۱۱۹۲۲۹۵
۱۹ نظر
۵۰۱۴
۱۹ نظر
۵۰۱۴
پ

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

خودروی الکتریکی زدریو GX۵ ظاهرا توسط سایپا برای گذراندن تست‌های فنی و عرضه احتمالی به بازار وارد ایران شده است. ورود زدریو Zedriv GX۵ یک گام مهم و بزرگ در صنعت خودروسازی ایران برای تولید و عرضه خودرو‌های الکتریکی محسوب می‌شود. هرچند که در کشور ما هیچ زیرساختی برای استفاده وسایل نقلیه الکتریکی اعم از ایستگاه شارژ فراهم نشده است.

خودرونویس: خودروی الکتریکی زدریو GX۵ ظاهرا توسط سایپا برای گذراندن تست‌های فنی و عرضه احتمالی به بازار وارد ایران شده است. ورود زدریو Zedriv GX۵ یک گام مهم و بزرگ در صنعت خودروسازی ایران برای تولید و عرضه خودرو‌های الکتریکی محسوب می‌شود. هرچند که در کشور ما هیچ زیرساختی برای استفاده وسایل نقلیه الکتریکی اعم از ایستگاه شارژ فراهم نشده است.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

مشخصات ماشین زدریو Zedriv GX۵ سایپا

ماشین Zedriv زدریو GX5 اولین کراس اوور الکتریکی شرکت Guoji Zhijun بوده که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 معرفی شد. این خودرو همچنین اولین محصول به نسبت با کیفیت این خودروساز چینی بوده که از نظر تکنولوژی و سطح تجهیزات به مراتب نسبت به سایر خودروهای الکتریکی این شرکت بالاتر است. ماشین زدریو GX5 از یک موتور الکتریکی 121 اسب بخاری در اکسل جلو و همچنین پک باتری لیتیوم یونی 46 کیلووات ساعتی به عنوان منبع تعذیه بهره می برد. گفته شده زدریو GX5 در حالت شارژ کامل باتری ها قادر به پیمایش مسافتی در حدود 320 کیلومتر است. زدریو GX5 کراس اوور الکتریکی پنج نفره کوچک شهری بوده و نباید از آن انتظار عملکرد خیره کننده ای را داشت. این خودرو قادر به حرکت با بیشینه سرعت 140 کیلومتر بر ساعت بوده که برای بزرگراه های درون شهری و همچنین پیمایش مسیرهای نزدیک بین شهری کاملا مناسب است.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

در صورت اتصال باتری به شارژر سریع، حدود 45 دقیقه زمان نیاز است که میزان شارژ باتری ها از 30 به 80 درصد برسد. در صورت اتصال این خودرو به شارژر معمولی خانگی نیز حدود 7 ساعت زمان نیاز بوده که باتری های زدریو GX5 به صورت کامل شارژ شوند. همانطور که بارها بیان کرده ایم، گشتاور لحظه ای خودروهای الکتریکی که از همان ابتدای فشردن پدال گاز در اختیار راننده قرار دارد، موجب شتابگیری اولیه خوب زدریو GX5 شده . این خودرو قادر است طی 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 50 کیلومتر بر ساعت برسد که در مسیرهای درون شهری عملکرد بسیار مناسبیست.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

قلب یک خودروی الکتریکی باتری آن بوده و باتری های زدریو GX5 نیز در کف بدنه جانمایی شده اند. کف این خودرو از سطح زمین 150 میلی متر فاصله دارد که می توان مقداری بیراهه نوردی سبک نیز با زدریو GX5 تجربه کرد.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

ظاهر ماشین زدریو GX۵ سایپا

ماشین برقی زدریو GX5 دارای جلوپنجره ای بسته بوده که درون آن چراغ های LED به منظور نورپردازی و زیبایی طراحی شده اند. طراحی چراغ های اصلی جلو زیبا و در عین حال ساده به نظر می رسند. در دو گوشه سپر نیز مه شکن های جلو جانمایی شده اند. به طور کلی زدریو GX5 در نمای جلو چهره ای به نسبت زیبا، با شخصیت و مدرن داشته و به دلیل وجود جلوپنجره بسته کاملا مشخص است که با خودرویی الکتریکی و فاقد پیشرانه درونسوز رو به رو هستید.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

در نمای جانبی زدریو GX5 استایل بسیار ساده ای داشته و شاهد طراحی منحنی شکل بدون خطوط تیز و برجسته هستیم. در اطراف آرک چرخ ها فندرهای پلاستیکی مشکی رنگی نصب شده که تیپیکال خودروهای الکتریکیست. زدریو GX5 به رینگ های آلیاژی پنج پره دوبل مجهز بوده که سایز آنها به نسبت ابعاد خودرو و استانداردهای امروزی صنعت خودروسازی جهان مقداری کوچک به نظر می رسد. البته این بدان معنا نیست که زدریو GX5 کراس اوور بزرگیست. این خودرو جزو دسته کراس اوورهای ساب کامپت شهری محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4150، 1800 و 1610 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2650 میلی متر است. پروفیل عقب هم طراحی ساده ای داشته و قالب کلی چراغ های عقب مشابه چراغ های جلو طراحی شده است.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

زدریو (Zedriv) GX5 با وجود طول کلی کم، فاصله بین دو محور زیادی داشته که موجب کوتاه شدن اورهنگ های جلو و عقب شده است. فاصله بین دو محور به نسبت زیاد زدریو GX5 فضای داخلی جاداری را در هر دو ردیف صندلی برای سرنشینان پدید آورده است.

کابین خودروی الکتریکی زدریو GX۵ سایپا

طراحی کابین زدریو GX5 که محصول الکتریکی احتمالی سایپا بوده مانند استایل ظاهری آن کاملا ساده و مینیمال است. این خودرو دارای یک نمایشگر دیجیتالی 13 اینچی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در میان داشبورد است.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

امکانات ماشین برقی زدریو GX۵ سایپا

از جمله تجهیزات زدریو GX5 می توان به پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، کروز کنترل و قابلیت فرمان پذیری صوتی با حافظه بوده که می تواند هویت افراد را بر اساس بررسی صدای آنها شناسایی کند.

با خودروی الکتریکی احتمالی سایپا آشنا شوید

قیمت زدریو GX۵ سایپا

خودروی الکتریکی زدریو GX5 در چین دارای قیمت پایه ای معادل 18 هزار دلار بوده که در مجهزترین نسخه قیمت این خودرو به 22 هزار دلار می رسد. بدین ترتیب باید منتظر برچسب قیمتی در حدود 800 میلیون تومانی در بازار ایران توسط سایپا برای این کراس اوور الکتریکی باشیم. هنوز سایپا مطلب رسمی را در خصوص عرضه زدریو GX5 بیان نکرده، ولی در صورتی که این خبر تایید شود، می توان گفت که خودروسازان داخلی ما گام مهمی در راستای عرضه خودروهای الکتریکی و پاک برداشته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله که ایرانیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چینی چشاتو باز کن

      • فامیل دور

        همین الان برای استفاده خانگی برق کم داریم اونوقت میخوان ماشین برقی بیارن ایران.. عقل که نباشه جان در عذابه.. لااقل از ماشین هیبریدی شروع کنید

      • بدون نام

        پانل خورشیدی بخر به دولتم برق نده عینه خارجیا من خودم الان هم پانل خورشیدی دارم هم بادی برای گرمایش خونه هم از ابگرمکن خورشیدی استفاده میکنیم کم خطرتر از گاز هم هست

      • کاربر قدیمی

        بزرگترین مشکل ماشین های برقی ، هزینه خرید و تعویض باتری های شارژ شونده آنهاست که قیمت خیلی بالایی دارند و حتما باید مورد استفاده قرار بگیرند و در صورت استفاده نکردن از ماشین عمر باتری به سرعت کم می شود و باید تعویض شوند.

    • بدون نام

      وارد کردن یه خودرو از چین کجاش گام مهمی برای شرکت سایپا محسوب میشه؟؟؟ خخخخخ

      پاسخ ها

      • رها

        گام بلند واسه خودشون نه ما مردم . خخخخخ

    • بدون نام

      اگر واردات خودرو گام مهمی باشه عرب ها تا حالا هزاران گام محکم رو برداشتن با وارد کردن بهترین برندهای خودرو در جهان

    • بدون نام

      من فکر کردم سایپا خودش میخواد این ماشین رو درست کنه،این که مال چین است،،ای بابا

    • unco

      این که خیلی ضعیف و وحشتناکه !

    • بدون نام

      احتمالی هست اینهمه توضیح دادید اگر قطعی بود چه کار میکردید

    • بینام

      دیگر اعتمادی به شما ها نیست .

    • پروفسور ٱسکلیان منگل زاده!

      ماشین برقی سایپا =تیبا +برق
      آخه اینکه همون تیبا است فقط برقی شده

    • بدون نام

      اینا میدن چین بسازه بابا بعد اونا هم درجه ۳ میدن فکر کردین خودشون میسازن

    • بدون نام

      800 ميليون !!!!!!
      تازه اگر هرچي اپشن داره حذف نكنن

    • sajad

      الان آپشنشو زدی استارت دکمه ای انتظار داشتی ماشین الکتریکی سوییچ بندازی استارت بزنی خب همه ماشین الکتریکیا اینجورین دیگه

    • بدون نام

      خودرو الکتریکی که قبلا درست شده
      بهتر یه چیز جدید درست کنن

    • بدون نام

      حالا این باطری قلمی میخوره یا نیم قلمی؟ کنترل هم داره؟یعنی ازین ماشین کنترلی هاست؟

    • ناشناس

      یک بنجل زشت و ضعیف /:

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج