاچه شدند و گفتند که ما گفتیم ما با القاعده به طور پنهانی همکاری می‌کردیم/چیزی که از ان نگران بودند طرح آن گزارش ویژه مربوط به ۱۱ سپتامبر بود که یکی از ۴ گزارش مهم امریکایی‌هاست.

***(امریکایی‌ها) می‌گویند شما توانمندی تان به گونه‌ای نشود که ما نگران شویم/آن‌ها توانمندی مان را از خودمان بهتر تشخیص دادند/می‌گویند به نیرو‌های سکولار میدان دهید که به نظام آسیب بزند/ طیف وسیعی از تقاضا‌های نامشروع را دارند که بلافاصله آن‌ها را به دیوار می‌زنیم/این‌ها دخالت، تجاوز و توهین است که از یک عقل ضعیف می‌تواند صادر شود.

***انتقادی که به صالحی دارم این است که گفته اند ۶ میلیارد دلار خرج توان هسته‌ای خودمان کردیم؛ این رقم گذاری خیلی غلط است/چگونه می‌شود امریکایی‌ها برای زدن این توان حاضرند میلیارد‌ها دلار خرج کنند که فقط یک قلم آن بویینگ گفته است من ۳۰ میلیارد دلار ضرر می‌کنم/ارزش توان هسته‌ای ما با این ارزیابی‌ها اندازه گیری نمی‌شود/ارزش ان به توانمندی است که برای ملت ایجاد کرد و اثار وسیعی که برای امنیت ملی ما دارد.

***آقا فرمودند ما به انقلابیون یمن یه موشک و اگر بتوانیم صد موشک کمک می‌کنیم/ما اگر از داعش و القاعده محصول عروسک‌های غربی می‌دانیم/در دفاع از نیرو‌های مقاوم و مجاهد شوخی نداریم و خیلی هم شجاع هستم/ما اگر بخواهیم از گروهی حمایت کنیم پنهانی انجام نمی‌دهیم/اگر مقاومت و دفاع از کیان ملت‌ها تروریسم هست خوب تروریسم هست/ کسانی که دستشان به تروریسم‌های خشن و رسوا در دنیا الوده هست ان‌ها حق ندارند راجع به تروریسم صحبت کنند.

***غربی‌ها معتقدند منافقین تنها مهره‌ای هستند که در ایران در کنار سایر تروریست‌ها میتوانند اقدامات تروریستی انجام دهند و در بیرون نیز به عنوان یک چهره فعال سیاسی مطرح باشند/سرمایه گذاری احمقانه‌ای است/خود غربی‌ها هم میدانند اگر در ایران از لحاظ پذیرش اجتماعی جایی برای قدرت باشد، برای منافقین نخواهد بود/آن‌ها برای استفاده تروریستی و ضربه زدن به منافع ملی و جاسوسی و.. میخواهند از منافقین سواستفاده کنند/پول این‌ها فقط از طرف عربستان نیست و سی آی‌ای به این‌ها پول میدهد و رژیم صهیونیتستی برایشان لابی میکند.

***این‌ها (منافقین) رسواترین گروه هستند، اما رسواتر استراتژی غربی‌ها است/این غربی‌های مدعی حقوق بشر و مبارزه با ترورسیم چگونه پایتخت هایشان برای تروریسیت‌های ادم کش فرش قرمز پهن میکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما خود را برای اروپا لوس میکنین خخخخخ

    • بدون نام

      اره برای شما هیچ فرقی نمکنه چون جیب شما پر ه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج