اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۸۰۰۷
۱۱۰۳
۱۱۰۳
پ

پای رمال به لیگ بیست‌و‌سوم باز شد

شاید خیلی‌ها فراموش کرده‌اند اما همین چند سال پیش در ماجرای فدراسیون فوتبال بحث جادو و جادوگری به وجود آمد و خیلی‌ها حضور عزیزی‌خادم روی صندلی فدراسیون فوتبال را به این موضوع ربط دادند.

فرهیختگان: شاید خیلی‌ها فراموش کرده‌اند اما همین چند سال پیش در ماجرای فدراسیون فوتبال بحث جادو و جادوگری به وجود آمد و خیلی‌ها حضور عزیزی‌خادم روی صندلی فدراسیون فوتبال را به این موضوع ربط دادند. موضوع وقتی جدی‌تر شد که رئیس وقت فدراسیون فوتبال حاضر به تکذیب این شایعات نشد و اتفاقا گفت از نفس حق حمایت می‌کند. اینکه بسیاری از اهالی فوتبال به این موضوع اعتقاد داشته و خیلی‌ها هم مدعی هستند چنین افرادی را دیده‌اند نشان می‌دهد آنها در فوتبال به‌شدت نفوذ کرده و پاکسازی آن از چنین افرادی به این راحتی‌ها نیست. بدون شک در جهان هستی موضوعاتی مهم‌تر و تاثیرگذارتر از فوتبال وجود دارد. اگر مشکلات فوتبال و نتایج آن با یک دعا و جادو برطرف می‌شد قطعا از این راهکار برای حل بسیاری از مشکلات دیگر نیز می‌شد استفاده کرد. به این ترتیب استفاده از جادوگری و دعانویسی در فوتبال ایران پیش از آنکه به واقعیت نزدیک باشد به یک حماقت شبیه است. با این حال همچنان افراد بسیاری در فوتبال هستند که حاضر نیستند بر اطلاعات و توانایی‌های فنی و ورزشی خود بیفزایند و ترجیح می‌دهند به جای پیشرفت حرفه‌ای کار خود، دست به دامان رمالان و جادوگران شوند. 

 کار رمالان در فوتبال

شاید برایتان جالب باشد بدانید افراد متعددی در فوتبال و در همین لیگ برتر به ملاقات بسیاری از جادوگران رفتند و همین موضوع باعث شده برخی از آنان به‌شدت شهرت یافته و حتی دایره قدرت کارشان را فراتر از فوتبال گسترش دهند. نکته‌ای که در این میان ذهن را به خود مشغول می‌کند این است که چطور با توجه به اینکه اسامی بسیاری از این جادوگران محرز است اما مسئولان امر با آنها برخورد نکرده و قدرت فعالیت آنها را محدود ‌نکرده یا از بین نمی‌برند. اگر در گوگل جست‌وجوی کوتاهی درخصوص جادوگری در فوتبال کنید اخبار متعدد شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بسیاری از اهالی بزرگ و کوچک فوتبال از ملاقات با چنین افرادی صحبت کردند و به‌هیچ‌وجه منکر حضور این اشخاص در فوتبال نیستند. اگر کمی باهوش باشید با توجه به اسامی اختصاری به‌کاربرده‌شده در اخبار به‌سرعت متوجه می‌شوید که منظور نظر گوینده از این نام‌ها چه کسانی هستند. جالب‌تر اینکه وقتی هویت‌شان را می‌شناسید می‌فهمید موفقیت‌ها و قهرمانی‌های خود را به این افراد نسبت می‌دهند و معتقدند آنچه اتفاق افتاده نتیجه تلاش امثال خوبان عالم است. درواقع خوبان عالم یکی از معروف‌ترین، پرمراجعه‌ترین و در نتیجه قدرتمندترین جادوگران در فوتبال است. کسی که در زمان ریاست فدراسیون عزیزی‌خادم به‌شدت به آن پرداخته شد و حتی گفته می‌شد رئیس وقت فدراسیون، موفقیت خود در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و نتایج خوب تیم ملی در راه صعود به جام‌جهانی را به این جادوگر نسبت می‌داد. دایره قدرت این افراد در جامعه فوتبال به حدی است که بسیاری از مربیان، مدیران و بازیکنان فوتبال هر هفته پای میز مذاکره با آنها هستند و برای جذب بازیکن، همکاری با مربی خاص، برکناری برخی افراد یا حتی نتایج هفتگی مسابقات‌شان از چنین اشخاصی کمک می‌گیرند. گردش مالی رمالان و جادوگران در فوتبال به‌حدی است که شاید در مقابل آنچه در فوتبال کشور درحال هزینه شدن است بسیار چشمگیر و قابل‌توجه باشد. 

 رمال بازی لیگ برتری کیست؟

پرداختن هرساله اهالی رسانه به موضوع رمالی در فوتبال شاید تکراری به نظر برسند اما وقتی اخبار مختلف درمورد چنین وقایعی آن هم در یک قدمی ما به گوش می‌رسد متوجه می‌شویم که فوتبال بیمار و پر از ایراد کشورمان توسط همین افراد فوتبالی با سرنوشتی که رمالان و جادوگران رقم می‌زنند گره خورده است. یکی از افراد نزدیک به یکی از باشگاه‌های لیگ برتری، یک هفته قبل از این بازی برای سفر به تهران برنامه‌ریزی کرده بود. او روز بازی خود را به تهران رساند و این‌طور که ادعا می‌کرد بلیت رفت و برگشت سفرش را یکی از اعضای باشگاه گرفته بود. برای ما پوشیده است اما این سفر به‌منظور ملاقات با یک رمال در جهت تاثیرگذاری در نتیجه بازی فوق برنامه‌ریزی شده بود. طبق روال آنچه همیشه از رمالان می‌شنیدیم فرد مربوطه اسامی بازیکنان به همراه نام مادر را در اختیار جادوگر قرار داد تا او بتواند طلسمی برای این بازی در نظر گرفته و به‌نوعی نتیجه را به نفع تیم مورد نظر تغییر دهد. وقتی در جریان چنین اخباری قرار گرفتم موضوع برایم جالب شد. در نتیجه در جهت صحبت با این جادوگر که اتفاقا زن هم بود برآمدم. برخلاف تصورم اصلا ترسی از صحبت با من نداشت. بهتر است بگویم از هیچ چیز نمی‌ترسید. با قدرت تمام از پیشنهادهایی که به او شده صحبت می‌کرد و حتی متذکر شد فعالیت در فوتبال بخش کوچکی از فعالیت‌های اوست و با افرادی به‌مراتب بزرگ‌تر از جامعه فوتبال مراوده دارد. مکالمه ما به سمتی پیش رفت که او متوجه عدم اعتقاد من به رمالی و جادوگری شد و جالب اینکه برخلاف انتظارم نه عصبانی شد و نه تلاش کرد مرا متقاعد کند اما جمله جالبی گفت «به سمت ما برمی‌گردی.» اعتراف می‌کنم جمله‌اش بسیار تاثیرگذار بود؛ چراکه با چنان اطمینانی از این توانایی خود که فکر می‌کنم در نتیجه استیصال مراجعه‌کنندگانش است صحبت می‌کرد که تحت‌تاثیر قرار گرفتم. او خود به این باور رسیده که فرد تاثیرگذاری در جامعه است و می‌تواند بسیاری از چیزها از جمله نتایج فوتبال را تغییر دهند. در بخشی از صحبت‌هایش ادعا کرد فعالیت در فوتبال یکی از علاقه‌مندی‌های اوست و از این کار لذت می‌برد. وی معتقد بود رمالی و جادوگری برای فوتبال یکی از بی‌دردسرترین کارهاست. هرچند در ابتدا فکر می‌کردم چنین ارتباطی بسیار سخت و مکالمه با چنین فردی به‌شدت مشکل باشد اما تقریبا می‌توانم اعتراف کنم که گفت‌وگوی ما بسیار دوستانه پیش رفت. وی هرگز به من نگفت تا برای چنین موردی به او مراجعه کنم اما ادعا کرد افراد زیادی ازجمله هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی از مراجعان او هستند و به این شکل می‌خواست به من بفهمانند که موقعیت استثنایی را از دست دادم! جالب است بدانید، خودش ادعا می‌کرد پاسخش به مسئولان سیاسی همواره منفی بوده است چراکه فکر می‌کند درگیر شدن در این حوزه بسیار سخت و طاقت‌فرساست و البته دردسرهای خاص خود را هم دارد به همین دلیل تلاش کرده تا وارد این بخش نشود. این رمال ادعا می‌کرد اگر نام افرادی را که برای رمالی در بخش‌های مختلف جامعه به او مراجعه کردند را به من بگوید حتما شگفت‌زده خواهم شد. هرچند من اصرار داشتم بدانم این افراد چه کسانی هستند اما او جوابی به سوال من نداد. 

 نتیجه آن بازی جادوشده چه شد؟

بدون شک تماشای این بازی از فصل جدید برای من تجربه متفاوتی بود. تقریبا قبل از شروع بازی با توجه به شرایط دو تیم می‌توانستم نتیجه را تا حدودی حدس بزنم اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که از همان دقیقه ابتدایی بازی شرایط متفاوت از تصور من و البته تصور تمامی افراد دخیل در فوتبال پیش رفت. تیمی که به وسیله یکی از اعضایش از این جادوگر طلسم گرفته بود بسیار متفاوت، جنگنده، کوبنده و قدرتمند ظاهر شد. البته این هم می‌توانست به‌خاطر اعتمادبه‌نفس کاذبی باشد که در نتیجه جادوی رمال به تیم تزریق شده بود. شاید مربیان و بازیکنان از آنجا که می‌دانستند جادویی از تهران پشت تیم‌شان است با اعتمادبه‌نفس بیشتری به میدان رفته و برخلاف بازی‌های قبل تقریبا بدون اشتباه ظاهر شدند. اگر مربی این تیم کمی باهوش‌تر بود می‌دانست که مشکل تیمش جادوگری و رمالی نیست و اعتمادی است که باید به بازیکنان و قبل از هر کسی به خودش داشته باشد. درنهایت نتیجه این بازی به شکست تیم مورد نظر ختم شد و هرچند تصور می‌کردیم بسیار پرگل‌تر باشد اما به‌هر‌حال جادو افاقه نکرد. با این حال بعید است این تیم دست از چنین کارهایی بردارد؛ چراکه این اولین بار نیست در موردشان چنین چیزی می‌شنویم. برخی از افراد در فوتبال به چنین نام‌هایی معروف هستند و دیگر همه می‌دانند چه کسانی به جادو و جادوگری علاقه دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج