adexo3
۲۲۹۱۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

موسيقی گياهان را بشنويد! +عکس

طراحان و دانشمندان دانشگاه كمبريج در حال همكاري بر روي پروژه‌اي هستند كه به نمايش كاربردهاي آينده فناوري فتوولتائیک زیستی مي‌پردازد.

خبرگزاری ایسنا: طراحان و دانشمندان دانشگاه كمبريج در حال همكاري بر روي پروژه‌اي هستند كه به نمايش كاربردهاي آينده فناوري فتوولتائیک زیستی مي‌پردازد.

آنها مبلماني مفهومي طراحي كرده اند كه شامل يك ميز است كه به جمع‌آوري انرژي از خزه‌هاي روي آن در طول روز در يك باتري پرداخته و در شب از اين انرژي براي روشن كردن چراغ مجاور استفاده مي‌كند.

موسيقی گياهان را بشنويد! +عکس

فناوري فتوولتائیک زیستی مي‌تواند با استفاده از فعاليت فوتوسنتز موجوداتي مانند سیانو باکتری، خره، جلبك و گیاهان آوندی به توليد برق بپردازد.

همانطور كه از نام اين مفهوم پيداست، «ميز خزه» از مجموعه‌اي از دستگاههاي فتوولتائیک زیستی برخوردار است كه به توليد برق از يك خوشه گياهان خزه مي‌پردازد.

موسيقی گياهان را بشنويد! +عکس

تامين نيروي چراغ‌خواب و لپ‌تاپ با ميز خزه

اگرچه ميزان انرژي به دست آمده از اين ميز براي نيرودهي به يك چراغ روميزي كه از اهداف اين پروژه به شمار مي‌رود، كافي نيست با اين حال اين گروه نشان داده‌اند كه چگونه همين فناوري توانسته به تامين نيروي دستگاههاي كوچكي مانند ساعت ديجيتال، با اعمال مقداري از واحدهاي توليد شده توسط اين ميز خزه بپردازد.

در جريان فرآيند فوتوسنتز، خزه به انتشار تركيبات آلي به خاك داراي باكتري مي پردازد. اين باكتري سپس به تجزيه اين تركيبات آلي پرداخته و يك محصول جانبي شامل الكترونها را آزاد مي‌كند. اين الكترونها با الياف رساناي درون ميز خزه جمع‌آوري شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

در حال حاضر اين فناوري قادر به توليد حدود ۵۰ ميلي‌وات در متر مربع برق بوده و دانشمندان پيش‌بيني كرده‌اند كه دستگاههاي آينده مي‌توانند تا سه وات بر متر مربع توليد كنند.

طراحي گياهي جالب ديگري كه در نمايشگاه طراحي سالن ستلايت به نمايش درآمده كاربران را قادر به شنيدن موسيقي يك گياه مي‌كند.

موسيقی گياهان را بشنويد! +عکس

موسيقي گياهان را بشنويد

اين مفهوم كه «كويشي» نام داشته با ارزيابي تغییرات فتوشیمیایی و تكانه‌هاي موجود در يك گياه كار مي كند كه به طور بلادرنگ به شكل نوت هاي موسيقي در مي‌آيند.

نوتهاي بالاتر براي تكانه‌هاي قويتر و نوت هاي پائين براي تكانه‌هاي ضعيفتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از اين رو موسيقي نواخته شده درون گياه به صورت خودبه خود توليد شده و موسيقي هيچ دو گياهي شبيه يكديگر نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      بسیار جالب بود - ممنونم از شما .

    • فرشته

      واقعا جالب بود tnx

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج