۱۲۰۸۴۶۱
۲ نظر
۷۵
۲ نظر
۷۵
پ

منوچهری: استقلال نباید خود را قهرمان بداند

همان‌طور که می‌دانید اصلی‌ترین رکن تیم‌های پایه همین نونهالان هستند چون فوتبال از این سن و سال برای یک فوتبالیست تقریبا به صورت حرفه‌ای آغاز می‌شود و مطمئنا بازیکنان موفق حتما آموزش و تربیت درستی را از سنین کودکی داشته‌اند.

فرهیختگان: با اعلام آرش برهانی، رئیس آکادمی باشگاه استقلال، اسامی سرمربیان تیم‌های پایه این باشگاه مشخص شدند که بر این اساس سیاوش اکبرپور سرمربی تیم جوانان، سبو شهبازیان، سرمربی تیم نوجوانان و امین منوچهری، سرمربی تیم نونهالان استقلال شدند. خود برهانی هم سرمربی و حمید عزیززاده مربی تیم امید استقلال خواهند بود. بخشی از این افراد طی روزهای گذشته با حضور در تمرینات استقلال با سرمربی این تیم دیدار کرده و تمرینات این تیم را از نزدیک نظاره‌گر شد این درحالی است که برخی عقیده دارند مجیدی خودش را ایزوله کرده و ارتباط خوبی با پیشکسوتان استقلالی ندارد. با این حال امین منوچهری برخلاف این عقیده صحبت کرده و می‌گوید درهای استقلال همیشه چه در گذشته و چه حالا که مجیدی سرمربی این تیم است، به روی پیشکسوتان آبی باز بوده و از این جهت هیچ محدودیتی وجود ندارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی جدید تیم نونهالان استقلال را در ادامه می‌خوانید.

درباره انتخاب‌تان به‌عنوان سرمربی تیم پایه‌های استقلال صحبت کنید. چه برنامه‌ای برای موفقیت تیم نونهالان استقلال دارید؟

همان‌طور که می‌دانید اصلی‌ترین رکن تیم‌های پایه همین نونهالان هستند چون فوتبال از این سن و سال برای یک فوتبالیست تقریبا به صورت حرفه‌ای آغاز می‌شود و مطمئنا بازیکنان موفق حتما آموزش و تربیت درستی را از سنین کودکی داشته‌اند. من به همه این موارد واقف هستم اما پیش از هر صحبتی از اطمینان و اعتماد باشگاه خیلی خوشحالم و امیدوارم سربلند از این چالش بیرون بیایم. به صورت کامل و با همه وجود مسئولیتی که در قبال این بچه‌ها و نسل آینده فوتبال دارم را درک می‌کنم. امیدوارم این نفراتی که قرار است با آنها کار کنم نسل آینده فوتبال ایران باشند اما فعلا صحبت از نسل آینده استقلال است و امیدوارم بتوانم شرایط فوتبال و پیش از آن اصول اولیه انسانیت را به آنها آموزش بدهم که نه‌تنها برای فوتبال بلکه برای بیرون از فوتبال و زندگی‌شان هم بتوانم برای این دسته از بازیکنان؛ الگوی مناسبی باشم. تمام تلاش من همین است که بتوانم این کار را انجام بدهم هرچند در این بین سعی می‌کنم تا از لحاظ فنی نیز تاثیرگذار ظاهر شده و اصول فوتبال را به درستی به آنها یاد بدهم.

در جریان دیدار تیم‌های استقلال و امیدهای این باشگاه، برخی از اعضای جدید کادرفنی تیم‌های پایه در کنار مجیدی حاضر شدند. از شما خبری نبود؟

من کار شخصی داشتم و اصلا تهران نبودم. یک‌سری کارهایم را انجام دادم تا از روز دوشنبه ان‌شاءالله کار را در آکادمی با قدرت آغاز کنیم.

با حضور برخی پیشکسوتان در تمرین استقلال و دیدار آنها با مجیدی به نظر می‌رسد یک اتحاد این شکلی در این باشگاه به وجود آمده باشد، هرچند همیشه صحبت از این بود که مجیدی خودش را ایزوله کرده و در تماس و صحبت با پیشکسوتان نیست.

از تجربه شخصی خودم در این مورد حرف می‌زنم. به‌شخصه هر زمان در تمرینات و بازی‌های استقلال حاضر شدم، مورد استقبال شخص مجیدی و سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان استقلال قرار گرفتم و آنها همیشه به من لطف داشتند. به نظر من درهای استقلال به روی همه پیشکسوتان باز بوده و هست اما بالاخره یک‌سری افراد هستند که فکر می‌کنند شاید مورد استقبال قرار نگیرند؛ پیش‌دستی کرده و یک‌سری چیزهای ذهنی برای خودشان درست می‌کنند. در هر صورت نمی‌دانم بقیه چه فکری می‌کنند اما حداقل من به جز برخورد خوب چیز دیگری ندیدم اما باز هم تاکید می‌کنم درهای همین استقلال با فرهاد مجیدی هم به روی پیشکسوتان باز است. مهم حرکتی است که ما باید انجام می‌دادیم که حالا این حرکت از سوی مربی‌های پایه باشگاه صورت گرفته و بقیه دوستان هم بیایند من مطمئنم که آغوش استقلال به روی همه آنها باز است و امیدوارم این اتحاد همیشگی باشد و با این اتحاد و انسجام به سمت قهرمانی رفته و امیدوارم در هر صورت این اتحاد همیشگی باشد.

نظرتان درباره شرایط استقلال چیست؟ بازی حساس و سرنوشت‌ساز با سپاهان چهارشنبه آینده برگزار می‌شود. این درحالی است که سپاهان هم خیلی در آسیا امیدوارکننده ظاهر نشد و این موضوع می‌تواند برای استقلال در این دیدار امیدبخش باشد.

در هر صورت بازی با سپاهان فارغ از اینکه دو تیم کجای جدول هستند، همیشه یک بازی خاص است. در این دیدار دو تیم بزرگ، ریشه‌دار و خوب با هم بازی می‌کنند. این درحالی است که سپاهان هم از آنجایی که می‌خواهد فصل ناامید‌کننده خود را با موفقیت و امیدواری برای هوادارانش به پایان برساند، قطعا دوست دارد جلوی استقلال نتیجه گرفته به همین دلیل با تمام قوا به میدان می‌آید. آنها در این دیدار استرس نتیجه نگرفتن و قهرمان نشدن و این مسائل را ندارند اما 3 امتیاز این دیدار برای استقلال بسیار مهم و گرفتن امتیاز از این دیدار برایش حتی از نان شب هم واجب‌تر است. بنابراین از این لحاظ استرس بیشتری روی دوش استقلالی‌هاست. اما در هر صورت هر مربی خوب و هم بازیکنان بزرگی داریم و آنها شرایط را درک می‌کنند و مطمئنم در وقفه‌ای که از بازی نساجی به وجود آمده، آنها با بیشترین تمرکز و توان، کار کردند هرچند امیدوارم این تعطیلات و دور بودن از شرایط مسابقه و بازی رسمی، روی بچه‌ها تاثیر منفی نگذاشته باشد و بتوانیم استقلالی که در طول فصل مشاهده می‌کردیم؛ یعنی استقلالی با تمرکز و با برنامه را در روز بازی با سپاهان هم ببینیم تا ان‌شاءالله با امتیاز از این بازی خارج شویم.

این مورد که از جام حذفی کنار رفتیم، تا چه اندازه می‌تواند روی شرایط تیم برای آینده تاثیرگذار باشد؟

وقفه‌ای که افتاد باعث می‌شود تا تیم خودش را به بهترین شکل از لحاظ ذهنی و جسمی ریکاوری کند. در هر صورت شکست در این دیدار در جریان پنالتی‌ها بود و هرچند حذف شدیم، می‌شود دوباره برگشت. من فکر می‌کنم قهرمانی لیگ در دستان خودمان هست. درست است که از جام حذفی که با 5 دیدار می‌شد قهرمان شویم، کنار رفتیم اما ما راه طولانی‌تر ولی ارزشمندتری را برای رسیدن به جام و افتخارآفرینی انتخاب کردیم.

نکته قابل‌توجه اینکه هر زمانی در رقابت‌های لیگ وقفه افتاده، استقلال بعد از بازگشت به رقابت‌ها معمولا نتایج خوبی نگرفته است. این موضوع نشان می‌دهد در تعطیلات بی‌برنامه هستیم یا موضوع دیگری در میان است؟

به‌عنوان یک بازیکن که به تازگی از دنبال حرفه‌ای فوتبال خارج شدم در این خصوص معتقدم که طولانی شدن تعطیلات در هر مقطع زمانی، یک مقدار بازیکن را از لحاظ ذهنی خسته می‌کند. اینکه بازیکن فقط تمرین می‌کند و کاری جز تمرین کردن نیست و از سوی دیگر هیجانی برای حضور در مسابقات رسمی وجود ندارد، این موضوع یک مقدار آزار‌دهنده است و ‌انگیزه‌ها را به مرور از بین می‌برد اما الان تک‌تک بازیکنان استقلال هیچ بهانه‌ای برای ‌انگیزه نداشتن، ندارند چون لحظه به لحظه و روزبه‌روز که می‌گذرد می‌توانند خودشان را به جام نزدیک کرده و اتفاق مهمی را در تاریخ دورانی که خودشان فوتبال بازی می‌کنند رقم بزنند. این موضوع برای آنها بیشتر و مهم‌تر از‌ انگیزه ایشان به‌شمار می‌رود. من فکر می‌کنم آنها همه این اتفاق را به خوبی درک کرده‌اند و با تمرکز و با توان کامل، تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته‌اند و مطمئنا این بار شروع بهتری را خواهیم داشت و ان‌شاءالله همه شروع‌های گذشته را پاک خواهیم کرد.

۶ امتیاز اختلاف باعث می‌شود که از حالا استقلال را قهرمان بدانیم؛ این درحالی است که تجربه ثابت کرده در ثانیه آخر هم می‌شود اتفاقی بیفتد که قهرمانی تغییر کند.

طبیعتا همه بچه‌های تیم، کادرفنی و همه کسانی که در راس کار هستند می‌دانند کار سختی دارند و هنوز قهرمان نشده‌اند. تمرکز آنها بازی‌به‌بازی و امتیاز‌به‌امتیاز است و به نظر من آنها اصلا به این 6 امتیاز اختلاف هم فکر نمی‌کنند و تا وقتی که جام را لمس نکردند فکر می‌کنم آرام ننشینند. در هر صورت معتقدم اعضای تیم باتجربه‌تر از آنی هستند که بخواهند الان خودشان را قهرمان بدانند.

حتما لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های این دوره را می‌بینید. باتوجه به نزول سطح کیفی تیم‌ها و مسابقات، به نظر می‌رسد جای استقلال و پرسپولیس در این رقابت‌ها خیلی خالی باشد.

امسال شرایط به‌گونه‌ای بود که با وجود استقلال و پرسپولیس حتی می‌توانستیم شاهد حضور نمایندگان ایران در نیمه‌نهایی یا فینال رقابت‌ها باشیم. این دو تیم امسال با توجه به کیفیت رقابت‌ها و شرایط تیم‌هایی که می‌بینیم می‌توانستند تا رده‌های بالاتر صعود کرده و اتفاقات خوبی را رقم بزنند که در هر صورت این امر محقق نشد. امیدوارم روزی فرا برسد که همه زیرساخت‌هایمان درست شود تا دیگر مشکلات این‌چنینی نداشته باشیم. واقعا اگر همه زیرساخت‌ها و اتفاقات رقم بخورد سودش را فوتبال ما می‌بیند و این‌طور نیست که اگر موارد مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را رفع و رجوع کنیم و موانع را برداریم، ما ضرر می‌کنیم.

چهره جدیدی را در پدل رو نکردید؟!

من خودم پدیده پدل هستم اما هر عزیز دیگری هم بیاید ما استقبال می‌کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آخه این چه فوتبالیستی بوده که الان شده سرمربی نونهالان؟ چرا الکی بزرگش میکنن؟

    • بدون نام!

      خطر پرسپولیس را حس کرده و داره تذکر میده! که خدا این شادی را ازش نگیره،!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج