۹۱۵۷۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اعتراض به حذف یارانه با تراکنش ۲۰میلیاردی!

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ از دور جدید حذف یارانه بگیران در مهر ماه خبر داد.

خراسان نوشت: سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ از دور جدید حذف یارانه بگیران در مهر ماه خبر داد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت بررسی حذف یارانه بگیران غیرنیازمند طبق قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور اظهار کرد: تاکنون ۶.۲ درصد از کل خانوارهایی که مشمول حذف یارانه شده اند (حدود ۲۰۰ هزار خانوار) به این موضوع اعتراض کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ گفت: خانواده‌هایی در میان حذف شدگان هستند که به معنای واقعی غیر نیازمند یا به تعبیر عامیانه میلیاردر تلقی می شوند. مثلاً فردی در یکی از پاساژهای تهران بیش از ۲۰ میلیارد تومان تراکنش سالیانه و حدود ماهی ۲۰۰ میلیون تومان تراکنش داشت که به حذف یارانه خود اعتراض کرده بود. وی ادامه داد:‌ بر اساس قرائن و حساب های بانکی و بانک های اطلاعاتی این افراد مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

میرزایی یادآور شد: حدود ۴۷ درصد اعتراض هایی که صورت گرفته از این قبیل هستند؛ یکی از مباحث بسیار مهم درخصوص یارانه، تفکیک حساب های حقیقی از حقوقی است. جدا نبودن چنین حساب‌هایی یکی از راه‌های فرار مالیاتی بوده که مشکلات دیگری را نیز به همراه دارد. سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه با بیان این که در مهر ماه نیز دور جدیدی از حذف یارانه بگیران را خواهیم داشت،‌ افزود: این فرایند با نظر مجلس در ماه‌های آینده نیز ادامه می‌یابد تا یارانه سه دهک بالای جامعه براساس قانون حذف شود.

ملاک های حذف یارانه بگیران غیرنیازمند چیست؟

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی ستاد اجرایی ماده ۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ (ستاد حذف یارانه بگیران غیر نیازمند)، حذف یارانه نقدی خانوار شاخص های متعددی دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از: تعداد و ارزش خودروی اعضای خانوار، تعداد و ارزش املاک خانوار، تعداد سفرهای خارجی اعضای خانوار، شغل اعضای خانوار: پزشکان، مدیران دولتی، وکلا، هیئت علمی، کارفرمای حقیقی یا حقوقی، صاحبان صرافی، اصناف، فعالان کسب و کار و...، مجموع حقوق و دستمزد اعضای خانوار، تعداد اعضای خانوار، استان یا منطقه محل زندگی خانوار بر مبنای مالکیت یا اجاره. این شاخص های فوق برای کلیه خانوارهای یارانه بگیر با دقت بالا بررسی شده است و در نهایت خانوارهای یارانه بگیر، رتبه بندی می شوند.

ستاد یادشده، همچنین با اشاره به فرایند اعتراض به حذف یارانه نقدی در دور قبلی حذف یارانه بگیران غیر نیازمند در شهریورماه تصریح کرده بود: در صورتی که متوسط هزینه کرد خانوار در چهارماه اول سال ۹۸، کمتر از میزان جدول زیر باشد، یارانه آن خانوار مجدد برقرار خواهد شد و مبلغ پرداخت نشده ماه قبل را در پرداخت بعدی دریافت خواهد کرد. مبالغ ذکر شده در این جدول، صرفاً شامل مجموع تراکنش های خرید اعضای خانوار از طریق دستگاه های کارت خوان و درگاه های پرداخت اینترنتی است.

قدرت خرید یارانه نقدی به‌روایت مرکز آمار

سقوط سهم یارانه نقدی از درآمد خانوار شهری به یک سوم

اعتراض به حذف یارانه با تراکنش ۲۰میلیاردی!

جدیدترین بررسی های مرکز آمار ایران از افت قابل توجه سهم یارانه های نقدی از درآمد خانوارهای شهری و روستایی حکایت دارد. گزارش این مرکز نشان می دهد که سهم یارانه نقدی از درآمد خانوارهای شهری از 11 درصد در سال 90 به 4 درصد در سال 97 (معادل 63 درصد کاهش) رسیده است. از سوی دیگر یارانه نقدی خانوارهای روستایی که در سال 90، رقمی در حدود 20 درصد از درآمدشان را شامل می شده، تا سال 97 با کاهش ارزش یارانه ها به حدود 8 درصد درآمدشان رسیده است.

کارشناسان در سال های اخیر بارها بر لزوم شناسایی و حذف دهک های ثروتمند از فهرست یارانه بگیران و تخصیص یارانه آن‌ها به نیازمندان تاکید کرده اند. منتهی بعد از بیش از پنج سال، به تازگی دولت به صرافت حذف یارانه قشر ثروتمند افتاده است. با این شرایط می توان گفت در صورتی که دولت امسال نیز به حذف یارانه بگیران غیر نیازمند واکنشی نشان نمی داد، تورم قیمت ها حدود 4 تا 5 سال آینده، خودبه خود سهم این یارانه از درآمد خانوارهای شهری را به زیر یک درصد و در حدود صفر تقلیل می داد!

مرکز آمار در بخش دیگر گزارش خود، سهم یارانه نقدی در درآمد کل یک خانوار شهری و روستایی را به تفکیک دهک های درآمدی در سال 97 محاسبه کرده است. نتایج بررسی ها در این قسمت نشان می دهد که در سال گذشته سهم یارانه نقدی از درآمد دهک اول خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب 13 و 29 درصد بوده است. این رقم برای دهک های بالاتر کمتر بوده، به طوری که در بین ثروتمندترین شهرنشینان و روستانشینان، به ترتیب به یک و 4 درصد کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      وای اینو شما باید چجوری بفهمید که یارانه یعنی حق ! حق نفت حق کشوری یا هزارتا چیز دیگه ! اگه دوست داشته باشه میتونه خودش کناره گیری کنه از دریافت یارانش نه این که شما بیایید یارانه یک ایرانی رو قطع کنید و از همه بدتر به حساب های شخصی طرف وارد بشید ! کاری میکنید که مردم از این هم که هست بدتر بشن خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      ما اصلاثبت نام نکردیم گفتیم برای ماحرامه خواهرکارمندبود وبرادرم معلم هست اوناهم ننوشتن گفتن برای ماحرامه

    • بدون نام

      یارانه حق همه ی مردمه.مگه قرار نبود به حساب ها و زندگی خصوصی مردم سرکشی نکنید ؟!!!

    • بدون نام

      مگه نشنیدی
      از نخورده بکیر بده به خورده

    • هیا

      آ ؟؟؟ قربونش برم دولت محترم
      به فکر قطع شدن چند قندرغاز یارانه مردم که قانونی هستش اوفتاده...بنظرم اول اختلاس و دزدها را بگیرن همون پولو بیارن بعدم به فکر حذف یارانه فقرا باشند!!!!! آفرین وصدآفربن دولت

    • بدون نام

      یارانه سهم همه ی اقشار جامعه ست چه فقیر چه غنی.بکسی چه ارتباطی داره پدربزرگم تمام عمرش کار کرده ارث و میراث گذاشته برامون حسابامون فول شارژه!شما برید جلوی دزدی بگیرید نه چشم بدوزید به 45هزار تومن که با این کاراتون میشه 3دلار پول 3تا نون ،خراب کردید خودتون هم میدونید قشر پولدار جامعه ،خوانندگان،فوتبالیستها،قاچاقچیان،مدیران ارشد شرکتها،مدیران هلدینگ و زیر مجموعه ها،با این شرایط استیضاح وزراء معلوم شد دارن باج میدن وزاری دولتها،قاچاقچیان،اگه اشتباه نکنم کارگران بدبخت یارانه بگیر هم پولدارن

    • Mostafa Soleymani

      یعنی باید برید بمیرید با چندرغاز پول مردم رو سرویس کردید همه اخبارتون شده یارانه .پول ۲۰ تا سنگک هم نیست خجالت بکشید.

    • احمد اسماعیلی

      بابا چقدر دروغ بسته دیگه کسی که 200 میلیون درآمد داره محتاج 45 هزار تومان شماست بسته دیگه اراجیف

    • babak

      باید دید بعد از حذف یارانه دهک های بالا به یارانه دهک های پایی مبلغی اضافه خواهد شد یا خیر

    • رضا

      اینکه در ایران همه یک جواریی نیازمند یم بجز سه چهار درصد که دارن میخورن کاملا درسته اما راهش یارانه دادن نیست باید تورم پایین بیاد با این وجود در اکثر کشورهای جهان یارانه رو به نیازمندان میدن نه همه یارانه حق نیست که مال همه باشه یارانه همانطور که از اسمش پیداست یاری دهنده و کمک کننده زندگی می باشد البته باز هم میگویم اینکه بیشتر مردم ایران مشکل مالی دارند کاملاً معلوم است ولی راهش یارانه‌ نیست

    • محمد

      خدایی پول20تا دونه نون سنگک هم بگیریم 10روز دیگشم با گرسنگی به سر بشه.
      یا اینکه300گرم گوشت باهش بخریم
      یا اینکه صبر کنیم سر 3ماه یارانه رو برداشت کنیم تا بتونیم یک بسته پوشک برای بچه تهیه کنیم که در عرض15روز بشاشه تو 3ماه یارانه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج