adexo3
۸۷۹۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پيش‌بيني انقلاب‌هاي مردمي با ابررايانه‌

کاشف بن لادن پیشگویی انقلاب می کند

اين پژوهش بر اساس ميليون‌ها مقاله و موضوع خبري، به ترسيم نموداري از احساسات ملي در آستانه انقلاب‌هاي اخير ليبي و مصر پرداخته بود.

براساس تحقيقات پژوهشگران ابررايانه‌ها مي‌توانند، رويدادهاي بزرگ اجتماعي از قبيل انقلاب‌ها را پيش‌بيني كنند.

اين پژوهش بر اساس ميليون‌ها مقاله و موضوع خبري، به ترسيم نموداري از احساسات ملي در آستانه انقلاب‌هاي اخير ليبي و مصر پرداخته بود.

در حالي كه اين مطالعه با نگاه به گذشته انجام گرفته شده، دانشمندان بر اين باورند كه مي‌توان از فرآيند مشابه براي پيش‌بيني انقلابهاي احتمالي استفاده كرد.

اين سيستم همچنين به شناسايي سرنخ‌هاي اوليه در مورد موقعيت اسامه بن‌لادن پرداخته بود.

«كالو ليتراو» از موسسه محاسبات علوم انساني، هنر و علوم‌اجتماعي به ارائه نتايج خود در مجله فرست ماندي پرداخته است.

وي اطلاعات ارائه شده به ابررايانه را از منابع خبري همچون مركز open source امريكا و بخش بازبيني اخبار بي بي سي كه مانيتورينگ خروجي اخبار داخلي سراسر جهان را بر عهده دارند استخراج كرده است.

«ليتراو» با جمع‌آوري بيش از ۱۰۰ ميليون مقاله و مطلب خبري، به تحليل اخبار از دو جهت پرداخت: اين كه گزارشها، اخبار خوب يا بدي را روايت مي‌كنند و ديگر اين كه رويدادها در چه مكان و موقعيتي رخ داده‌اند؟

تشخيص خلقي يا «استخراج خودكار احساسات» به بررسي واژه‌هايي مانند «وحشتناك»، «ناگوار» يا «خوب» در اخبار پرداخته، درحالي كه موقعيت يا « ژئوکدينگ» با بررسي واژه‌كليدهاي مكاني مهم مانند «قاهره»، آنها را به مختصاتي براي ترسيم بر روي نقشه تبديل مي‌كند.

اين داده‌ها سپس به ابررايانه آلتيكس SGI موسوم به ناتيلوس در دانشگاه تنسي داده شد كه بر اساس بررسي‌هاي خاص به ساخت نمودارهايي براي كشورهاي مختلف كه موج انقلابي اعراب را تجربه كرده‌اند، پرداخت.

بر اساس پيش‌بيني‌هاي اين ابررايانه و با توجه به نموداري كه رسم كرده، مي‌توان مشاهده كرد كه جهان در برابر مبارك، به سرعت و شدت در حال تيرگي بوده و اميدي به بقاي مبارك نبوده است.

اين ابررايانه همچنين با دست پيدا كردن به اطلاعاتي از موقعيت بن‌لادن بر اساس گزارشهاي جهاني رسانه‌ها درباره القاعده، با وجود گزارشهاي متعدد درباره موقعيت مكاني بن‌لادن توانسته بود با استفاده از ردياب مكاني، محدوده جست‌و‌جو را به ۲۰۰ كيلومتر برساند.

اين تحليل وقايع رايانه‌اي مي‌تواند پيش‌اخطارهايي از وقايع بزرگ به دست دهد، اگرچه اين پژوهش تنها به بررسي اتفاقات گذشته پرداخته است.

به گفته ليتراو، اين سيستم مانند الگوريتم‌هاي اقتصادي عمل كرده و وي اميدوار است بتواند وضوح تحليل آن را خصوصا در ارتباط با موقعيت جغرافيايي بهبود بخشد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

کاشف بن لادن پیشگویی انقلاب می کند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج