۱۲۴۰۲۴۸
۸۳۲
۸۳۲
پ

تیم ساپینتو تیم نیست افتضاح است!

پیشکسوت استقلال گفت: تیم استقلال در این چهار بازی اخیر نه تاکتیک داشته، نه روش درستی را دنبال کرده و به طور کلی فوتبالی از این تیم ندیده ایم. متاسفانه اگر با این روند جلو برویم هیچ نتیجه‌ای در این فصل برای استقلال حاصل نخواهد شد.

خبرورزشی: پیشکسوت استقلال گفت: تیم استقلال در این چهار بازی اخیر نه تاکتیک داشته، نه روش درستی را دنبال کرده و به طور کلی فوتبالی از این تیم ندیده ایم. متاسفانه اگر با این روند جلو برویم هیچ نتیجه‌ای در این فصل برای استقلال حاصل نخواهد شد.

رضا رجبی، بازیکن قدیمی‌تیم استقلال در ارتباط با شرایط این روزهای این تیم و انتقاداتی که از روش بازی شاگردان ریکاردو ساپینتو مطرح می‌شود اظهار داشت: ما در فوتبال چهار شاخصه داریم که می‌توانند ساختار یک تیم را تشکیل بدهند. یک بحث آمادگی جسمانی است. دو مبحث فنی و مسائل تکنیکی است. سوم به لحاظ روحی روانی و عامل چهارم موضوع مدیریت و ساختار کلی مجموعه باشگاه است که هواداران را هم شامل میشود. به لحاظ موضوع چهارم یعنی بحث هواداری استقلال هیچ چیزی کم ندارد. ولی در بحث روحی روانی تیم دچار مشکلات زیادی است و در بحث تاکتیکی اصلا نمی‌توان راجع به این تیم حرف زد.

از دیدن فوتبال استقلال درد می‌کشم!

وی افزود: من به عنوان کسی که تمام مدارج بازیگری و مربیگری فوتبال را در حد ملی و عالی پشت سر گذاشته ام و پرولایسنس مربیگری را دارم و چون فوتبال را میفهمم وقتی مسابقات استقلال را می‌بینم درد میکشم. متاسفانه ساپینتو امضایی برای مربیگری اش ندارد، یعنی نمی‌داند که از فوتبال چه می‌خواهد! اگر می‌گوییم در سطح بالای فوتبال بوده که این مهم نیست، چون در بحث مربیگری چیزی برای ارائه ندارد.

استقلال تاکتیک روشنی ندارد

پیشکسوت استقلال ادامه داد: من هر چه به بازی استقلال نگاه می‌کنم متوجه نمی‌شوم این تیم با چه روشی بازی می‌کند؟ با یک هافبک دفاعی بازی می‌کند؟ با دو هافبک دفاعی بازی می‌کند؟ از گوش‌ها می‌خواهد حمله کند؟ گاهی اوقات توپها را بلند می‌فرستد! یک روز با روش ۳-۴-۳ سیستم اش را طراحی می‌کند، یک بار سه – پنج – دو! یک بازی با چهار دفاع! من بعد از بازی سپاهان گفتم که پشت پیستون‌های استقلال خالی است ولی متاسفانه ایشان تا دقیقه ۹۰ متوجه این موضوع نشده بود!

تیم ساپینتو تیم نیست افتضاح است!

روند روبه رشدی در استقلال نمی‌بینیم!

رجبی خاطرنشان کرد: ساپینتو در بحث «تشخیص - تغییر – بهبود» روش بازی هیچ کارایی در استقلال نشان هداده و نتوانسته به تیم خودش کمک کند! متاسفانه این تشخیص - تغییر - بهبود را در بازیهای استقلال نمی‌بینیم. با نگاهی به تعویض‌های استقلال مقابل مس کرمان و نفت مسجد سلیمان کرد، می‌توان دریافت که هیچ تغییری در استایل کلی تیم ایجاد نمیشود. متاسفانه روند رو به رشد تاکتیکی را در تیم استقلال نمی‌بینیم.

مدار حرکتی استقلال سینوسی است

وی اضافه کرد: یک زمانی مربی می‌آید و ادعا میکند که من باید هفته به هفته از تیم بیشتر شناخت پیدا کنم. باید آگاهی و شناختم از بازیکنان بیشتر شود. اما مدار سینوسی تیم استقلال نشان می‌دهد که این تیم اصلاً روند رو به بالایی نداشته است. متاسفانه ما در بازی با نفت مسجد سلیمان کمترین موقعیت‌ها را روی دروازه حریف ایجاد کردیم، در حالی که چهارمین بازی استقلال بود.

مقابل مس کرمان خدا به استقلال رحم کرد

بازیکن تیم استقلال در سالهای دور تاکید کرد: واقعاً خدا در بازی با مس کرمان به استقلال رحم کرد وگرنه در روزی که بانوان در استادیوم حضور داشتند ممکن بود اتفاقات بدی بیافتد. خدا رحم کرد چند تک به تک توسط بازیکنان مس کرمان به گل تبدیل نشد و یا گلی که ما زدیم تنها روی تجربه بازیکن اروپایی استقلال (یامگا) بود. اگر دوباره به فوتبال مس کرمان و استقلال نگاه کنید عملکرد تیم آقای ساپینتو مقابل تیمی‌که تازه به لیگ برتر آمده و ۹۰درصد بازیکنانش اصلا تا به حال استادیوم آزادی را ندیده بودند خجالت آور بود. استقلال مقابل چنین تیمی‌دچار مشکل شد!

تیم ساپینتو تیم نیست افتضاح است!

استقلال مثل آبگوشت پر از گوشت است!

رجبی با ذکر مثالی ادامه داد: متاسفانه تیم استقلال مثل آبگوشتی است که ظرفش پر از گوشت است. گوشت چیز خوبی است اما وقتی با نخود، سیب زمینی و گوجه فرنگی مخلوط نشود مزه‌ای ندارد. شما ببینید ما در حال حاضر بیش از ۶ یا ۷ مهاجم در لیست تیم استقلال داریم. غیر از اینکه در تیم مان هافبک طراح نداریم ولی در پست دفاع هم بازیکن خیلی زیاد است.

چرا نمیگویید چه کسانی برای استقلال یارگیری کردند؟

کارشناس استقلالی تصریح کرد: روزی من از زبان آقای آجرلو شنیدم در رابطه با یارگیری این فصل با پنج نفر مشورت کرده تا بازیکن جذب کند. من از ایشان سوال کردم که ممکن است اسامی‌آن پنج نفر را اعلام کنید تا ما به عنوان کسانی که در باشگاه استقلال پایمان ۲۰۰ بخیه خورده و استخوان مان شکسته بدانیم چه کسانی برای تیم استقلال یارگیری کرده اند؟ از چه کسانی مشورت گرفته اید؟اما جوابی نیامد!

من هم با این سنم کار هافبکهای استقلال را انجام می‌دهم

وی افزود: متاسفانه می‌بینیم از خط پشتی استقلال ۲ پاس رو به جلوی درست ارسال نمیشود! من هم با این سن و سالم آنجا بایستم در همین حد و حدود کارآیی خواهم داشت. یعنی میتوانم توپ را از دفاع بگیرم و آن را به چپ و راست خودم پاس بدهم. هافبک استقلال به خط حمله اضافه نمیشود! وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد، پس چه کسی باید مهاجم را ببیند؟ چه کسی باید وینگرها را تغذیه کند؟

تیم ساپینتو به لحاظ فنی افتضاح است

رجبی گفت: آقای ساپینتو شما با این شکل و شیوه بازی در ادامه قطعاً به مشکل برخواهید خورد. فکر نکنید مس کرمان را شکست دادید همه چیز تمام است؟ شما رفتید فوروارد گرفتید اما هیچ شرح وظایفی به او نداده اید! هیچ یک از آنها با یکدیگر جا عوض نمی‌کنند! من اگر بخواهم فنی صحبت کنم باید بگویم در فوتبال روز دنیا مهاجم اصلاً نمی‌رود خودش را به دفاع حریف بچسباند، بلکه به بیرون می‌آید و فضای پشت دفاع را برای هافبک‌ها و مدافعین که از پشت به جلو اضافه شده اند مهیا می‌کند. اگر تیمی‌جلوی شما بایستد و ۸ مدافع بگذارد و شما بلد نباشید لابلای آنها صاحب توپ شوید، پس برای چه آمده اید و ۳۰ میلیارد پول از باشگاه استقلال گرفته اید؟ وقتی شما نمی‌توانید مقابل دفاع تیم نفت مسجدسلیمان یک کار ترکیبی انجام دهید، پس برای چه روی نیمکت استقلال می‌نشینید؟ این یعنی افتضاح تاکتیکی!

تیم ساپینتو تیم نیست افتضاح است!

کل تاکتیک تیم شده چندتا تعویض تکراری!

وی تصریح‌کرد: کل کار استقلال در این چند بازی شده این که سجاد برود بیرون، قایدی بیاید داخل! آرمان بیاید داخل رضاوند برود بیرون! قایدی بیاید آن یکی برود! اگر خلاقیت بازیکنانی مثل قایدی نبود که دیگر هیچ! همین قایدی که برای استقلال گل هم زد اصلا بدن ندارد! سجاد شهباززاده که من او را خیلی دوست دارم اما دیگر فوتبالش تمام شده است! متاسفانه استقلال رفته مهاجم ساکن جذب کرده که این اصلاً برای تیمی‌مثل استقلال خوب نیست. حالا ایرادی ندارد رفتیم یک فوروارد ساکن گرفتیم اما چه کسی باید به او پاس بدهد؟ آیا مهدی پور پاسور تیم استقلال است؟ روزبه چشمی‌باید پاس بدهد؟ روزبه را اصلا مقابل تیم نفت مسجدسلیمان ندیدیم! جلوی مس کرمان هم یک بازی ضعیف از او مشاهده کردیم. چرا؟ چون کرمانی‌ها رو به توپ‌های بلند آورده بودند.

اشتباه زارع نبود ملوان را هم نمی‌بردیم!

رجبی افزود: شما به فوتبال تیم گواردیولا نگاه کنید. آیا امکان دارد دفاع‌های عقبش توپ بلند بزنند؟ تیم گواردیولا بازی را از عقب آغاز میکند. به تیم یورگن کلوپ نگاه کنید. حتماً درگیری‌های بین زمین و فشار روی حریف را در تیمش می‌بینید. ما اصلا نمیدانیم تیم استقلال از عقب بازی می‌کند؟ از جلو بازی می‌کند؟ از کناره‌ها قرار است سانتر کند؟ بازی عمقی را در دستور کار دارد؟ هیچ چیزش مشخص نیست! در دیدار با ملوان هم روی اشتباه آقای مازیار زارع توانستیم برنده شویم وگرنه در همان بازی هم به مشکل برمیخوردیم. چون حریفمان بی تجربه بود و قائدی آمد و چند حرکت کرد و به گل رسیدیم و یک پنالتی گرفتیم.

از تماشای فوتبال استقلال خوابتان می‌گیرد

بازیکن اسبق استقلال یادآور شد: تیم‌هایی مثل سپاهان، گل گهر و فولاد وقتی وارد زمین می‌شوند می‌آیند فوتبال بازی می‌کنند. با نگاه به فوتبال این تیم‌ها میتوانید سبک و سیستم بازی آنها را بفهمید. وقتی بازی سپاهان و گل گهر سیرجان با نتیجه ۲ بر ۲ تمام میشود نشان می‌دهد دو تیم روی یکدیگر کار کردند ولی در تیم استقلال اتفاق تاکتیکی و فنی را نمی‌بینیم. متاسفانه بازی آخر استقلال اینقدر کسل کننده بود که بیننده خوابش می‌گرفت.

تیم ساپینتو تیم نیست افتضاح است!

شکست مس با گل زورکی دور افتخار دارد؟

وی در ادامه با اشاره به هیجانات فردی سرمربی تیم استقلال کنار زمین گفت: متاسفانه ساپینتو مربی است که کوچکترین تمرکزی روی کارش ندارد! حریفش را اصلا نمی‌بیند! آنها را آنالیز نمی‌کند. نگاهی به اتفاقات پایان بازی با مس کرمان باعث تأسف هر استقلالی می‌شود! ما تیمی‌که تازه به لیگ برتر آمده را در آن شرایط با یک گل زورکی شکست دادیم بعد از سوت آخر بازی، بازیکنان و کادرفنی روی سر و گردن یکدیگر پریدند و به سمت تماشاگران رفتند و دور افتخار زدند! مگر استقلال قهرمان آسیا شده است که این قدر شادی می‌کنید؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج