جاباما
۱۲۸۳۹۹۳
۲۸۰۸
۲۸۰۸
پ

واکنش‌ تند باشگاه پرسپولیس به اشتباهات داوری

حسین خبیری عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با مشکوک دانستن اشتباهات داوری عنوان کرد که از سرمربی این تیم حمایت می‌کند.

ایسنا: حسین خبیری درباره حواشی دیدار پرسپولیس برابر آلومینیوم اظهار کرد: در چند هفته گذشته اشتباهات داوری زیادی علیه پرسپولیس رخ داده که مشکوک به نظر می‌رسد. این مسائل باعث شده حق تیم ما تضعیف شود و ناراحتی آقای گل‌محمدی به حق است. یک مربی ماه‌ها تلاش می‌کند تا تیمش را آماده وارد زمین کند اما برخی داوران با قضاوت‌های ناجوانمردانه و غیرمنصفانه تمام زحمات یک تیم را از بین می‌برند. معلوم است که یک مربی از این وضعیت ناراحت می‌شود. واقعا یک داور چقدر می‌تواند اشتباه کند؟ در همین بازی آلومینیوم ببینید که داور چه قضاوتی داشت! او صحنه پنالتی روی مهدی ترابی را دید و نگرفت و یا روی اخراج بیرانوند اشتباه کرد چون قبل از آن بازیکن حریف در موقیت آفساید به توپ رسید. گاهی فکر می‌کنم این اشتباهات دیگر سهوی نیست و به این نوع قضاوت مشکوک می‌شویم.

وی در ادامه درباره با حمایت از اظهارات یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از دیدار برابر آلومینیوم، مدعی شد: درست است حق پرسپولیس را ضایع می‌کنند اما این‌گونه نیست ما با میلیون‌ها هواداران عقب بشینیم و کنار بکشیم. قضاوت‌های داوری که می‌بینیم مشکوک است؛ اراده‌ای وجود دارد که جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند. این نوع رفتار داوران قابل قبول نیست. از طرفی آقای افشاریان می‌گوید در بازی پرسپولیس برابر آلومینیوم داور فقط صحنه پنالتی روی ترابی را ندید و نگرفت، این نشان می‌دهد آقای افشاریان فهم‌شان از فوتبال و تلاش یک مجموعه بسیار پایین است. الان تفاضل گل سرنوشت قهرمانی تیمی را تغییر می‌دهد، یعنی چه که می‌گویید یک پنالتی نگرفتند و همین یک اشتباه بوده؟ البته یک اشتباه نبوده و چندین اشتباه بوده که پشت هم رخ داده است. این اشتباهات پشت سر هم این شائبه را ایجاد می‌کند که نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود. این اظهارات آقای افشاریان نشان می‌دهد فهم او از فوتبال خیلی پایین است. همین اشتباهات است که حق میلیون‌ها هواداران پرسپولیس و کادر فنی ما را ضایع می‌کند. من از داورانی که نان حلال سر سفره خود می‌برند عذرخواهی می‌کنم اما به نان برخی از داورانی که این‌گونه قضاوت می‌کنند شک می‌کنم.

واکنش‌ تند باشگاه پرسپولیس به اشتباهات داوری

او درباره این که یحیی گل‌محمدی عنوان کرده می‌خواهد تیم امیدهای پرسپولیس را در لیگ وارد زمین کند گفت: باید بپذیریم فشار روی یحیی گل‌محمدی زیاد است. وقتی اتفاقاتی رخ می‌دهد اولین کسی که تحت فشار قرار می‌گیرید سرمربی تیم است. اقای گل‌محمدی هم فشار زیادی را تحمل می‌کند و حق دارد ناراحت باشد. او وقتی می‌بیند حق تیمش را ضایع می‌کنند، حق دارد عصبانی باشد. همان‌طور که گفتم ما از مواضع آقای گل‌محمدی نسبت به این مسائل دفاع می‌کنیم. از طرف دیگر از او حمایت می‌کنیم و اگر فدراسیون بخواهد با مواضع به حق آقای گل‌محمدی برخورد کند، مطمئن باشید با برخورد سخت‌تر ما مواجه خواهد شد. ما از تیم و کادر فنی خودمان دفاع می‌کنیم چون میلیون‌ها هوادارا داریم و از کسی هم نمی‌ترسیم. در نهایت برای ما فقط رضایت هواداران مهم است. ما آدم کسی نیستیم که بترسیم و روی مشکلاتی که رخ داده چشم ببندیم.

خبیری درباره این که آیا با ورود VAR مشکل اشتباهات داوری حل خواهد شد یا خیر؟ گفت: اگر داوری حق تیمی را پایمال کند با وجود VAR هم این کار را می‌کند و اگر کسی هم بخواهد عادلانه قضاوت کند بدون VAR هم عادلانه قضاوت می‌کند. VAR بهانه شده که چشم‌شان را روی برخی قضاوت‌ها ببندند تا این شائبه رخ بدهد که نمی‌خواهند تیمی قهرمان شود. به نظر من فدراسیون فوتبال باید فکری به حال آن اندک داورانی بکند که به گونه‌ای قضاوت می‌کنند که این شبهه ایجاد شود.

واکنش‌ تند باشگاه پرسپولیس به اشتباهات داوری

او در ادامه درباره نقل‌وانتقالات پرسپولیس در نیم فصل و این که آیا هیات‌مدیره در این موضوع دخالتی داشته است؟ گفت: با توجه به این که نقل‌وانتقالات روند حساسی است، هیات‌مدیره اختیار تام به مدیرعامل داده تا هر بازیکنی کادر فنی خواسته است را جذب کند. انصافا نه تنها از جزییات مذاکرات اطلاعی نداشتیم، بلکه دخالت هم نکردیم. یکی از مهم‌ترین موالفه‌های موفقیت یک تیم عملکرد خوب در نقل‌وانتقالات و جذب نفرات خواسته شده از سوی سرمربی است و به همین خاطر ما هیچ دخالتی نداشتیم و کارها را به آقای درویش سپرده بودیم و اختیار تام داده بودیم و از همه تصمیمات در این زمینه حمایت کردیم. زمانی که بحث جذب لوکادیا در هیات‌مدیره مطرح بود، گفته می‌شد این بازیکن گران قیمت است اما پرسپولیس باشگاه بزرگی است و باید بازیکن با کیفیت جذب کند و به جای این که سالی سه بازیکن خارجی بگیرد که کارایی نداشته باشند، بازیکنی بگیرد که کیفیت بالایی داشت باشد تا پول باشگاه هدر نرود.

خبیری درباره آخرین وضعیت پروده لوکادیا و این که آیا پرسپولیس از او شکایت کرده است یا خیر؟ گفت: وقتی این بازیکن به دلایل غیر موجه ایران را ترک کرد، هیات‌مدیره خواستار این شد که پرونده از نظر حقوقی پیگیری شود تا حق و حقوق باشگاه ضایح نشود و حتی پیشنهاد دادیم نه تنها باید شکایت کنیم بلکه باید درخواست غرامت هم بدهیم، چون لوکادیا از نظر فنی و مالی به پرسپولیس ضربه زد. قطعا پیگیر این پرونده خواهیم بود و مطمئنا در در دفاع از حقوق پرسپولیس کوتاه نخواهیم آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج