۲۳۱۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مراودات بانکی فقط با ایمیل داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال نامه ای به محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی، استفاده از ایمیل های عمومی و ایمیل هایی با میزبانی خارجی ازجمله Hotmail، Gmail، Yahoo و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.

مراودات بانکی فقط با ایمیل داخلی

هفت صبح: اینترنت ملی کم کم روی خود را به کاربران نشان می دهد. پس از چند ماه گمانه زنی و شایعه های مختلف که با راه اندازی اینترنت ملی ایمیل های خارجی کاربران قطع خواهد شد، حالا خبر جدیدی از ایمیل ها منتشر شده است.

خبر هم به این مضمون است که وزیر ارتباطات در نامه ای خطاب به رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده از این پس در هنگام افتتاح حساب، تنها ایمیل داخلی از مشتریان پذیرفته شود و ارسال صورت حساب های بانکی به ایمیل خارجی ممنوع است!

مراودات بانکی فقط با ایمیل داخلی

رضا تقی پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارسال نامه ای به محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی، استفاده از ایمیل های عمومی و ایمیل هایی با میزبانی خارجی ازجمله Hotmail، Gmail، Yahoo و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.

تقی پور در این نامه خواستار ممنوعیت قبول ایمیل های عمومی و خارجی در هنگام افتتاح حساب و نیز عدم ارسال صورت حساب های بانکی مشتریان به این ایمیل ها شده و پیشنهاد داده وسیله ای مهیا شود که مشتریان بانک ها درصورت نداشتن ایمیل داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند.

براساس این گزارش، در این نامه آمده است:

مطابق اسناد و قوانین موجود حفظ امنیت اطلاعات کاربران در حوزه فناوری اطلاعات ازجمله اهداف قانون برنامه پنجم توسعه کشور ماده ۴۶ می باشد و از آنجا که ایمیل های عمومی نظیر Gmail و Yahoo و... یکی از ابزارهای خروج اطلاعات کاربران از کشور است، خواهشمند است دستور اکید فرمایید بانک های کشور نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام عاجل و آنی را به عمل آورند:

۱- عدم استفاده از ایمیل هایی با میزبانی خارجی و ایمیل های عمومی نظیر Gmail، Yahoo و MSN و Hotmail و... در ارسال صورت حساب های بانک مشتریان.

۲- استفاده از ایمیل با میزبانی داخلی که فهرست آن روی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت قرار دارد و به صورت مرتب به روز می شود.

۳- عدم قبول ایمیل های عمومی یا با میزبانی خارجی در هنگام افتتاح حساب، بیدن منظور ضروری است، امکانات دسترسی به اینترنت جهت ایجاد ایمیل ها داخل بانک ها فراهم شود.


چند سوال ایمیلی

1- به نظر می رسد این ابلاغیه جدید از برخی جهات سوالاتی را در ذهن کاربران ایجاد کند. در این ابلاغیه گفته شده از آنجا که ایمیل های عمومی نظیر Gmail، Yahoo و... یکی از ابزارهای خروج اطلاعات کاربران از کشور است، استفاده از این سرویس ها ممنوع اعلام شده است.

در اینجا یک سوال اساسی به وجود می آید، از طریق ایمیل مگر چه اطلاعات خاص بانکی مبادله می شود؟ در سیستم های اینترنتی بانکی ایران فرستادن صورت حساب، نتیجه تراکنش پرداخت اینترنتی و... نهایت کاری است که از طریق ایمیل برای مشتریان انجام می شود. آیا این گونه اطلاعات جزو اطلاعات محرمانه به حساب می آید؟ بر فرض سرویس هایی مانند یاهو و جی میل اطلاعات کاربران خود را به سرقت ببرند، به نظر شما ایمیلی که حاوی نتیجه تراکنش خرید کارت شارژ ایرانسل است به چه درد این سرورها می خورد؟!

2- در همه جای دنیا کاربران شخصی برای مراودات اینترنتی آدرس ایمیل شخصی خود را در اختیار ادارات موردنیاز خود قرار می دهند و هیچ گونه الزامی برای نوع آدرس ایمیل مطرح نیست. آیا اجبار کردن کاربران به داشتن ایمیلی خاص، نوعی نقص قانون شهروندی به حساب نمی آید؟ آیا بهتر نبود این کار به عنوان پیشنهاد به کاربران داده شود و اجباری در کار نباشد؟

3- در این ابلاغیه پیشنهاد شده «وسیله ای» مهیا شود که مشتریان بانک ها در صورت نداشتن ایمیل داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند. اولا مقصود از مهیاشدن وسیله برای ساختن ایمیل چیست؟

دوما به نظر می رسد کاربری بانک با کافی نت تفاوت اساسی داشته باشد و فراهم آوردن امکاناتی برای ساختن ایمیل در محیط هایی مانند بانک کمی عجیب باشد.

4- این نامه توسط وزیر ارتباطات به رییس بانک مرکزی داده شده است. آیا وزیر ارتباطات می تواند برای کاربران بانک ها قانونی وضع کند؟ یا این نامه صرفا یک پیشنهاد است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج