جاباما
۱۳۰۶۰۹۱
۲۳۹۰
۲۳۹۰
پ

رفتار ساپینتو را یک ایرانی می‌کرد اعدام میشد!

حسین کعبی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی می گوید رفتارهای ساپینتو سرمربی استقلال در دربی پایتخت اصلا درست نبود.

خبرورزشی: حسین کعبی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی می گوید رفتارهای ساپینتو سرمربی استقلال در دربی پایتخت اصلا درست نبود.

چند روز از برگزاری دربی و پیروزی پرسپولیس در این بازی مهم می گذرد. با این حال هنوز حواشی مربوط به این بازی ادامه دارد. با حسین کعبی ستاره سال های نه چندان دور پرسپولیس، فولاد و تیم ملی که تا همین چندی قبل در کادرفنی فولاد حضور داشت، در مورد برد تیم سابقش در دربی و شانس قهرمانی این تیم و همچنین حواشی مربوط به این بازی گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

دربی را دیدی؛ بازی چطور بود؟

در دربی بازی کردم و دربی های زیادی را هم دیدم. به دلیل فشار بالای بازی و استرس زیاد بازیکنان و کادرفنی معمولا بازی ها جذاب نمی شود. بازی بدی نبود ولی دو تیم ابتدا سعی می کردند گل نخورند. با این وجود تجربه بالای پرسپولیسی ها در این بازی به کمک این تیم آمد و موفق شدند از موقعیتشان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و گل برتری را بزنند. بعد از بازی هم به نظرم پرسپولیس خیلی خوب و منطقی بازی کرد و توانست بازی را کنترل کند. به استقلال موقعیتی ندادند و معدود موقعیت ها را هم مدافعان پرسپولیس و بیرانوند دفع کردند تا پرسپولیس به یک برد شیرین برسد. این برد را به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم و امیدوارم در ادامه راه هم موفق باشند.

فکر می کردی سپاهان مقابل ملوان در خانه امتیاز از دست بدهد؟

برد پرسپولیس در دربی فشار زیادی روی سپاهان قرار داد و استرس بین بازیکنان این تیم مشهود بود. واقعا ملوان هم جانانه و شجاعانه بازی کرد و به این تیم تبریک می گویم. سپاهان حاکم بازی بود و موقعیت های زیادی را هم داشت. با این حال همان استرس زیاد باعث شد تا نتوانند بیشتر از یک گل بزنند و در دقایق پایانی گل مساوی را هم خوردند.

حالا همه چیز دست تیم سابقت است. پرسپولیس می تواند قهرمان شود؟

خب همانطور که گفتید همه چیز دست پرسپولیس است. با این حال من فکر نمی کنم بازی های این تیم راحت باشد و کار دشوار خواهد بود. پرسپولیس اگر تمرکز بالایی داشته باشد و مثل چند بازی گذشته بازی کند، قطعا قهرمان خواهد شد. اگر هم تیم های مقابل را دست کم بگیرد، کارش برای قهرمانی خیلی سخت می شود. من فکر می کنم هفته آخر قهرمان مشخص شود و البته که شانس پرسپولیس برای قهرمانی خیلی بیشتر از سپاهان و استقلال است.

در این چند روز در مورد رفتارهای ساپینتو صحبت های زیادی مطرح شد. حتی در برنامه فوتبال برتر مشخص شد که چه حرف هایی به تیم داوری زده است. در این خصوص چه نظری داری؟

ببینید از اینکه ساپینتو روی تیمش خیلی تعصب دارد و شور و حرارت زیادی دارد، شکی نیست و من او را تحسین می کنم. او تیم خوبی ساخته و استقلال هم فوتبال خوبی بازی می کند. با این حال اصلا رفتارش را نمی پسندم. بارها در این فصل این کارها را تکرار کرد ولی متاسفانه بازهم مشاهده می کنیم که این رفتارهای ناشایست در حال تکرار است. من مطمئن هستم اگر به جای ساپینتو یک مربی ایرانی این کار را می کرد و به داوران توهین می کرد، او را اعدام می کردند. من خودم به همین تیم داوری در بازی با تراکتور برای یک خطا فقط یک اعتراض معمولی کردم و هیچ توهینی هم در کار نبود. من را محروم و جریمه کردند ولی خب به قول یکی از اساتید که مربیان خارجی چشم های رنگی دارند و مثل اینکه خونشان هم از ایرانی ها رنگی تر است.

شادی بعد از بازی بیرانوند هم حاشیه ساز شد و باشگاه استقلال از این بازیکن شکایت کرد.

نمی دانم چرا آنقدر برای علیرضا حاشیه درست می کنند. مگر او چه کاری انجام داده است. دربی برای هواداران است و معلوم است که بعد از برد در این بازی فوق العاده مهم بازیکن خوشحالی کند. من علیرضا می شناسم و می دانم چه بچه خوش قلب و آدم حسابی است. خوشحالی علیرضا برای خودش و تیمش بود و به هیچکس ربطی ندارد. بارها این خوشحالی و حتی شدید تر از این را هم در فوتبال خودمان و اروپا دیدیم ولی کسی حرفی نزد. یادمان نرود بیرانوند با دماغ شکسته برای تیم ملی بازی کرد و طی سال های اخیر چقدر به فوتبال ایران کمک کرد. باز هم می گویم خوشحالی حق بیرانوند بوده و نوعش هم به خودش و هواداران پرسپولیس مربوط است. این را هم بگویم بیرانوند بهترین گلر چند سال اخیر فوتبال ایران و آسیا است و تا ۱۰۰۰ سال دیگر هم دروازه بانی مثل او نمی آید. شما فقط بازی با پای علیرضا را ببینید، متوجه می شوید که کلاس گلری او با بقیه فرق دارد و اصلا قابل مقایسه با سایر گلرها نیست.

در مورد کادرفنی جدید تیم ملی چه صحبتی داری؟

من صحبتی در این زمینه ندارم و فقط برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج