۱۳۱۲۲۶۲
۲۹۱۰
۲۹۱۰
پ

قهرمانی پرسپولیس در شهر خسته؟

رقابت هفته سی ام لیگ برتر فوتبال پنجشنبه به صورت همزمان برگزار می‌شود و در حساس ترین بازی ها دو مدعی قهرمانی به میدان می روند، پرسپولیس در قائمشهر به مصاف نساجی می رود و سپاهان اصفهان میهمان مس کرمان است.

فارس: رقابت هفته سی ام لیگ برتر فوتبال پنجشنبه به صورت همزمان برگزار می‌شود و در حساس ترین بازی ها دو مدعی قهرمانی به میدان می روند، پرسپولیس در قائمشهر به مصاف نساجی می رود و سپاهان اصفهان میهمان مس کرمان است.

قهرمانی پرسپولیس در شهر خسته؟

مسابقات هفته پایانی لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار می‌شود و در این روز قهرمان بیست و دومین دوره لیگ برتر شناخته خواهد شد و همچنین تکلیف دومین تیم سقوط کننده از بین مس کرمان و صنعت نفت آبادان روشن می شود.

در این روز پرسپولیس و سپاهان دو مدعی اصلی قهرمانی خارج از خانه به میدان خواهند رفت و هر کدام قهرمان شوند جشن قهرمانی خود را به دور از هواداران خود بگیرند. 

نگاهی به مسابقات روز پنجشنبه می اندازیم:

فولاد خوزستان - آلومینیوم اراک؛ تقابل بدون حساسیت  آبی ها

تیم‌های هفتم و هشتم جدول در حالی روبه روی یکدیگر قرار می‌گیرند که هر دو 39 امتیازی هستند اما تیم آلومینیوم اراک به لطف تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر از فولاد خوزستان ایستاده است. در واقع این بازی برای تعیین تیم هفتم جدول لیگ است. سید مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم و علیرضا منصوریان سرمربی فولاد خوزستان هر دو سابقه حضور در استقلال را دارند. این مسابقه حساسیتی در جدول لیگ ندارد زیرا تاثیری در قهرمانی، کسب سهمیه آسیایی یا حتی سقوط دیگر تیم ها ندارد با این حال هر دو قطعا به دنبال برد هستند تا لیگ را با موفقیت به پایان برسانند. بازی رفت را آلومینیوم یک بر صفر در خانه باخت و اکنون به دنبال جبران است  تا حداقل دل هواداران خود را به دست بیاورد.

نفت مسجدسلیمان - ملوان؛ خداحافظی با لیگ برتر

تیم سقوط کرده نفت مسجدسلیمان برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود تا با خاطره ای خوش و یک برد با لیگ برتر وداع کند. ملوان انزلی هم ماندنش در لیگ قطعی شده و دوست دارد در همان رتبه یازدهم باقی بماند و یک پله هم پایین تر نیاید به همین دلیل به دنبال برد است. این بازی هم بدون حساسیت است. نفت مسجد سلیمان با ضعیف ترین خط دفاع و  58 گل خورده قعرنشین است و در این فصل فقط 3 برد به دست آورد و سه سرمربی هم عوض کرد اما ملوان با یک سرمربی و مدیرعاملی بومی با توجه به شرایطی  که داشت نتیجه ای مناسب گرفت.

با این حال مازیار زارع اعلام کرده بعد از هفته سی ام دیگر در ملوان نخواهد ماند و این باشگاه باید به دنبال جذب یک مربی جدید باشد. ملوان در بازی رفت 2 بر صفر پیروز شد و حالا هم به دنبال برد در شهراولین هاست. هرچند ملوان با تساوی مقابل سپاهان به دست آورد تاثیر خودش را در سرنوشت قهرمانی لیگ تا حد زیادی گذاشت. ابراهیم اشکش سرمربی نفت هم بعد از سقوط گفت هر بازیکنی به اندازه بازی‌هایی که در این فصل بازی کرده در سقوط نفت سهیم است.

ذوب آهن اصفهان - هوادار تهران؛ نبرد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی!

تقابل تیم های رده نهم و دهم جدول هم بدون حساسیت برگزار خواهد شد، دو تیم و دو سرمربی برای دفاع از اعتبارشان بازی می‌کنند. مهدی تارتار و ساکت الهامی هم جز گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هم بودند. ذوب آهن با یک مساوی هم در رده نهم باقی می ماند ولی هوادار در صورت برد می تواند بالاتر از حریف اصفهانی خود قرار بگیرد. البته فصل با این مسابقه برای ذوب آهن به پایان می رسد اما هوادار در نیمه نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت .

استقلال - تراکتور تبریز؛ سومین نبرد مربیانی پرتغالی و اسپانیایی 

لیگ برای استقلال به پایان رسیده اما هنوز فرصت قهرمانی برای این تیم در جام حذفی وجود دارد به همین دلیل استقلال به این مسابقه به چشم یک بازی مهم قبل از دیدار با نساجی مازندران در نیمه نهایی نگاه خواهد کرد. استقلال در صورت برد مقابل تراکتور 62 امتیازی می‌شود امتیازی که در برخی لیگ‌های گذشته برای قهرمانی کافی به نظر می آمد اما اکنون با این تعداد امتیاز در رده سوم باقی خواهد ماند! تراکتور هم که چهارمی خود را قطعی کرده برای دفاع از اعتبارش به میدان می رود. تقابل سرمربی اسپانیایی تراکتور با سرمربی پرتغالی تراکتور می تواند یکی از بازی های زیبای فنی این هفته را رقم بزند.

بازی رفت را استقلال 2 بر صفر بازنده شد اما آبی پوشان در جام حذفی این باخت را جبران کردند و 2 بر یک پیروز شدند. حالا تقابل سوم دو تیم جذاب تر از همیشه خواهد بود. تراکتور با سه برد متوالی به مصاف استقلال می آید اما استقلال با یک مساوی، یک برد و یک باخت گام به این دیدار بزرگ اما بدون حساسیت می گذارد. 

پیکان تهران - مس رفسنجان؛ تقابل گزینه های مربیگری تیم امید

 پیکان با سه باخت متوالی در آخرین بازی فصل خود به میدان می رود. جوان ترین تیم لیگ بقایش تضمین شده و باخت در آخرین مسابقه هم خیلی از نظر جدولی تغییری در جایگاهش ایجاد نمی کند و نهایتا از رده سیزدهم به رده چهاردهم سقوط می کند اما مس رفسنجان برای حفظ رتبه پنجمی در لیگ تلاش می کند و اینکه در جدول بالاتر از گل گهر  قرار بگیرد برایش مهم است.

ربیعی سرمربی تیم مس از گزینه های اصلی سرمربیگری تیم امید است و دوست دارد با برد فصل را به پایان برساند. مجتبی حسینی هم از گزینه های مربیگری تیم امید است و این جا هم شاهدتقابل دو گزینه مربیگری تیم ملی هستیم. بازی رفت دو تیم را مس 2 بر صفر برده است و در این بازی هم شانس برنده شدن این تیم بیشتر از پیکان است.هر دو تیم هفته قبل بازنده شدند، پیکان با 5 گل مقابل سپاهان شکست خورد تا مجتبی حسینی سرمربی آرام پیکان برافروخته شود و از برخی اتفاقات درفوتبال ما گلایه کند و  مس رفسنجان هم در خانه در حالیکه از استقلال پیش بود بازنده شد. 

گل گهرسیرجان - صنعت نفت ؛ جشن بقای آبادانی ها؟

گل گهرسیرجان بعد از جدایی امیر قلعه نویی در لیگ روز خوش ندید و در 5 مسابقه اخیرش به پیروزی نرسیده و به همین دلیل هم هواداران این تیم علیه کادرفنی باشگاه شعار سردادند و خواستار جدایی آنها شده اند. با این شرایط سعید الهویی مربی تیم ملی و سرمربی کنونی گل گهر تلاش می کند با برد از سیرجان خداحافظی کند اما حریفش هم تیم صنعت نفت آبادان است که نتایج فوق العاده ای در این 5 بازی آخر گرفته و دو برد و سه مساوی دارد و برای بقا می جنگد.

شاگردان ویسی باید در سیرجان برنده شوند و امیدوار به توقف یا شکست مس مقابل سپاهان باشند تا جشن صعود بگیرند. نفتی ها در این مسابقه طالب ریکانی کاپیتان خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت. بازی رفت دو تیم را گل گهر یک بر صفر برد. گل گهر به دلیل باخت 4 بر صفر مقابل پرسپولیس بیش از گذشته زیر فشار است و حتی محسن فروزان دروازه بان این تیم هم زیر تیغ انتقادها قرار دارد زیرا گل های بدی از پرسپولیس دریافت کرد نفت آبادان هم که برد را با مساوی در خانه عوض کرد باید انتحاری بازی کند تا در لیگ برتر ماندگار شود. گل گهر هم می خواهد فصل را با رتبه پنجمی تمام کند و باید در این دیدار خانگی پیروز شود تا شاید بتواند جانشین مس رفسنجان شود.

مس کرمان - سپاهان اصفهان؛ جشن قهرمانی یا جشن بقا در کویر؟

یکی از حساس ترین و مهم ترین بازی های فصل در کرمان برگزار می شود جایی که دو تیم با دو هدف کاملا متفاوت مقابل هم قرار می گیرند. مس کرمان که از 5 بازی اخرش در لیگ 4 باخت و یک تساوی دارد و برای اینکه خیالش بابت  ماندن در لیگ راحت شود باید سپاهان مدعی قهرمانی را شکست بدهد،  کاری که بسیار دشوار به نظر می رسد. مس اگر در هفته های گذشته بهتر نتیجه می گرفت کارش به روز اخر کشیده نمی شد.

سپاهان اصفهان هم برای اینکه  دستش به جام قهرمانی برسد باید پیروز شود و امیدوار به تساوی و باخت پرسپولیس مقابل نساجی باشد. سپاهان در صورتیکه با پرسپولیس هم امتیاز شود قهرمان لیگ خواهد شد زیرا بازی های رودرو را از قرمزپوشان پایتخت برده است. قسمت دراماتیک این مسابقه بعد از سوت پایانش است که یک تیم از ته دل خواهد خندید و تیم دیگر گریه می کند! اگر مس در لیگ ماندگار شود هوادارانش جشن بقا در ورزشگاه خواهند گرفت و  بازیکنان سپاهان  به دلیل قهرمان نشدن ناراحت می شوند و اگر ماجرا برعکس باشد و سپاهان قهرمان شود و مس به لیگ یک سقوط کند شب تلخی برای مس و هوادارانش رقم خواهد خورد.بازی رفت را سپاهان 2 بر صفر برده است و حالا هم روی کاغذ نسبت به مسی ها کاملا برتر است اما بازیکنان مس می گویند به دنبال خلق شگفتی در این دیدار هستند. 

نساجی مازندران - پرسپولیس؛ قهرمانی در شهر خسته؟

داغ ترین و مهیج ترین بازی فصل پرسپولیس فردا در شهر خسته؛ قائمشهر برگزار می شود. جایی که بازیکنان و هواداران پرسپولیس امیدوارند برایشان شهر رویایی شود و آنها جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اگر حمید مطهری سرمربی نساجی در این بازی حضور داشت قطعا زیر فشار روانی فضای مجازی و هواداران سپاهان و استقلال قرار می‌گرفت و به او انگ زده می شد اما مطهری مدت هاست از نساجی جدا شده و انرخوس اسپانیایی هدایت نساجی را برعهده گرفته است. مربی که گفته بخاطر روح ورزش می‌خواهیم پرسپولیس را شکست بدهیم. این مربی به خوبی می داند بازیکنانش شاید انگیزه لازم را برای تقابل با پرسپولیس نداشته باشند زیرا از نظر جدولی این تیم در خطر سقوط نیست و دغدغه صدرنشینی یا سهمیه آسیایی هم ندارد. 

نساجی در روز 3 خرداد باید در جام حذفی به مصاف استقلال برود. بنابراین شاید منطقی باشد که کادرفنی این تیم تمام توان خود را در بازی با پرسپولیس به کار نگیرند و نیرویشان را برای نیمه نهایی جام حذفی ذخیره کنند تا بتوانند مثل فصل قبل قهرمان جام شوند. با این شرایط اگر پرسپولیس حریف را دستکم بگیرد یا خود را از پیش برنده بداند قطعا ممکن است دچار حسرتی تاریخی شود و در یک قدمی قهرمانی دستش به جام نرسد! بنابراین پرسپولیس به خوبی می‌داند که حق اشتباه در این بازی را ندارد. مهم ترین بازی فصل بازیکنان و کادرفنی سرخپوشان تهرانی همین مسابقه است و آنها برای قهرمانی بی چون و چرا کافی است پیروز شوند.  پرسپولیس در بازی رفت 5 بر یک نساجی را شکست داد اما این مرتبه حتی پیشکسوتی چون فرشاد پیوس هم به بازیکنان پرسپولیس  هشدار داده و خواسته آنها مراقب باشند تا  غافلگیر نشوند. علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی هم که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته گفته می‌خواهد با تمام تمرکز مقابل تیم سابقش درون دروازه قرار بگیرد.

برنامه مسابقات :

هفته سی‌ام؛ ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران و روز اهدای عضو، اهدای زندگی

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت
فولاد خوزستان- آلومینیوم اراک - ساعت ۱۸- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

نفت مسجدسلیمان - ملوان بندر انزلی - ساعت ۱۸- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

ذوب‌آهن اصفهان - هوادار تهران - ساعت ۱۸-ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال - تراکتور تبریز - ساعت ۱۸- ورزشگاه آزادی تهران

پیکان تهران- مس رفسنجان - ساعت ۱۸- ورزشگاه انقلاب کرج

گل‌گهر سیرجان- صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۸- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

مس کرمان- سپاهان اصفهان - ساعت ۱۸- ورزشگاه شهید باهنر کرمان

نساجی مازندران - پرسپولیس - ساعت ۱۸- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج