اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۲۶۹۳۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

گوگل، سامانه رایانش ابری متن باز عرضه کرد

غول جست و جوی اینترنت، اخیراً اعلام کرد، با عرضه نسخه اولیه سامانه موسوم به کوبرنتز، به دنیای رایانش ابری متن باز گام گذاشته است. این برای نخستین بار است که گوگل، فرصت‌هایی را برای میزبانی سایت‌ها در داخل پلتفرم رایانش ابری متن باز، ارائه می‌کند.

گوگل، سامانه رایانش ابری متن باز عرضه کرد



برترین ها: گوگل، رسماً به دنیای رایانش ابری پیوست. غول جست و جوی اینترنت، روز گذشته در خبر رسمی که در وبلاگ این شرکت منتشر شد، اعلام کرد که پلتفرم رایانش ابری خود موسوم به Kubernetes 1.0 را به عنوان سامانه رایانش ابری متن باز، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. بیش از 400 کانتینر، توسط این سامانه عرضه شده است که از طریق پرتال Kubernetes.io قابل مشاهده هست.

ابزار مدیریت و استقرار مخزن متن باز، از مدت‌ها قبل آماده ورود به بازار شده بود و خبر آن، در فوریه اعلام شد، اما این شرکت اعلام کرد که نخستین نسخه آن با نام Kubernetes ۱.۰ در محیط‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خبر عرضه این سامانه، با بازتاب گسترده ای در رسانه‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان رو به رو شد. افرادی که قصد دارند به طور تخصصی از این سامانه استفاده کنند، باید ماهانه 1500 دلار پرداخت کنند.

گوگل، سامانه رایانش ابری متن باز عرضه کرد
(خبر گوگل درباره راه اندازی سامانه کوبرنتز- ۲۰ جولای ۲۰۱۵)

اگر چه راه اندازی نسخه اولیه این سامانه رایانش ابری متن باز، گام مهمی توسط گوگل اعلام شده است، اما این شرکت اعلام کرده است که باید منتظر اخبار جدیدی از فعالیت‌های آینده و توسعه ای این شرکت جهت توسعه سامانه‌های رایانش ابری گوگل باشید. موضوعی که به نظر می‌رسد، می‌تواند در ظهور انقلابی در میزبانی پرتال‌ها و توسعه خدمات اینترنتی شرکت‌ها، تأثیر زیادی داشته باشد.

گوگل می‌گوید، با Linux Foundation و برخی از فعالان رایانش ابری در ارتباط می‌باشد تا این سامانه را توسعه دهد. برترین موتور جست و جوی وب، از عزم این شرکت برای راه اندازی بنیاد ملی رایانش ابری در آمریکا (Cloud Native Computing Foundation (CNCF خبر می‌دهد که می‌تواند در توسعه ظرفیت‌های این حوزه در فضای دیجیتال را گسترش دهد. پرتال این بنیاد در نشانی cncf.io اعلام شده است.

گوگل، سامانه رایانش ابری متن باز عرضه کرد
(تصویر ایندکس پرتال بنیاد رایانش ابری آمریکا که غول‌های سیلیکون ولی دران عضو هستند)

به نظر می‌رسد، استفاده از این سامانه مخزن متن باز، که مانند میزبانی عمل می‌کند، توسط کاربران، قابل ردیابی نیست، اما در واقع، هر زمان که یکی از برنامه‌های گوگل از جمله جست‌وجوگر اینترنتی، جیمیل، Docs و ... را اجرا می‌کنید، فناوری کانتینر گوگل موسوم به lmctfy را مورد استفاده قرار می‌دهید. این برنامه به گونه‌ای ساخته شده است که میلیاردها کانتینر را در سیستم Kubernetes ایجاد و مدیریت می‌کند.

این سیستم کاربردهای فراوان دارد. اما غول اینترنتی جهان می‌خواهد از Kubernetes به‌جز سرورهای لینوکسی خود در دیگر زمینه‌ها هم استفاده کند. گوگل تصمیم دارد امکان استفاده از سیستم Kubernetes را در دیگر پلتفرم‌ها، سیستم‌های پردازش ابری و حتی سیستم‌های عامل مختلف هم فراهم کند. شرکت گوگل به تازگی به بنیاد OpenStack پیوست تا به کمک آن‌ها بتواند Kubernetes را از طریق پروژه‌های Magnum روی OpenStack ارائه دهد.

این برنامه Kubernetes و OpenStack را در کنار یکدیگر ارتقا می‌دهد. مدت‌ها پیش از این، در ژوئیه ۲۰۱۴ گوگل همکاری‌هایی را با مایکروسافت آغاز کرد تا به کمک آن Kubernetes را در راستای Azure ارتقا دهد. اوایل سال جاری میلادی نیز گوگل با شرکت Mesosphere وارد همکاری شد تا Kubernetes روی سیستم‌عامل مخصوص مراکز داده Mesosphere (DCOS) ارائه شود.

گوگل، سامانه رایانش ابری متن باز عرضه کرد
(تصویر شرکت‌های عضو بنیاد رایانش ابری آمریکا)

گفتنی است، رایانش ابری (Cloud Computing) مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به کارگیری شبکه ارائه می‌کند. «رایانش ابری» از ترکیب دو کلمه رایانش و ابر ایجاد شده است. ابر در اینجا استعاره از شبکه یا شبکه‌ای از شبکه‌های وسیع مانند اینترنت است که کاربر معمولی از پشت صحنه و آنچه در پی آن اتفاق می‌افتد اطلاع دقیقی ندارد (مانند داخل ابر) در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از شکل ابر برای نشان دادن شبکهٔ اینترنت استفاده می‌شود.

دلیل تشبیه اینترنت به ابر در این است که اینترنت همچون ابر جزئیات فنی‌اش را از دید کاربران پنهان می‌سازد و لایه‌ای از انتزاع را بین این جزئیات فنی و کاربران به وجود می‌آورد. به عنوان مثال آنچه یک ارائه‌دهندهٔ خدمات نرم‌افزاری رایانش ابری ارائه می‌کند، برنامه‌های کاربردی تجاری آنلاین است که از طریق مرورگر وب یا نرم‌افزارهای دیگر به کاربران ارائه می‌شود. نرم‌افزارهای کاربردی و اطلاعات، روی سرورها ذخیره می‌گردند و بر اساس تقاضا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. جزئیات از دید کاربر مخفی می‌مانند و کاربران نیازی به آشنایی یا کنترل در مورد فناوری زیرساخت ابری که از آن استفاده می‌کنند ندارند.

رایانش ترجمه کلمه " Computing" است که در بعضی متون به جای رایانش از محاسبات و پردازش استفاده شده است. البته محاسبات و پردازش معادل کاملی از این کلمه نیست. زیرا بر اساس تعریف واژه نامه‌های معتبر مانند آکسفورد، لانگمن این واژه به معنای استفاده از رایانه و عملیات رایانه‌ها یا اموری است که یک رایانه انجام می‌دهد و محاسبه و پردازش تنها یکی از این امور است. به طور نمونه یک رایانه همان‌طور که برای اجرای فرامین به محاسبه و پردازش می‌پردازد، به همین ترتیب مدارک و فایل‌ها را در هارد دیسک یا صفحه سخت خود ذخیره می‌کند، امکان ایجاد ارتباط میان افراد را فراهم می‌آورد که این امور چیزی بیش از یک محاسبه و پردازش صرف است. ب

به علاوه در معنای علوم رایانه معادل‌های دیگری برای کلمات «محاسبه» و «پردازش» وجود دارند، مانند" calculation" و" processing "، که عدم تمایز این کلمات با یکدیگر می‌تواند منشاء اشتباه در درک این مفاهیم شود. رایانش ابری راهکارهایی برای ارائهٔ خدمات فناوری اطلاعات به شیوه‌های مشابه با صنایع همگانی (آب، برق، تلفن و ...) پیشنهاد می‌کند.

این بدین معنی است که دسترسی به منابع فناوری اطلاعات در زمان تقاضا و بر اساس میزان تقاضای کاربر به گونه‌ای انعطاف‌پذیر از راه اینترنت به کاربر تحویل داده می‌شود. همان‌طور که کاربر تنها هزینه برق یا آب مصرفی خود را می‌پردازد. در صورت استفاده از رایانش ابری نیز کاربر تنها هزینه خدمات رایانشی مورد استفاده خود (اگر هزینه از کاربر دریافت شود) را پرداخت خواهد کرد.

درباره رایانش ابری، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو زیر را ملاحظه کنید:


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج