adexo3
۱۱۶۴۳۴
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اهواز پنجمین شهر داغ جهان

در جدیدترین پژوهش‌هایی که توسط پایگاه اینترنتی «ای‌اف‌کی اینسایدر آفریقا» اعلام شده، اهواز پنجمین شهر داغ جهان اعلام شده است. در این لیست که ۱۰ شهر را دربرمی‌گیرد درجه حرارت شهرهای داغ جهان اعلام شده است.

روزنامه فرهیختگان: در جدیدترین پژوهش‌هایی که توسط پایگاه اینترنتی «ای‌اف‌کی اینسایدر آفریقا» اعلام شده، اهواز پنجمین شهر داغ جهان اعلام شده است. در این لیست که ۱۰ شهر را دربرمی‌گیرد درجه حرارت شهرهای داغ جهان اعلام شده است.

تیمبوکتو- مالی: میانگین دمای این شهر در ماه ژوئن ۶/۴۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ثبت‌شده در این شهر با ۵/۵۴ درجه سانتی‌گراد رکورددار است.

ایلیزی- الجزایر: در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۱ میلادی شهروندان این شهر گرمای ۵۱ درجه‌ای را تجربه کردند. پس تعجبی ندارد که میانگین دمای کویری در این شهر در ماه‌های ژوئیه و ژوئن ۴۱ درجه سانتی‌گراد باشد. خنک‌ترین دمای ثبت‌شده در این شهر به تاریخ ۴ ژوئن ۱۹۹۷ میلادی برمی‌گردد.

دالول- اتیوپی: بالاترین دمایی که تاکنون در این کشور شرق آفریقایی ثبت‌شده ۹/۴۸ درجه سانتی‌گراد است. با این حال این شهر فقط به دلیل ثبت این دما لقب شهر داغ را نگرفته بلکه حد فاصل سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶ میلادی نیز شهر دالول با ثبت دمای ۱/۳۴ درجه سانتی‌گراد، بالاترین میانگین دمای سالانه را داشته است.

کویت- کویت: بادهای گرم شمال غربی موسوم به باد شمالی در تابستان سبب وقوع توفان شن تابستانی و افزایش دما به ۸/۴۶ درجه سانتی‌گراد در ماه ژوئیه می‌شود. کشور کویت در سال تنها ۲۲ روز بارانی دارد.

اهواز- ایران: شهر اهواز از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۱ میلادی لقب آلوده‌ترین هوای جهان را نیز به خود اختصاص داد. آلودگی هوای این شهر دست در دست گرمای سوزان شرایط طاقت‌فرسایی را برای ساکنان این شهر ۵/۱ میلیون نفری رقم زده است.

تابستان‌های داغ و طولانی و زمستان‌های نه‌چندان خنک و کوتاه، این شهر را در زمره گرم‌ترین شهرهای جهان قرار داده است. میانگین حداکثر دمای تابستانی در شهر اهواز ۸/۴۶ درجه سانتی‌گراد است اما این دما در برخی مواقع حتی تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود

مکه مکرمه- عربستان سعودی: در بیشتر روزهای ماه ژوئن دمای این شهر به ۴۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بالاترین دمایی که تاکنون در این شهر ثبت شده دمای وحشتناک ۵۰ درجه سانتی‌گرادی است.

بانکوک- تایلند: دمای بانکوک اغلب گرم است به‌طوری که دمای هوا در خنک‌ترین ماه- دسامبر- در این شهر ۳۷/۱ درجه سانتی‌گراد بوده، میانگین دمای هوای ژوئن تا آگوست در این شهر ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. اما چیزی که شرایط را طاقت‌فرساتر می‌کند دمای شب‌های این شهر است. در ماه آوریل حداقل دمای ثبت‌شده در این شهر ۹/۲۶ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

مراکش- مراکش: دمای هوای شهر مراکش در ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی به بالاترین حد خود یعنی ۶/۴۹ درجه سانتی‌گراد رسید. میانگین حداکثر دمای این شهر در ماه جولای ۲/۳۷ درجه سانتی‌گراد است.

لاس‌وگاس- ایالت نوادا (آمریکا): این شهر در صحرای «موهاوی» واقع شده و اقلیم این منطقه جزء آب و هوای نیمه‌حاره بیابانی قرار می‌گیرد. میانگین روزانه دمای ماه جولای در این شهر حدود ۶/۳۳ درجه سانتی‌گراد است.

در بیش از ۱۳۰ روز در سال دمای هوای این شهر از ۲/۳۲ درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود. در مجموع میانگین حداکثر دمای این شهر ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

جیزان- عربستان سعودی: ماه ژوئن میانگین حداکثر دمای این شهر حتی به ۹/۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بالاترین دمای ثبت شده در این شهر به تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۰۲ میلادی برمی‌گردد که ۴۹ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابك خرمدين

      البته اگه هواشناسي دروغ نگه و درجه واقعي هواري اهوازو بگه كه معمولا بالاي 70درجه است شك نكنيد اولين شهره داغه جهانه!
      من خودم خوزستانم و دماسنج دارم همين الان 60 درجه ست ولي ميگن 48 درجه

    • بدون نام

      من بچه اهوازم ماشینم زیر سایبون بود 50درجه رو نشون میداد

    • mohamaad

      همش الکی میگن به جان عزیزترین هام دمای اهواز ظهر تابستون راحت به 60درجه میرسه اینو از خودم هم درنمیارم طی چند مدت و نزدیک به چهارسال پشت سر هم دقیقترین ابزار سنجش هوا اندازه گیری کردم همشه هم بالای پنجاه درجه بوده وبیشتر موقع ها هم از60رد میشده شاید باورش سخت باشه ولی کاملا واقعیه مجلس اعلام کرده بود که اگر دمای اهواز از پنجاه بگذره اهواز باید تعطیل بشه ولی هوا همیشه بالای 50درجه هستش و هواشناسی هم حقیقت دمای اهواز رو نمیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج