۹۴۳۴۱۶
۱۲ نظر
۵۰۱۵
۱۲ نظر
۵۰۱۵
پ

مشکل جدید کارت سوخت‌های تازه صادر شده

علیرغم وعده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی به محفوظ بودن سهمیه سوخت کسانی که به موقع اقدام به دریافت کارت سوخت‌شان نکرده‌اند، سهمیه دو ماه برای این افراد شارژ نشده است.

مهر نوشت: علیرغم وعده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی به محفوظ بودن سهمیه سوخت کسانی که به موقع اقدام به دریافت کارت سوخت‌شان نکرده‌اند، سهمیه دو ماه برای این افراد شارژ نشده است.

علیرغم وعده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی به محفوظ بودن سهمیه سوخت کسانی که به موقع اقدام به دریافت کارت سوخت‌شان نکرده‌اند، سهمیه دو ماه برای این افراد شارژ نشده است.

پس از بازگشت نظام سهمیه‌ای بنزین و دو نرخی شدن آن استفاده از کارت سوخت شخصی در چرخه سوخت گیری الزام قطعی پیدا کرد. طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نتیجه چنین اقدامی شاهد حدود ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین بودیم.

چندی پیش شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تعداد کارت سوخت‌های در دست تولید گفت: در روزهای اخیر روزانه به طور میانگین ۷۰ هزار کارت سوخت برای تولید به ما ارجاع داده شد، این در حالی است که ظرفیت تولید کارت سوخت ما در روز ۳۰ هزار کارت است.

وی افزود: هم اکنون ۸۰۰ هزار درخواست تولید کارت داریم که عدد میانگین ۷۰ هزار درخواست جدید در روز به این رقم اضافه می‌شود. ما در ماه‌های گذشته چندین مرتبه از مردم درخواست کردیم که اقدام به دریافت کارت سوخت خود کنند و حتی یک مرتبه سوخت گیری با کارت سوخت شخصی داشته باشند تا مشکلات احتمالی سریع‌تر برطرف شود. با این وجود بسیاری از مردم در این زمینه اقدامی انجام ندادند و اکنون با حجم زیادی از درخواست مواجه هستیم.

این مقام مسؤول درباره مدت زمان تولید کارت سوخت نیز توضیح داد: پیش از ایام سهمیه بندی سوخت، مدت زمان تولید کارت سوخت بین ۲ تا ۳ هفته بود که اکنون به حدود یک ماه تا یک ماه و نیم رسیده است، البته نمی‌توانم عدد دقیق اعلام کنم چون در حال افزایش ظرفیت تولید خود هستیم این عدد می‌تواند کاهش داشته باشد و کارت سوخت‌ها با سرعت بیشتری به دست مردم برسد.

وی در عین حال تاکید کرد: مردم نگران نباشند چرا که سهمیه سوخت آنها تا ۶ ماه ذخیره می‌شود و اگر یک ماه هم کارت سوخت نداشته باشند سهمیه هر ماه، ذخیره شده و بعداً قابل استفاده است.

در همین حال برخی تماس‌های مردمی با خبرگزاری حاکی از آن است که سهمیه مذکور برای این افراد شارژ نشده است؛ یکی از این افراد گفت: کارت سوخت خود را به تازگی از شرکت پست دریافت کرد و هنگام نخستین سوخت گیری متوجه شدم با وجود اینکه ۳ ماه از واریز سهمیه ۶۰ لیتری هر خودرو سواری می‌گذرد تنها ۶۰ لیتر در کارت سوخت بنده فعال شده در حالی که باید ۱۸۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای شارژ می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خودروی خود را به تازگی خریداری کرده است؟، گفت: خیر، بیش از دو سال است این خودرو را خریداری کرده ام اما تاکنون برای دریافت کارت سوخت آن اقدام نکرده بودم و به تازگی آن را دریافت کرده ام.

در همین ارتباط، علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره مشکل این گروه گفت: امکان بروز چنین مشکلی به دلایل مختلف وجود دارد اما مردم نگران نباشند چرا سهمیه سوخت آنها تا ۶ ماه نزد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محفوظ و قابل استفاده است و از بین نمی‌رود.

وی ادامه داد: کسانی که با این مشکل مواجه شده اند برای حل مساله می‌توانند به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنند تا نسبت به رفع آن و شارژ سهمیه ماههای گذشته در کارت سوخت آنها اقدام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن ملکیان انشا اله درخدمت به مردم موفق باشندحداقل انتظارداریم بیارم اگه با سیلی صورتمون را سرخ میکنیم باشندکاردبه استخوان رسیده

      ما که در سالهای قبل کارت سوخت گرفته بودیم تکلیف چیست

    • بی نام

      سریع کارتهایی سوخت رو درست کنید چرا سهمیه بیشتر نمیریزند مگه خودتان بارها نگفتید سهمیه سوخته گذشته رو میدید.

    • راننده تاکسی

      من چیکار کنم که تاکسی دارم هر ماه داره میسوزه ۲ ماهه درخواست دادم خبری نیست دیگه سر کار نمیرم واقعا نمیصرفه با سوخت ۳ تومانی خسته شدم

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        مواد کارت‌سوخت ندادند
        اگر شکایتی داری برو سازمان ملل از ترامپ شکایت کن.

    • بدون نام

      خدایا همه دنیا به ما حسادت میکنند خوش بحال ما

    • بدون نام

      من کارت سوخت تازه گرفتم فقط سهمیه دی شارژ شده چرا برای مردم دردسر درست میکنید ی بار کاری رادرست انجام ندادید فقط مردم آزاری

    • بدون نام

      از دهن اینا چیزی جز دروغ بیرون نمیاد
      به این دروغهای مسئولین داریم عادت میکنیم

    • بدون نام

      من چند ماه هست درخواست کارت سوخت دادم ولی متاسفانه هنوز به دستم نرسیده خیر نبینید با این کاراتون...

    • بدون نام

      من چند ماه هست درخواست کارت سوخت دادم ولی متاسفانه هنوز به دستم نرسیده خیر نبینید با این کاراتون...

    • بدون نام

      لعنت الله علی قوم الظالمین

    • لاله جینی

      یک روده راست توشکم این دولتی ها پیدا نشد

    • مرتضی

      به اون خدای که می پرستید دیگه دروغ نگید خسته شدیم من نمیدونم مردم چه گناهی کردن که اینجوری دارن تاوان میدن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج