adexo3
۸۶۵۳۱
۳۸ نظر
۵۰۱۱
۳۸ نظر
۵۰۱۱
پ

گفتگوی خواندنی با شاكی پرونده مداح معروف

مي گويد با حروف مختصر معرفي‌ام كنيد. متولد دهه ۶۰ كه ليسانسه است و شب اربعين خودرويش مورد اصابت گلوله رها شده از اسلحه محمود كريمي قرار گرفت. خودش مي‌گويد شانس آورد كه ماشين سرنشين عقب نداشته و به خير گذشته است.

روزنامه اعتماد: مي گويد با حروف مختصر معرفي‌ام كنيد. متولد دهه ۶۰ كه ليسانسه است و شب اربعين خودرويش مورد اصابت گلوله رها شده از اسلحه محمود كريمي قرار گرفت. خودش مي‌گويد شانس آورد كه ماشين سرنشين عقب نداشته و به خير گذشته است.

در گفت‌وگويي كه دوستانه مي‌گويد كه اصلا نمي‌خواست در اين باره حرف بزند اما براي اينكه مخاطبان بدانند كه در آن شب و روزها و شب‌هاي پس از آن چه گذشته، روايت اتفاق را مي‌كند.

مي‌گفت نه مي‌خواهد حاميان محمود كريمي تصور كنند كه او فرد بي‌دين و غيرمذهبي است و نه برعكس مردم عادي تصور كنند كه ترسيده و رضايت داده؛ مي‌گويد هم مذهبي است و هم هياتي و از قضا شب حادثه در خودرويش نوار مداحي روشن بوده؛ اگر هم حالا رضايت داده فقط به حرمت امام حسين(ع) و خواسته مادرش بوده و بس؛ مي‌گويد هنوز همسرش احساس ترس مي‌كند. گفت‌وگوي «اعتماد» را با يك شهروند عادي كه در يك هفته گذشته به صدر اخبار آمده بود و حمايت طيف وسيعي از مردم را هم به همراه خود داشت، بخوانيد.

آقاي م. و حادثه شليك به ماشين شما چطور رخ داد؟ آيا شما متعرض خودروي آقاي كريمي شديد و قصد آزار داشتيد؟

در تاريخ ۵ دي ماه ساعت ۵/۱۲ شب در اتوبان شهيد بابايي به همراه همسرم در خودروي ۲۰۶ مان به همراه دو خودروي ديگر در مسير، در حال تردد بوديم.

اتفاق چطور رخ داد؟

من با خودرو‌ام يك لحظه سبقت گرفتم و بعد دوباره كنار آمدم. نمي‌دانم در ذهن آقاي كريمي چه گذشت و چرا احساس خطر كردند كه به ما شليك كردند. البته من ابتدا متوجه شليك نشدم؛ كمي كه از صداي عجيبي كه شنيده شد گذشت و ما مسافتي را همچنان ادامه مي‌داديم كه ايشان چراغ زدند و ما هم به كنار اتوبان آمديم و توقف كرديم. تازه آنجا متوجه شديم كه به خودروي‌مان شليك شده است.

يعني در حين حركت به شما شليك شده بود؟ به كجاي خودرو؟

بله، ما درحال حركت بوديم كه به در عقب ماشين سمت پايين شليك شد. گلوله به نحوي به در خورده بود كه از در عبور و به ستون ماشين برخورد كرده بود. چون من اصلا نمي‌دانستم صداي گلوله چطور است، اصلا متوجه نشدم كه به سمت خودرو گلوله شليك شده و صدايي شبيه صداي ترقه را در حين حركت شنيدم.

چند بار شليك شد؟

به ماشين من يك گلوله اصابت كرده بود. آن دو خودروي ديگر هم رفته بودند و من با چراغ زدن آقاي كريمي كنار زدم. از خودرو كه پايين آمدم، با ديدن چهره‌شان حدس زدم كه محمود كريمي هستند. اما فكرش را هم نمي‌كردم كه طرفم مداح اهل بيت باشد.

خودروي ايشان چه بود و با چه سرنشين‌هايي؟

ايشان سوار يك ماشين شاسي بلند بودند كه سمت جلو پسرشان نشسته بودند و صندلي عقب هم دو خانم نشسته بودند. من از ايشان پرسيدم شما محمود كريمي هستيد و ايشان هم تاييد كردند اما باز هم باور نكردم و فكر كردم فردي شبيه ايشان است و دارد از هويت ايشان سوءاستفاده مي‌كند.

خب بعد پياده شدن چه بين شما گذشت؟ دليل شليك را چه مطرح كردند؟

اصلا در اين حد صحبت نشد. ايشان اعتراض كردند كه چرا سرعت داشتيد و چرا اينطور رانندگي كرديد و بحث‌هاي اينچنيني شد و اصلا مجالي نشد كه ما حرف بزنيم. آنقدر ترس و واهمه از اتفاق داشتيم كه اصلا در اين باره هيچ حرفي نزديم. شما هم جاي ما باشيد و ببينيد در آن موقع شب در اتوبان به خودروي‌تان شليك كردند، اصلا حرفي نمي‌زنيد.

خب هراس داشتيم. البته همين كه ايشان ديد من و همسرم افراد عادي هستيم و به يك خودروي شهروند عادي شليك كرده، سوار خودروي‌شان شدند و رفتند و من و همسرم در آن موقع شب تنها كاري كه توانستيم بكنيم اين بود كه به پليس زنگ زديم و آنها مامور فرستادند. و ما هم به كلانتري رفتيم و شكايت را تنظيم كرديم.

و چطور ثابت كرديد كه هويت ضارب محمود كريمي است؟

اصلا ما چيزي نگفتيم. ما فقط شرح ماوقع را داديم. انگار آنها خودشان پي بردند كه هويت واقعي ضارب همان آقاي كريمي است. چون موضوع شليك هم بود، خودشان پيگيري سريع كردند و انگار با ايشان تماس گرفتند.

بعد فرداي حادثه خبرش منتشر شد و شما شكايت كرديد؟

ما همان شب شكايت كرديم. چند روز بعد هم موضوع خبري شد. فرداي حادثه به همراه پرونده به دادسراي پل رومي رفتيم و پرونده در دستگاه قضايي تشكيل شد.

۱۱۰ درباره سرعت خودروي شما چه اظهارنظري كرد. آيا شما مقصر بوديد؟

اصلا اين حرف‌ها مطرح نبود. موضوع شليك به خودرو بود و پرونده سر همين موضوع تشكيل شد. چون پرونده هم امنيتي شده بود. همين كه ديدند ضارب، آقاي كريمي است، خودشان پرونده را سريعا به دادسرا فرستادند.

شما در دادسرا ايشان را ديديد؟

فقط يك بار در مراحل بازپرسي، متن اظهارات مكتوب ايشان را ديدم كه نشان مي‌داد ايشان هم به دادسرا تشريف آوردند. چون مي‌گفتند مساله امنيتي است، درباره جزييات زياد به من چيزي نمي‌گفتند.

شما كي ايشان را در دادسرا ديديد؟

بعد رسانه‌يي شدن اتفاق هم ايشان را در دادسرا نديدم. من مستقيم با ايشان اصلا حرف نزدم؛ هر حرفي هم داشتم مستقيم فقط به بازپرس مي‌گفتم.

بعد از گرفتن اظهارات ايشان، بازپرس دليل شليك را به نقل از ايشان چه عنوان كردند؟ آيا به شما گفته شد كه ايشان عنوان كرده براي حفظ جان خانواده‌اش و با اين تصور كه شما قصد مزاحمت داريد، شليك كرده است؟

هيچ توضيحي به ما ارائه نشد. فقط صحبت‌هاي ما شنيده مي‌شد. من در سايت‌ها به نقل از نزديكان ايشان ديدم كه تهمت‌هايي زده شده كه خب با توجه به اينكه من به همراه خانمم تنها سرنشينان خودرو بوديم، كاملا بي‌دليل بود.

آقاي «م. ط» از نزديكان آقاي كريمي، مدعي شدند كه شما اراذل و اوباش هستيد.

پدر من بازنشسته نظامي هستند. درست است كه من يك شهروند عادي هستم با تحصيلات ليسانس اما يك خانواده مذهبي و محترم داريم كه از قضا از مريدان امام حسين(ع) هستيم و از قضا در شب حادثه هم نوار مداحي در ماشين من روشن بود. خود من و خانواده‌ام پاي همين مداحي‌ها مي‌نشينيم و از مخاطبان همين مداح‌ها هستيم. اين‌طور نيست كه يك فرد اوباش باشيم.

اينكه اعتقادات مذهبي شما چه باشد، مسلما ربطي به نفس اتفاق ندارد.

همين‌طور است اما مي‌خواهم حاميان آقاي كريمي هم اين را بدانند كه من هم از حاميان آقاي كريمي بوده‌ام و هستم و حتي اولش باورم نشد كه ضارب خودرويم آقاي كريمي هستند. فرد معتقدي هستم و تنها به خاطر ارادت به امام حسين(ع) و حرمت امام حسين(ع) وخواست مادرم، از شكايت در اين پرونده رضايت دادم. چون ايشان هم به حرمت امام حسين(ع) به اينجا رسيدند.

مردم چه تصويري از شما داشته باشند. جوان چند ساله‌يي هستيد. تحصيلات و شغل‌تان؟

من متولد اوايل دهه ۶۰ هستم. ليسانس با شغل آزاد.

خودروي شما چقدر هزينه برداشت؟

به خاطر اين مسائل و شكايت هنوز به خودرو دست نزده‌ام و در پاركينگ گذاشته‌ام.

آسيبي كه نديديد؟

گلوله در عين حركت به پايين در خورده بود. اگر كمي بالاتر بود حتي ممكن بود به خود ما هم اصابت كند. همين الان هم با وجود گذشت دو هفته از حادثه خانم من به‌شدت هراس دارد و هنوز مي‌ترسد و با هر صدا يا اتفاقي دچار استرس مي‌شود.

به عنوان يك شهروند حتي اگر شكايت نمي‌كرديد، آيا انتظار داشتيد كه مسوولان انتظامي خودشان از حق شما دفاع كنند و پرونده از سوي شاكي عمومي به دليل ارعاب يك شهروند مورد پيگيرد قرار بگيرد؟

من صريح مي‌گويم. واقعا از مقام‌هاي امنيتي و قضايي سپاسگزارم كه صادقانه در تمام اين مدت كار خود را انجام دادند. به ما اطمينان دادند كه تا انتهاي ماجرا در چارچوب قانون، در كنارمان هستند.

يعني احساس نكرديد كه شكايت‌تان بي‌فايده است؟

اصلا؛ حتي تا لحظه آخري هم كه به دليل اعتقادات مذهبي‌مان و به حرمت امام حسين، شكايت را پس گرفتيم به ما مي‌گفتند كه آيا فردي و گروهي به شما فشار آوردند؟ كه من جواب منفي دادم.

شما به عنوان يك شهروند، چنين اتفاقي را تجربه كرديد در حالي كه طبق عرف فقط مقام‌هاي امنيتي بايد اسلحه داشته باشند آن هم براي حفظ جان و امنيت مردم. از اينكه الان مي‌شنويد كه به دنبال شكايت و پيگيري شما و حمايت مردم و رسانه‌ها، دستور جمع‌آوري اسلحه مداح‌ها صادر شده، چه نظري داريد؟

شكر خدا اين اتفاق به خير گذشت هر چند مي‌توانست به خير نگذرد و دور از جان اتفاقي بيفتد. اما من اميدوارم مسوولان امنيتي و انتظامي در اين‌باره تدبير كنند كه با خبرهايي كه شنيدم اميدوار شدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهاره

      ]جالب بود!!!! هیچی نمیدونی... واقعا اونجا حضور داشتی؟ منم نمیدونم!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیه بهاره خانم حتما باید خودت اونجا بودی می دید ی تا باور داشته باشی ؟شما ها دیگه کی هستید؟

    • بدون نام

      آقای کریمی که همه حاجیییییییییییییییی صدات میکنن یاد بگیر طرف با اینکه برای خانوادش اسلحه کشیدی و ایجاد رعب کردی رفت رضایت داده اونوقت شما اونقدر جنبه نداشتی که یکی ازت سبقت بگیره و اسلحه کشیدی براش جای تاسف!!!! البته به گفته بعضی دوستان اینا همش نقشه های استکبار جهانی علیه مداحان

    • بدون نام

      مقصر خود مردم هستند که به افرادی مثل کریمی پر و بال میدهند تابی دلیل به سمت یه جوان بی گناه شلیک کند

    • بدون نام

      در عین حرکت نه و در حین حرکت این درسته . اگر این داستان شما واقعی باشه واقعا باید جامعه مداحان ما فکری به حال خودشان کنند نه به خاطر شلیک گلوله چون شاید اشتباها اینکار انجام شده بلکه به خاطر حرفهایی که زده شده خیلی از مداحان گفتند ماشین اراذل و اوباش بوده و بعد از توقف به طرف ماشین آقای کریمی اومده بعد ایشون یه تیر هوایی زده و بعد وقتی اراذل برنگشتن یه تیر به سمت لاستیک زده که به گلگیر خورده بعد اوناهم ترسیدند
      حالا شما ببینید فرق بین این داستانو با این یکی داستان (توضیح هردوی این داستانها رو از سایت شماوسایتهای خبری دیگه خوندم)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا كه
        يارو مسلحه ايهاالناس.اصلا مهم نيست ارذل باشه يا فرد عادي مهم اينه كه يارو اسلحه داره.........

    • فاطمه

      این موضوع با عقل جور در نمی آید!!!!بی خود و بی جهت به خاطر یک سبقت مداح سرشناس کشور تیر اندازی کند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نشنیدی که گفته اند یا رب مباد که گدا معتبر شود!

      • بدون نام

        واقعا داستان از لحاظ منطق مشکل داره

      • uldlz

        شایدم حاج آقای کریمی غیرمنطقی عمل کرده

      • بدون نام

        همين كه اسلحه داره با خودش حمل مي كنه بسه ديگه

    • امیر

      ]چهئمصاحبه خنده داری با این که این بنده خدا خیلی سعی کرده قضیه رو ماست مالی کنه بازم همه داستان غیر واقعی به نظر میرسه

    • محمد

      گزارشگر خیلی ماهرانه سولات رو طرح کرده..
      حاج محمود رو اهل بیت محبوب کردند و به لطف اهل بیت دوست داشتنی باقی می مونند..

    • بدون نام

      حالا به فرض هم که اوباش بودن بهاون چه ربطی داشت که اسلحه بکشه .

    • شاپور

      حاجي بايد برود امريكا چون دست به اسلحه اش خوب است اشتباها ايران است امام حسين از كساني كه حق مردم را ضايع ميكند بيزاراست

    • ليلا

      اصلا محمود كريمي آدم حساب نكرده اين جوون را كه بياد خودش ازش عذرخواهي يا دلجويي كنه يا از نزديك حداقل ببينش!!! اونوقت طرف ميگه هيچ فشاري واسه رضايت روم نبوده!!!! جلل الخالق ( ولي چون موضوع امنيتي است بايد خود مراجع به همين راحتي كوتاه نيان و مجازات بشه حالا هركي ميخواد باشه رضايت دادن شاكي فقط مطرح نيست)

      پاسخ ها

      • نرگس

        لیلا راست میگه واقعا چرا؟ اگه عمدی نبوده یه دلجویی ساده هم از این بنده خدا نکرده

    • اسی

      یعنی آقای کریمی در حال رانندگی و با دست چپ به ماشین ایشان شلیک کرده اند؟
      فکر نمیکنید این داستان هم تخیلی باشد؟

    • الف

      خيلي باعث تاسف است كه افرادي اين چنيني كه زندگي خود را مديون اهل بيت مي دونند مي تونند دست به اسلحه ببرند نه تحت عنوان دفاع از خود و در جبهه جنگ بلكه در مقابل يك زن و شوهر بي دفاع . از اين ادبيات اراذل و اوباش كه در دولت قبل متعارف شد هم بسيار متفرم .ظاهرا هر جا كه مي خواهند حقي را ضايع كنند ازاين كلام به راحتي استفاده مي شود . حيف از اين همه احترام و عزت كه به اين آدما گذاشته ميشه كه با به آتش كشيدن دل و جان ادم هاي ديگه صاحب اعتبار و عزت مي شوند .

    • بدون نام

      امروز خبری تو بعضی از سایتها و نشریات درج شد که از پاکستان وهابی ها برای ترور مداحان ایران اعزام شدند. برای کسانی که مقدمه اینکار را فراهم کردند خیلی متاسفم. در ضمن اگز مویی از سر یکی از مداحان معروف بواسط اینم داستان سرایی های شما کم بشه قطعا منتظر اقدامات تلافی جویانه از طرف خیل عظیم طرفداران ایشان باشید. همچنین این گل پسر دهه شصتی. بهتون قول میدم

      پاسخ ها

      • کوچک

        برو بابا

      • بدون نام

        حالا مداح ها مگه چه شخصیت مهم و تاثیرگذاری هستند که مردم رو تهدید می کنید. خوبه اخلاق طرفداراشون هم با این جور تهدیدها روشن شد. یه مشت آدم هفتیرکش بی منطق

      • محمد

        حق تهدید کردن نداری فهمیدی؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        خيل عظيم !! خنده دار بود

      • محبوبه

        برای کسی ارزش و احترام قائل باش که لیاقت داشته باشه. این آقایون مداح از های و هوی افرادی مثل شما به اینجا رسیدن (پوچی محض) که در کمال قدرت طلبی به روی مردم اسلحه می کشند.

    • محمد

      این داستان کامل نیست و یه چیزای کمو زیاد کردن.ولی با این که خودم عاشق صدای کریمی هستم.این کارشو صددرصد محکوم میکنم.حداقلش باید یه عذرخواهی لسانی میکرد.

    • بدون نام

      اصلا حمل اسلحه چه دلیلی داره؟

    • سیدجواد

      تا رانت ورانت خوار وجدیدا ویژه خوار تو این مملکت هستند شکایت امثال شلیک یک مداح اهل بیت به شهروند عادی راه به جای نمی برد بند ه خدا از ترس گفت تا کار به جای باریکتر نرسید عطایش را به لغایش بخشید خدا به ما رحم کنه

    • محمد

      من یک آزاده و خدا قبول کنه مذهبی ومقید هستم و صرف نظر از این داستان تا حالا هیچوقت از ادا و اطوارای این مداحان خوشم نمیومده وعمدتا به اونا بدبین بودم چون هر کار دینی و حتی عبادتی که حرفه بشه از هدف اصلی خودش فاصله میگیره واهلش به بیراهه میرن مداحی فقط مثل مرحوم کافی سنگین و بی ریاخوبه به اعتقاد من بسیاری از مداحان حرفه ای حتی نماز نمیخونن فقط بعضاممکنه اشعار و مناقبی که ساده و زیبا اجرا شده مثل یاد امام و شهدا یا شرح حال حضرت رقیه که سالها پیش یکی خونده بود گوش دادنی باشه بدون توجه به خواننده ش,توجه و بهای زیادی به اینها باعث بدنامی دین و دیندارانه,مداحی شغل نیست نتیجه برآمده از عشق پاک به اهل بیته وقتی بجای این عشق نیت کسب درآمد و وجهه و اعتبار در دل باشه ,مداح میشه نمایندگی فروش محصولات بسته بندی دینی که خودش از محتویات بسته بی خبره,کمثل الحمار یحمل اسفارا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو همین که میگی یه آزاده و فلان،معلوم چه تیپ آدم ریا کاری هستی...
        اصلا مگه کسی از شما پرسیده اینجا که بگی سوپور محله ای یا آزاده.برو پی کارت جو سازی نکن...
        "اگه خدا قبول کنه مذهبی ومقید هستم" :))

    • مریم

      نظر من اینه که داستان واقعا غیر عادیه...حتی وقتی میخونیمش مشخصه که طبیعی به نطر نمیرسه
      والا ما نمیدونیم به حرف کی اعتماد کنیم
      به قسم روباه یا دم خروس!!!
      واقعا تاسف باره که انقدر زود قضاوت میکنن بعضی ها...
      الله اعلم...
      خدا بهتر داند
      امیدوارم دیگه از این جور حواشی برای مردم ما ، چه عادی و چه سرشناس پیش نیاد که مدتها ذهن و زندگیشون تحت الشعاع قرار نگیره...
      ان شاالله...

    • setareh

      این چرندیات چیه مینویسی؟!تو باکی مشکل داری؟!ازکجاطرف پیدا کردی؟چطوراسم طرف ننوشتی بعد اسم ضارب نوشتی؟خودش گفته مطمئن نیستم کریمی!!!بعدتو اصرار داری بگی طرف؟!!!! همه فهمیدن تو منظور داری اونم از نوع اساسیی!!!

    • snowy100

      خوبه سایت اگه بی طرف و مغرض نیست با آقای کریمی هم مصاحبه کنه بذاره البته بدون سانسور و دروغ این عین عدالته ++++++

    • یا زهرا

      این حرفا الکیه می خوان وجه ی یه مداح با اخلاص اهلبیت رو خراب کنن چشم ندارند ببینن که یکی بیاد تلویزیون و اینطور صحبت کنه
      اللهم العن اول ظالم

    • نرگس

      تابلو بود که بنده خدا از ترسش این حرفا رو زده کریمی رو هم اصلا تو دادگاه ندیده چرا؟ مگه کریمی بعنوان محکوم نباید تودادگاه حاضر میشد مگه از دستش شکایت نشده بود معلومه که چه پشتوانه گرمی داشته اما اون بیچاره دهه شصتی .....

    • بدون نام

      عالم بی عمل به چه ماند؟

    • حمیده

      در توصیف محمود کریمی همین بس که ادم حسابی بی دلیل گلوله شلیک نمیکنه اصلا مگه کی هست که اسلحه داشته باشه موضوع به این راننده 206 هم مربوط نیست که شکایتش رو به قول خودش مثلا برای امام حسین پس بگیره مسئله جامعه است که با این ادم امنیتش در خطره..

    • بدون نام

      متاسفانه ما مردم ساده لوحي است وكلا آدم كوچك را درجامعه بزرگ كرده ايم وتمام مشكلات كشور ومردم از همين نقطه نشات مي گيرد شما برويد تو ادارات مديران بيسواد وغير متخصص وناكارآمد را ببينيد صرفا به خاطر يك سري تزوير وظاهرسازي پست گرفته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج