۱۲۲۲۲۳۳
۶۵۱
۶۵۱
پ

تلویزیون باشگاه استقلال و پایان انحصار سیما؟

​چه شود اگر باشگاه‌های پرطرفدار دیگر چون پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و ... این راه را ادامه داده و هر کدام برای خود شبکه تلویزیونی درست کنند.

کاوه معین‌فر در عصر ایران نوشت: روز گذشته در حاشیه معرفی ساپینتو سر مربی باشگاه استقلال مصطفی آجورلو از یک اتفاق بزرگ خبر داد، مدیرعامل استقلال اعلام کرد شبکه ماهواره‌ای استقلال به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد. 

آجرلو گفت: «می‌خواهم به همه هواداران یک خبر خوب و ویژه بدهم. شبکه استقلال از طریق ماهواره، هم اکنون فعالیت خود را به‌صورت آزمایشی آغاز کرد.

ما از طریق ماهواره، کار شبکه تلویزیونی استقلال را به صورت آزمایشی آغاز کردیم. درباره تلویزیون باید بگویم که منافع استقلال که یک هزار میلیارد تومان است گم شده است و من باید این مبلغ را از صدا و سیما بگیرم. من دست‌بوس همه عوامل صدا وسیما هستم اما این پول باید داده شود اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

من ولی کار خود را می‌کنم و شبکه استقلال را راه‌اندازی می‌کنم. تا هفته دیگر همه می‌تواند شبکه استقلال را ببیند. ما از تیم، قهرمانی می‌خواهیم و از دیگران هم می‌خواهیم حق استقلال را ضایع نکنند.

[...] از هفته آینده همه مردم می توانند به شبکه ماهواره ای استقلال دسترسی داشته باشند.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شبکه استقلال در حال حاضر روی ماهواره هاتبرد و همچنین تلویزیون‌های سامسونگ قابل دسترس است و قرار است بر روی ماهواره یاهست هم پخش داشته باشد.

این امر اتفاق مبارکی است، باشگاه استقلال به عنوان یکی از دو تیم اصلی و پر هوادار پایتخت، از این پتانسیل می‌تواند به خوبی بهره ببرد چه به لحاظ اطلاع رسانی درست و ارتباط مستقیم با هوادارن و چه از منظر اتفاقات فرهنگی ، ورزشی باشگاه و البته از همه مهمتر به عنوان یک بنگاه اقتصادی و درآمدزایی برای باشگاه.

از جنبه‌های مختلف می توان به این شبکه تلویزیونی نگاه کرد و با برنامه‌های متنوع از اتفاقات روزمره استقلال گرفته تا پخش بازی‌های قدیمی استقلال، پرداختن به بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه، تمرین‌های این تیم ، بازی‌های لیگ، پوشش تیم‌های پایه و ... همگی آیتم‌های جذاب و البته مورد نیاز برای باشگاهی چون استقلال است.

تلویزیون باشگاه استقلال و پایان انحصار سیما؟

چه نیکوست که باشگاه‌های پرطرفدار دیگر چون پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و ... این راه را ادامه داده و هر کدام برای خود شبکه تلویزیونی درست کنند. قطعا چنین اتفاقی برای همه مثبت است، باشگاه ، هوادار، بازیکنان، و ... 

یک نکته مثبت دیگر آن پایان انحصار صداوسیما در فوتبال ایران است که سالهای مدیدی است حق پخش تلویزیونی مسابقات، نحوه پوشش اخبار ، اطلاع رسانی و ... مناقشه‌ای بی پایان برای فوتبال ایران را رقم زده است. 

این نکته مثبت البته در چنین شرایطی احتمال دارد که چالش میان استقلال و صداسیما را بیشتر کند.

در همین گفته‌ها آجرلو اشاره کرده است که باشگاه استقلال هزار میلیارد تومان از صداوسیما طلب دارد (گم شده است) وئولی هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است. طبیعتا اگر شبکه‌های تلویزیونی دیگری وجود داشته باشد، صداوسیما از کنار چنین اتفاقاتی چنین چراغ خاموش و بی صدا عبور نخواهد کرد.

امیدواریم که این اقدام شجاعانه آجرلو سرکوب نشود و تلویزیون باشگاه استقلال همچنان ادامه یابد، همچنین امیدواریم صداوسیما هم چوب لای چرخ آن نگذارد (مانند اتفاقاتی که برای پلتفرم‌های نمایش خانگی در حال رخ دادن است) ، این اتفاق حسن مضاعف است.

تلویزیون باشگاه استقلال و پایان انحصار سیما؟

اساسا وجود تلویزیون خصوصی در کشور یکی از نکات مغفول مانده است که قطعا جای خالی آن احساس می‌شود، در هر پدیده‌ای وجود رقیب و فضای باز و سالم برای رقابت منجر به رشد و شکوفایی خواهد شد.

در تمام دنیا باشگاه‌های ورزشی پرطرفدار چنین شبکه‌های تلویزیونی دارند ، حیف است که ورزش ایران و علی الخصوص فوتبال ایران تا به امروز از چنین امکانی محروم مانده است.

اگر آجرلو این اتفاق را به نتیجه برساند و بتواند تداوم آن را رقم بزند، قطعا اسم او به عنوان آغازکننده راهی جدید در ورزش و رسانه کشور ماندگار خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج