۱۲۵۱۱۴۱
۶۴۳۷
۶۴۳۷
پ

سیانکی: من گزارشگری را کنار می‌گذارم!

هوادار در شرایطی که مقابل ملوان به یک برد ارزشمند دست یافت، در پایان بازی اما گزارشگر این جدال را سیبل قرار دادند و اتهاماتی را متوجه وی کردند.

ورزش سه: جدال هوادار تهران و ملوان بندرانزلی با یک گل به سود شاگردان ساکت الهامی خاتمه یافت و این در حالیست که آنها مدعی بودند که محمد سیانکی در جریان این بازی، با جملاتی عجیب در حین گزارش، باعث خدشه‌دار شدن به این تیم و سرمربی‌اش شده‌اند. کار تا جایی پیش رفت که شاهرخ بیانی دستیار ساکت الهامی با اشاره به مدرک مربیگری گزارشگر این جدال، مدعی شد اگر وی علاقه‌مند به این شغل است و با این جملات قصد دارد توانایی خود را به رخ بکشد، بهتر است دست از گزارشگری برداشته و کار مربیگری را استارت بزند. محمد سیانکی اما مدعی است که در جریان این بازی به هیچ عنوان قصد نداشته ساکت الهامی و عملکرد فنی این تیم را زیر سوال ببرد و سرمربی هوادار بدون اینکه خودش در جریان متن گزارش قرار گیرد، به وی خبر اشتباه داده‌اند. در ادامه گفتگوی گزارشگر جنجالی دیدار هوادار و ملوان و توضیحات وی را می‌خوانید.

پیرامون انتقادات شاهرخ بیانی و اعضای تیم فوتبال هوادار از نحوه گزارش وی در بازی هوادار و ملوان، چه نظری دارید؟

موردی اگر بدانم، قطعاً یا جواب می‌دهم یا عذرخواهی می‌کنم. باید ببینیم چه ایراد فنی از تیم آنها گرفتم؟ این آقایان بر حسب شنیده‌های خود نظر می‌دهند و خودشان برای تحقیق نمی‌روند. دقیقاً من گفتم نیمه اول از آن ملوان بود و نیمه دوم از آن هوادار بود. عین جملاتی که گفتم این بود. متاسفانه می‌دانید این نشان از ...(صحبتش را قطع کرد) نمی‌دانم از چه واژه‌ای استفاده کنم که به آقایان بَرنخورد. وقتی آقایان بر اساس شنیده‌ها صحبت می‌کنند، حال آدم بد می‌شود و اظهار تاسف می‌کند. مثلاً یک نفر به من بگوید شما ناسزا گفت‌اید. خب؟ من باید بدون تحقیق واکنش نشان بدهم؟

آیا جمله‌ای نگفتید که باعث ناراحتی آنها شود؟

قاعدتاً باید بروند ببینند، اگر چنین موردی بوده است منطقی باشد آن را قبول می کنم و اگر غیر منطقی باشد ببخشید سیانکی یا هر کس دیگر، حرف بیخودی زده است. من دقیقاً گفتم اول از آن ملوان بود و نیمه دوم از آن هوادار بوده است.

سیانکی: من گزارشگری را کنار می‌گذارم!

درباره اخلاق آقای الهامی صحبت نکردید؟ چون ایشان می‌گوید چند مسابقه است که کنار زمین با آرامش تیم خودش را هدایت کرده است ولی شما وی را فردی عصبی و ... معرفی کرده‌اید.

اصلا و ابداً به خودم اجازه نمی‌دهم در مورد شرایط اخلاقی کسی صحبت کنم. حتی اگر اخلاقش بد باشد من به خودم اجازه نمی‌دهم و نمی‌خواهم او را روی آنتن خراب کنم. اصلاً و ابداً. هر کس این را گفته است انسان بی‌شرف و بی هویتی بوده است. شما به مرجع اصلی زنگ زدید و من پاسخ شما را می دهم. اگر شما یک جمله و یک کلمه در مورد مشکل اخلاقی کسی صحبت کرده باشم، ببخشید کار گزارشگری را کنار می‌گذارم.

بد اخلاقی یا جمله شبیه به این نگفتید؟

نیمه اول گفتم هوادار تیمی است که هوادار ندارد؛ ولی ملوان تیمی است که هواداران پرشوری دارد. این جمله به نظر شما، ‌جمله بد، غیرمنطقی و بی عقلی است؟ شاید این جمله به ساحت مقدس‌شان بَرخورده است. متاسفانه چون جمله را کامل گوش نمی‌دهند این مشکلات پیش می‌آید. ۱۰ دقیقه یا یک ربع آخر بازیکنان هوادار روی زمین می‌افتادند. حالا با علت یا بی علت! گفتم امیدوارم که این مصدومیت‌ها، عمدی در آن نباشد. فوتبال روز دنیا این چیزها را نمی‌طلبد. ما باید از پایه به بچه‌ها این موضوع را یاد بدهیم که برای گرفتن نتیجه الکی خود را به زمین نزنند و دست به هر کاری نزنیم. ربطی به ملوان، هوادار و ایکس و ایگرگ ندارد.

خیلی نسبت به این انتقاد ناراحت شدید.

اصلاً من یک گزارشگر منتقد و بی‌تدبیر هستم شما باید قوی‌تر کار کنید! مگر مردم چشم ندارند و نمی‌بینند. اصلاً آقای بیانی بزرگ فوتبال ما هستند، بیاییند بگویند سیانکی بی عرضه و بی‌سواد است آقا حرفشان را زدند و من می روم کارم را انجام می‌دهم. تمام شد و رفت. الان به این موضوع فکر کنیم با تمام احترامی که به باشگاه هوادار قائل هستم تیم‌های مثل این ببینیم ورزشگاه‌شان کجاست؟ اصلاً می‌شود مگر تیم لیگ برتری تیم پایه نداشته باشد؟ حتما این جمله را منعکس کنید دست‌شان درد نکند که در فوتبال فعالیت می کنند و به ساحت مقدس‌شان برنخورد. مگر می شود در فوتبال اسم یک تیمی ۴ مرتبه عوض شود.

سیانکی: من گزارشگری را کنار می‌گذارم!

این موضوعات مدیریتی (تغییر نام تیم) است و آقای ساکت الهامی و شاهر بیانی در بخش فنی هوادار فعال هستند.

کجا من ایراد فنی از هوادار گرفتم.

شما درباره بحث فنی و رفتاری آقای الهامی انتقاد نداشتید؟

اشتباه به کادر هوادار رساندند. کسی که این صحبت‌ها را منتقل کرده، یک مقدار در رفتار خودش تجدید نظر کند. دقیقا چند بازیکن هوادار وقتی تیمشان جلو بود در یک ربع آخر چند بار زمین خوردند امیدوارم مصدومیت واقعی باشد. به زمین می زنند در فوتبال پایه می بیینیم. آیا این بی احترامی به آقای الهامی است؟

یعنی شما قصد ندارید احتمالا با پیشرفت در آینده، پیشنهاد مربیگری در لیگ برتر قبول کنید؟

سال‌هاست در فوتبال پایه به عنوان مربی فعالیت می‌کنم. مدرک A دارم و فوتبالیست بودم. موقع آقای الهامی در پاس بودم من کشاورز بودم.

با توجه به این آشنایی بعد از بازی آقای الهامی تماس نگرفتند؟

خیر. عجیب است که چطور خبر را وارونه به ایشان انتقال دادند و قطعا با ایشان تماس خواهم گرفت.

شما قبلا در آکادمی کیا بودید و از این کار کنار رفتید. علاقه شما به مربیگری برای آموزش چه چیزهایی است؟

اولاً که دوست ندارم کار مربیگری را در رده سنی بزرگسالان ادامه بدهم. مربیگری را در رده پایه انجام می‌دهم و با افتخار هم این کار را انجام می‌دهم. با کمترین دستمزد دوست دارم به بچه های مردم یاد بدهم که ضعف، ناتوانی و ببخشید بی عرضگی خودشان را به دیگران نسبت ندهند. جالب اینکه من گفتم تیم هوادار از عمق به قلب دفاع ملوان حمله می‌کند. تاکتیک تیم آقای الهامی همین است به نظرم و از همانجا هم به گل رسیدند. نمی‌دانم اگر این نکته ای را که اشاره کردم به تیم ملوان هم می گفتم دقیقاً همین بود؟ همین است که فوتبال ما درجا می زند. مربیان ما همینطور داخل هم می‌چرخند و دنبال این هستند که از این ایراد بگیرند! دنبال این نیستند که خودشان را قوی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج