۱۳۰۹۸۰۶
۱۹۳۸
۱۹۳۸
پ

استقلال قرار است جمعه ناامید شود؟

هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر ایران قرار است روز جمعه به‌صورت هم‌زمان و از ساعت ۱۸ برگزار شود که در یکی از مهم‌ترین بازی‌های روز، تیم استقلال باید در سفر به رفسنجان روبه‌روی مس این شهر قرار بگیرد. این بازی روی کاغذ رقابت دشواری برای استقلال محسوب می‌شود.

روزنامه شرق: هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ برتر ایران قرار است روز جمعه به‌صورت هم‌زمان و از ساعت ۱۸ برگزار شود که در یکی از مهم‌ترین بازی‌های روز، تیم استقلال باید در سفر به رفسنجان روبه‌روی مس این شهر قرار بگیرد. این بازی روی کاغذ رقابت دشواری برای استقلال محسوب می‌شود. با‌این‌حال، شاگردان ریکاردو سا پینتو اگر همچنان می‌خواهند کورسوی امیدی به قهرمانی داشته باشند، باید هرطور شده دست پر از این مسابقه خارج شوند. این تیم فعلا با ۵۶ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی‌ای قرار دارد که پرسپولیس با ۶۰ امتیاز پیشتاز آن است. اگر استقلال برنده شود، ۵۹ امتیازی می‌شود ولی این موضوع باز به آن معنی نخواهد بود که امیدش برای هفته آخر هم زنده بماند. ماجرا از این قرار است که اگر پرسپولیس‌ یا حتی سپاهان در دیدارهای این هفته برابر گل‌گهر و پیکان برنده شوند، آن‌وقت کار برای استقلال تمام می‌شود. پرسپولیس ۶۳ و سپاهان ۶۲ امتیازی می‌شوند و در فاصله یک هفته مانده به پایان این رقابت‌ها عملا شانس استقلال برای قهرمانی از دست می‌رود.

حال اگر پرسپولیس امتیاز از دست بدهد یا ببازد ولی باز سپاهان برنده شود، دوباره استقلال قهرمانی را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی استقلال در صورت کسب برد احتمالی ۵۹ امتیازی می‌شود و سپاهان ۶۲ امتیازی می‌شود. آن‌وقت حتی اگر استقلال دیدار هفته پایانی را ببرد و سپاهان هم بازی‌اش را ببازد، باز به دلیل قانون بازی‌های رودررو این سپاهان است که در جدول رده‌بندی بالاتر از استقلال قرار می‌گیرد. این تیم رفت‌و‌برگشت استقلال را برده و در صورت تساوی امتیاز می‌تواند بالاتر از استقلال در جدول رده‌بندی قرار بگیرد. واضح است که این احتمالات همه بر پایه برد استقلال در بازی روز جمعه بنا نهاده شده وگرنه اگر این تیم ببازد یا اینکه حتی مساوی هم کند، رسما شانسی نخواهد داشت. اختلاف استقلال با پرسپولیس فعلا چهار امتیاز است. در صورت شکست که با توجه به یک بازی باقی‌مانده کار استقلال تمام است. در صورت تساوی، حتی اگر با باخت پرسپولیس هم همراه باشد، باز کار استقلال از آنجا که فقط یک بازی دیگر باقی می‌ماند، تمام است؛ چون این تیم در بازی‌های رودررو با پرسپولیس هم نتیجه بدی گرفته است. آنها دیدار رفت را مساوی کرده و بازی برگشت را باخته‌اند. به‌این‌ترتیب اگر با پرسپولیس هم‌امتیاز شوند، این شاگردان یحیی گل‌محمدی خواهند بود که بالاتر از استقلال در جدول قرار می‌گیرند.

همان‌طور‌که عنوان شد سرنوشت قهرمانی استقلال اصلا دست خودش نیست و باید هر دو رقیب دیگر در بازی‌های آتی ببازند و استقلال هر دو را ببرد تا قهرمان شود. درباره پرسپولیس هم یک نکته درخور ‌توجه وجود دارد که می‌تواند این تیم را در فاصله یک هفته مانده به پایان قهرمان لیگ برتر کند. این یکی حالت پیچیده‌ای ندارد؛ اگر سپاهان ببازد و پرسپولیس برنده شود، آن‌وقت اختلاف دو تیم به چهار امتیاز می‌رسد و با توجه به یک بازی باقی‌مانده، این پرسپولیس است که رسما قهرمان می‌شود. تساوی سپاهان و برد احتمالی پرسپولیس هم دوباره همه چیز را به هفته آخر می‌کشاند؛ چون با وجود برتری سه‌امتیازی پرسپولیس، سپاهان در بازی‌های رودررو عملکرد بهتری داشته و ممکن است بتواند ورق را در هفته پایانی برگرداند. شاید بررسی همین معادلات جزئی، بخشی از جذابیت نهفته هفته ماقبل پایانی لیگ برتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج