اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۷۵۴۴
۱۷۲۴
۱۷۲۴
پ

تاج برای پول فوتبال به قالیباف متوسل شد!

مهدی تاج می‌گوید در خصوص حق پخش تلویزیونی یک اتفاق تاریخی در راه است.

ورزش سه: مهدی تاج می‌گوید در خصوص حق پخش تلویزیونی یک اتفاق تاریخی در راه است.

تاج برای پول فوتبال به قالیباف متوسل شد!

یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد توجه در فوتبال ایران، بحث حق پخش تلویزیونی است که باشگاه‌ها تلاش می‌کنند آن را به سمت حرفه‌ای شدن مثل تمام دنیا و درآمدزایی از آن ببرند.

حال مهدی تاج، رئیس فدراسیون امروز در نشست مشترک سرپرست وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌ها با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در مورد این موضوع پر اهمیت صحبت کرد تا به نوعی صدای اهالی فوتبال در این خصوص به گوش رئیس مجلس هم رسیده باشد.

تاج در این خصوص بیان کرد:"حق پخش جزو حقوق شناخته شده فوتبال است. بین 60 تا 70 درصد درآمد از باشگاهها در دنیا از حق پخش است که ما از آن محروم هستیم. الان هم خبری دارم که در کمیسیون تلفیق عنوان حق پخش آمده که برای فوتبال یک اتفاق تاریخی است."

تاج در مورد سود این اتفاق و جذب بیشمار مخاطب از سراسر ایران ادامه داد:"این اتفاق بزرگ چند منفعت دارد. سود داخلی اش این است که ما داخل کشور، کارخانه هایمان، تیمداری می کنند اما در دنیا، تیم ها، کارخانه داری می‌کنند. ولی ما الان در کشور پذیرفته ایم که در تهران، اصفهان، خوزستان و کرمان 13 تیم داشته باشیم ولی بقیه کشور سه تیم در لیگ برتر دارند. شاید بهتر باشد عدالت محوری اینگونه باشد که درآمدها با حق پخش اعمال شود و اینچنین می پذیریم در خراسان هم تیم داشته باشیم. در فارس هم تیم داشته باشیم.در کرمانشاه و خرم آباد هم در لیگ برتر تیم داشته باشیم.فوتبال دست کم 40 میلیون نفر را به خود مشغول کرده است."

جالب اینکه موضوع حق پخش یکی از موارد صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هاست و خود مهدی تاج نیز تلویحا به صوری بودن این قرارداد در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت که باید این رویه تغییر کند.

رئیس فدراسیون در این خصوص توضیح داد:"در حوزه بین المللی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در بحث صدور مجوز حرفه‌ای، در فرمت‌های حرفه ای باید باشگاهها قرارداد حق پخش داشته باشند. اگر برای صدا و سیما درآمدی از این نظر وجود نداشته باشد، باعث می شود یک قرارداد صوری با باشگاهها با صدا و سیما منعقد کنیم که این قرارداد صوری برای ما خوب نیست و یک جا هم مشخص می شود که بد است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج