۱۲۴۲۷۳۶
۲۸۸
۲۸۸
پ

ابراهیمی: تاج، کفاشیان را به فدراسیون برگرداند!

پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از رییس فعلی فدراسیون فوتبال به کنایه خواستار بازگشت علی کفاشیان شد.

ایلنا: اولین لیست کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال با انتخاب بازیکنان شاغل در لیگ برتر روز گذشته اعلام شد. هر چند لیست سرمربی پرتغالی شباهت زیادی به انتخاب‌های اسکوچیچ دارد و شاید رامین رضاییان یکی از مهمترین این تفاوت‌ها باشد. در همین رابطه قصد داشتیم درباره این لیست و مسیر تیم ملی در جام جهانی با ناصر ابراهیمی صحبت کنیم که او به انتقاد از وضعیت فعلی فدراسیون و کیروش پرداخت و اعلام کرد به این لیست اعتقادی ندارد. صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

*لیست جدید تیم ملی با انتخاب کارلوس کی‌روش اعلام شد، نظرتان چیست؟

من به کیروش که هیچ به آقای تاج هم اعتقادی ندارم. چرا باید درباره لیست نظر بدهم؟ وای به حال فوتبال ایران چرا کسانی که تخصص و جرات کاری ندارند چرا در بدنه مدیریتی فدراسیون قرار می‌گیرند؟ آقای تاج و کفاشیان دوران زیادی به عنوان رییس فدراسیون فعال بودند. من حرف ورزشی می‌زنم کاری با سیاست ندارم. از نظر فنی سوال من این است کی‌روش 13 سال اخیر چه موفقیتی کسب کرده است؟  او در کلمبیا اخراج شد. در مصر ناموفق بود. این را بنویسید که دل خوشی از اسکوچیچ نداشتم و قبل از انتخابش با این سرمربی کروات مخالف بودم. ولی او تیم ما را به جام جهانی برد. 

* به هر حال جو تیم ملی یکدست نبود و بعضی بازیکنان خواهان برکناری او بودند. ضمن اینکه آقای تاج در نشست خبری خودشان گفتند با توجه به اینکه کیروش سابقه کار در ایران را دارد و با فوتبال ایران آشناست در این مقطع زمانی کوتاه به تیم ملی آمده است.

قبول دارم جو تیم ملی یکدست نبود. اما انگار بعضی می‌خواستند افتخار حضور دوباره در جام جهانی را تقدیم آقای کی‌روش کنند. وقتی می‌گوید سابقه کار باید ببینید دستاورد او در ایران چه بوده؟ آیا قهرمان جام ملت‌ها شده؟ او یکی از پرخرج‌ترین مربیان تیم ملی بود. انواع و اقسام امکانات هم برایش فراهم بود. مگر هشت سال زمان کمی برای کیروش بود؟ شما تاریخ را ببینید بسیار از مربیان ایرانی با یک ناکامی در تورنمنت سریع برکنار شدند. اما این آقا هم وقت خوبی داشت هم حقوق و مزایای مناسبی دریافت کرد. 

*البته شاید دوران کاری او کوتاه باشد و بعد از جام جهانی یک مربی ایرانی مانند نکونام سرمربی تیم ملی شود.

جواد نکونام یکی از بهترین بازیکنان و مربیانی است که در فوتبال ایران دیدم. اما از نکونام خواهش می‌کنم فولاد را رها نکند. او باید سرنوشت دیگر مربیان ایرانی تیم ملی امثال وحید هاشمیان را مشاهده کند. مربی با شخصیت، دانش و علم روز ببینید چه کار کردند؟! آنها زحمت کشیدند در سخت‌ترین مقطع تیم را به جام جهانی بردند اما... حالا فکر کنید نکونام به تیم ملی برود و موفق نشود. قطعاً مانند دیگر مربیان ایرانی خیلی زود کنار گذاشته می‌شود.

*برگردیم به کارلوس کی‌روش به نظر شما لیست او شبیه اسکوچیچ نیست؟ به جز چند تغییر کم.

نمی خواهم نام ببرم اما افرادی که در زمان لژیونری هیچ کار خاصی نتوانستند انجام بدهند و به ایران بازگشتند به دلیل تعریف و تمجیدشان از کی‌روش دوباره به تیم ملی برمی‌گردند. به اصطلاح کی‌روش نفرات خودش را به مرور زمان به تیم ملی برمی‌گرداند.

*به نظر شما برای کارلوس کی‌روش هم همانند ویلموتس درخت کاشته می‌شود؟

آقای تاج که بیماری قلبی‌شان خوب شده به نظرم باید به افتخارخودشان درخت چنار کاشت. اصلا از خواهش کنیم که آقای کفاشیان را هم همراه خودشان به فدراسیون فوتبال ببرند. ظاهراً قصد دارند هزینه ویلموتس را از جیب فدراسیون پرداخت کنند که باید از جیب همان اعضای هیات رییسه که امضای آنها پای قرارداد است، داده شود. در مورد قرارداد کی‌روش هم به نظرم دلال این قرارداد آقای تاج است.

 *صحبت پایانی؟

اگر فوتبال ملی برای ما مهم است باید به کشف استعدادها و پرورش بازیکنان توجه کنیم. افتخار ما این است که امثال امیر قلعه نویی را از زمین خاکی نازی آباد، خداداد عزیزی را از مشهد کشف کردیم. ضمن اینکه علی کریمی را به همراه علی پروین به سطح اول فوتبال معرفی کردیم. آیا الان مربی‌های لیگ برتری وقت میگذارند که بازی‌های دسته دوم و سوم را تماشا کنند؟ مدیر برنامه‌ها بلای جان فوتبال شدند و حتی در صدا و سیما هم بعضی افراد با حمایت از بازیکنان تحت قرارداد این افراد حمایت می‌کنند. متاسفانه وقتی روی آنتن زنده صدا و سیما این حرف‌ها را گفتم صدایم را قطع کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج