۱۲۴۹۷۰۰
۸۲۸
۸۲۸
پ

ضرر عجیبی که ساپینتو به استقلال زد!

استقلال ۱۵ امتیاز دارد و هم امتیاز با گل گهر و پرسپولیس است و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته اما نباید فراموش کرد مرد پرتغالی کنار زمین، در بازی مقابل گل گهر در سیرجان، رفتاری از خودش بروز داد که باعث محرومیت او شد.

فوتبالی: استقلال ۱۵ امتیاز دارد و هم امتیاز با گل گهر و پرسپولیس است و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته اما نباید فراموش کرد مرد پرتغالی کنار زمین، در بازی مقابل گل گهر در سیرجان، رفتاری از خودش بروز داد که باعث محرومیت او شد. کارهایی که او کرد همه را به یاد فیلمهای بزن بزن تاریخ سینمای ایران انداخت. شاید اگر ساپینتو خوددار بود، در بازی مقابل فولاد هم روی نیمکت بود و استقلال حالا ۱۷ امتیازی می شد.

ساپینتو حالا منتقدانی هم دارد. منتقدانی که عقیده دارند تصمیماتی که برای استقلال می گیرد، ممکن است در دراز مدت چندان هم به نفع آبی ها نباشد. این بار البته ماجرای تعداد ملی پوشان استقلال در تیم ملی و پولی که فیفا به باشگاهها از بابت حضور آنها در جام جهانی می دهد مطرح است. روندی که به نظر می رسد اگر ادامه دار باشد، کمیت ملی‌پوشان استقلال کاهش یافته و پول پرداختی فیفا هم به کمترین حد خود خواهد رسید. نمود این ماجرا جایی خودش را نشان داده که حردانی و قایدی با تصمیمات ساپینتو از دایره ملی‌پوشان خارج شده‌اند. اینکه چرا خارج شده اند را تقریبا می شود از ترکیب اصلی استقلال فهمید. اما برخی هم معتقدند که ممکن است این اتفاق برای جلالی و مهدی‌پور هم بیفتد. در واقع هر چقدر تعداد استقلالی ها در لیست تیم ملی کمتر باشد،  فیفا پول کمتری را به باشگاه استقلال خواهد داد. البته این ماجرا برای هر تیمی وجود دارد و فقط مختص به استقلال نیست. در هر حال به نظر اتفاق هایی در حال افتادن است که ممکن است استقلالی های زیادی در ترکیب بازیکنان اعزامی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نباشند.

* ابوالفضل جلالی

  وقتی ترکیب تیم ملی برابر اروگوئه اعلام شد و جلالی یکی از 11 مرد اصلی کی‌روش بود، می‌شد فهمید این استقلالی بابت برهوت سمت چپ، شانس بازی در جام جهانی را دارد و درست بعد از این اتفاق بود که جلالی دیگر رنگ ترکیب ثابت آبی‌ها را ندید! جعفر سلمانی که به گواه آمار از جلالی کیفیت پایین تری نشان داده، مرد سمت چپ استقلال شده و آنطور که مشخص است ترمز کامل تیم را از این سمت زمین کشیده است. جلالی در یک 45 دقیقه برابر فولاد، همه چیز را به ساپینتو نشان داد. جناح چپ استقلال در نیمه دوم فعال شد و زوج جلالی و میرزایی همه آنچه سلمانی و قایدی انجام نداده بودند را انجام دادند. اینکه چرا از دقیقه اول بازی ساپینتو از جلالی و میرزایی استفاده نمی کند، تا حد زیادی عجیب به نظر می رسد. کی روش شاید در این باره از ساپینتو بپرسد که چرا او چنین کاری را انجام می دهد؟

* صالح حردانی

  عدم علاقه کی‌روش به دانیال اسماعیلی‌فر به علاوه عدم حضور رضاییان در اردوی اتریش، بهترین فرصت را برای حردانی جوان ایجاد کرد تا یکی از مسافران قطر باشد ولی ساپینتو با فیکس نکردن او کاری کرد که حردانی حتی جزو بازیکنان داخلی مینی کمپ تیم ملی نباشد. ساپینتو برای اینکه به مثلث موردعلاقه‌اش در خط حمله دست نزند، یامگا را به سمت راست خط دفاع برده و این یعنی نیمکت‌نشینی محض حردانی که در اندک دقایق بازی‌اش هم پنالتی منجر به گل برتری تیمش برابر گل‌گهر را گرفت. به نظر می رسد صالح حردانی فعلا باید خودش را به ترکیب استقلال برساند، تیم ملی که تقریبا از دست رفته است!

* مهدی قایدی

   بازی دادن به سلمانی یعنی خلع سلاح کامل مهدی قایدی. قایدی برابر فولاد و درست از وقتی که جلالی وارد زمین شد، تازه در بازی دیده شد و خودش شد و درست وقتی داشت کارش را می‌کرد ساپینتو تعویضش کرد. ساپینتو با نیمکت‌نشین کردن جلالی، عملا هم او و هم قایدی را از پازل تیم ملی خارج کرده است. قایدی برای دیده شدن نیاز به یک مدافع چپ اکتیو در فضای پشت سرش دارد؛ اتفاقی که با نادری و میلیچ افتاد و با جلالی هم می‌افتد اما وقتی سلمانی هست، انگار قایدی دیگر نیست. البته قایدی در حین تعویض به نوعی ناراحتی اش را نشان داد.

* مهدی مهدی‌پور

آمار سایتهای آنالیز و نظرات کارشناسان نشان می دهد که مهدی مهدی پور یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان فصل استقلال است که هیچ نشانی از خودش در فصل قبل ندارد. اثرات اردوی پیش‌فصل در ترکیه هنوز با شماره 9 هست و ادامه این روند یعنی تماشای جام جهانی از روی کاناپه منزل. مهدی پور باید به خودش و بازی اش شوک وارد کند البته اگر می خواهد یکی از بازیکنان تیم ملی اعزامی به جام جهانی 2022 قطر باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج