جاباما
۱۲۱۳۲۹۶
۱۶۸۹
۱۶۸۹
پ

قهرمانی‌های زودهنگام ادوار لیگ برتر

استقلال با برد ارزشمند خارج از خانه‌ای که در هفته بیست و هفتم لیگ برتر برابر فولاد به دست آورد، توانست در ۳ هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، قهرمانی زودهنگامی را به نام خود سند بزند و مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌اش در تاریخ لیگ برتر را کسب کند.

روزنامه ایران: استقلال با برد ارزشمند خارج از خانه‌ای که در هفته بیست و هفتم لیگ برتر برابر فولاد به دست آورد، توانست در ۳ هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، قهرمانی زودهنگامی را به نام خود سند بزند و مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌اش در تاریخ لیگ برتر را کسب کند. ضمن اینکه فرهاد مجیدی چهارمین قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در لیگ برتر را در حالی به‌دست آورد تا بعد از امیر قلعه‌نویی که ۳ قهرمانی در لیگ‌های پنجم، هشتم و دوازدهم روی نیمکت آبی‌ها کسب کرده بود، به دومین سرمربی قهرمان استقلال در این رقابت‌ها تبدیل شود.

نکته دیگری که درباره استقلال وجود دارد، این است که این تیم هرگز در یک فصل لیگ برتر (ادوار ۱۶ تیمی) موفق به کسب ۶۰ امتیاز نشده بود اما این بار شاگردان از ۲۷ بازی، ۶۳ امتیاز گرفته‌اند و اگر از ۳ بازی دیگر، حداقل ۵ امتیاز بگیرند، بهترین رکورد امتیازگیری تاریخ لیگ برتر را ثبت خواهند کرد اما قهرمانی زودهنگام آبی‌ها باعث شد به قهرمان‌های زودهنگام ۲۰ دوره گذشته بپردازیم.

زردها اولین قهرمان زودهنگام

در دومین دوره لیگ برتر، سپاهان 3 هفته مانده به پایان لیگ اختلاف خود را با پاس تیم دوم به 11 امتیاز رساند و قهرمانی‌اش را قطعی کرد. شاگردان فرهاد کاظمی با این عنوان، عصر فروپاشی فوتبال دوقطبی در ایران را کلید زدند و توانستند با ستاره‌های ارمنی‌‌شان (آرمناک پطروسیان و لئون استپانیان) فاتح لیگ برتر شود؛ تیمی که البته کاپیتانی آن به محرم نویدکیا جوان و سرمربی فعلی این تیم سپرده شده بود.

فولاد در جمع قهرمانان

در لیگ چهارم، فولاد با مربیگری ملادن فرانچیچ کروات در یک هفته قبل از پایان لیگ با پیروزی بر داماش 64 امتیازی شد و به قهرمانی رسید و ذوب آهن هم با 6 امتیاز کمتر به نایب قهرمانی دست یافت. سرخپوشان اهوازی با این موفقیت، اولین قهرمانی‌شان در فوتبال ایران را جشن گرفتند و پس از پرسپولیس، سپاهان و پاس، چهارمین قهرمان لیگ برتر لقب گرفتند.

سپاهان و قهرمانی‌های سریع

در لیگ نهم، سپاهان یک بار دیگر قبل از هفته آخر قهرمان شد. این تیم در فاصله 2 هفته تا پایان، 6 امتیاز بیشتر از تیم دوم داشت و با توجه به تفاضل گل بسیار بالاتر از ذوب‌آهن، قهرمانی این تیم مسجل شده بود اما پس از پیروزی 2-1 مقابل پیکان در بازی هفته ماقبل آخر قهرمانی این تیم با مربیگری قلعه‌نویی رسمی شد. در لیگ دهم هم همین اتفاق افتاد و سپاهان 2 هفته قبل از پایان لیگ با اختلاف 6 امتیازی با تیم دوم قهرمانی خود را مسجل و با تساوی در بازی بعدی، قهرمانی‌اش را رسمی کرد تا قلعه نویی دومین قهرمانی پیاپی‌اش با سپاهان را جشن بگیرد و چهارمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را در کارنامه‌اش ثبت کند.

ترک عادت توسط آبی ها

 استقلال در لیگ دوازدهم برای اولین بار قبل از هفته آخر قهرمان شد. شاگردان قلعه‌نویی با پیروزی 1-0 مقابل فولاد قهرمان شدند و بازی آخرشان مقابل پگاه تشریفاتی شد و قلعه‌نویی هم با بازگشت مجددش روی نیمکت آبی‌ها هم قهرمانی را دوباره برای استقلال به ارمغان آورد و هم برای سومین دوره پیاپی سرمربی قهرمان لیگ برتر شد تا 5 جام قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه‌اش به ثبت برساند که البته آخرین قهرمانی او در این رقابت‌ها تاکنون نیز بوده است.

قهرمانی سرخ ها در هفته ۲۶

در لیگ شانزدهم، پرسپولیس در هفته بیست و هفتم 2-0 ماشین‌سازی را در تبریز شکست داد تا در 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی‌اش را قطعی کند و نامش در فهرست تیم‌هایی که قهرمانی زودرس در لیگ برتر داشتند، ثبت شود. شاگردان برانکو که در لیگ شانزدهم با 66 امتیاز قهرمان شدند، در لیگ هفدهم هم این اتفاق را تکرار کردند و با پیروزی 1-0 مقابل پدیده در مشهد، در 3 هفته ‌مانده به پایان مسابقات قهرمانی‌شان را قطعی کردند و در نهایت با 64 امتیاز فصل را به پایان رساندند و ذوب آهن هم با 55 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت. سرخپوشان پایتخت در لیگ نوزدهم نیز با مربیگری یحیی گل‌محمدی در هفته بیست و ششم موفق شدند 2-1 نفت مسجدسلیمان را در خانه این تیم شکست دهند و رکورد سریع‌ترین قهرمانی ادوار لیگ حرفه‌ای را هم به نام خود ثبت کنند.

حمله استقلال به رکوردهای پرسپولیس

استقلال که حالا 63 امتیازی است، این فرصت را دارد تا رکورد ۶۷ امتیازی پرسپولیس در لیگ‌های نوزدهم و بیستم را که بیشترین آمار کسب امتیاز در طول یک فصل به حساب می‌آید پشت سر بگذارد. شاگردان مجیدی در 3 هفته مانده به پایان لیگ تنها 10 گل دریافت کرده‌اند و با توجه به اینکه رکورد بهترین خط دفاعی با ۱۳ گل خورده در لیگ هجدهم متعلق به خود استقلال است، آنها فرصت دارند این رکورد خود را هم بهبود بخشند. آنها که با ۲۷ بازی رکورددار شکست‌ناپذیری پیاپی در ادوار لیگ برتر هستند، اگر با همین شرایط کارشان را در لیگ بیست و یکم به پایان برسانند، اولین قهرمان بدون باخت خواهند بود. ضمن اینکه استقلال تاکنون 18 برد را در مسابقات فصل جاری به ثبت رسانده و اگر در هر 3 هفته پیش رو به برتری برسد، به رکورد ۲۱ برد پرسپولیس در لیگ‌ نوزدهم که بهترین آمار تعداد برد در لیگ برتر است، می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج