۱۲۵۸۸۶۳
۱۴۱
۱۴۱
پ

میرزاپور: بیرانوند در تیم ملی بدون رقیب است

گلر اسبق تیم ملی در خصوص فهرست کی روش و جام جهانی صحبت کرد.

ایلنا: ابراهیم میرزاپور، گلر تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ این روزها در کسوت مربیگری تجربیات خودش را به گلرهای جوان انتقال می‌دهد. او در خصوص تیم ملی حال حاضر، فهرست کی‌روش و حواشی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان پاسخگوی سوالات بود.

* بیرانوند گلر شماره یک و بدون رقیب است

در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی بهترین افراد حال حاضر فوتبال ایران همین‌ها هستند و انتخاب هر مربی دیگری هم نهایتاً از بین همین 4-5 گزینه موجود بود. این را هم بگویم اینکه محمدرضا اخباری از بین گزینه ها خط خورد چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌کند ولی به هر حال فهرست محدود بود و کی‌روش نمی‌توانست همه را با خودش ببرد. مطمئنم اخباری با تلاش بیشتر می‌تواند خودش را به جام ملت‌ها برساند. از بین گلرهای تیم ملی هم فکر می‌کنم دیگر مشخص باشد که بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی و اصلی ما در جام جهانی است. گلرهای دیگر ما هم خوب هستند ولی تجربه بیرانوند می‌چربد و فکر می‌کنم او در ترکیب تیم ملی بدون رقیب است.

* هماهنگی بیرانوند با مدافعین فاکتور مهمی است

بیرانوند با مدافعین تیم ملی چند سال همبازی بوده و به هماهنگی خوبی رسیدند. خصوصاً با زوج شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان که فکر می‌کنم مدافعین اصلی تیم ما در جام جهانی خواهند بود. اینکه گلر و خط دفاع شناخت و درک خوبی از هم داشته باشند و هم دیگر را بشناسند فاکتور مهمی در ساختار دفاعی یک تیم است. در تیم ما در سال 2006 هم اگر دقت کنید برانکو شاکله اصلی دفاع تیم ما را معمولاً از فولاد انتخاب می‌کرد و به جز خودم یحیی گل محمدی و جلال کاملی و بداوی و علوی و کعبی از فولاد در تیم ملی حضور داشتیم و این فاکتور هماهنگی خیلی کمک می‌کند.

* نمی‌دانم چرا ۴ دروازه‌بان دعوت شدند

وقتی دیروز اعلام شد که اخباری در تمرینات نیست و سه گلر دیگر حضور دارتند تصورم این بود که عابدزاده هم خط خورده است و اتفاق معمولی نیست که یک تیم 4 گلر با خودش به جام جهانی ببرد و در تیم‌های دیگر هم چنین چیزی تا جایی که یادم است ندیدم ولی به هر حال تصمیم کی‌روش است و اتفاق چندان مهمی هم نیست که بخواهیم خیلی روی آن مانور بدهیم. در نهایت بیرانوند گلر اصلی تیم ملی است و حسینی، نیازمند و عابدزاده هم در این تورنمنت کسب تجربه خواهند کرد.

* در جام جهانی تیم ضعیف وجود ندارد

تفاوتی که فوتبال امروز با دهه‌های گذشته دارد به نظرم نزدیکی قدرت تیم‌ها به یکدیگر است. دیگر تیم ضعیف و از پیش بازنده در فوتبال دنیا آنهم در سطح جام جهانی نداریم و می‌بینید که ابرقدرت‌های فوتبال دنیا هم نتایجی می‌گیرند که دور از انتظار است و از آن سو تیم‌هایی که خیلی انتظاری از آنها نمی‌رود خوش می‌درخشند. بر اساس همین فاکتور کار تیم ما هم سخت است و فکر می‌کنم گروهی که در آن قرار داریم تنها گروهی است که هر 4 تیم در بین 20 تیم رنکینگ فیفا قرار دارند و این یعنی قدرت تیم‌ها نزدیک است و کار برای ما سخت می‌شود. انگلیس که تیم اصلی گروه است و سه تیم دیگر نتایجی که می‌گیرند تعیین می‌کند که صعود کننده کدام تیم است. به نظرم شانس خوبی داریم که برای اولین بار راهی دور گروهی شویم.

* این جام جهانی با ۲۰۰۶ قابل مقایسه نیست

همانطور که گفتم فوتبال با 16 سال قبل قابل مقایسه نیست و آن زمان قدرت‌ها مثل امروز به هم نزدیک نبودند. ما تیم خوبی داشتیم ولی در گروه سختی قرار گرفتیم. تیم ملی پرتغال بهترین و پرستاره‌ترین تیمش را داشت و بازیکنان مطرح زیادی در آن بازی می‌کردند و همان مکزیک را هم که می‌گفتند تیم قدرتمندی نیست اگر اشتباه نکنم رتبه تک رقمی در رنکینگ فیفا داشت و واقعاً تیم قدرتمندی بودند. ما در آن جام جهانی از خیلی مسائل بیرونی ضربه خوردیم وگرنه می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.

* دودستگی در تیم ۲۰۰۶ وجود نداشت

در هر خانواده‌ای اختلاف وجود دارد و در تیم ملی آن دوران هم بود ولی دودستگی وجود نداشت چون یک بازیکن وقتی لباس تیم ملی را می‌پوشد دیگر به چنین مسائلی اهمیت نمی‌دهد. ما در آن مقطع بیشتر از جانب مسائل بیرونی و اختلافاتی که بیرون و میان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون وجود داشت ضربه خوردیم. ضمن اینکه رسانه‌ها مثل امروز پشت تیم نبودند و انتظارات را به شکل غیر طبیعی از ما بالا بردند و برخی بازیکنان به شدت تحت فشار بودند. به هر حال امیدوارم تیم امسال بتواند صعود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج