۱۲۱۱۱۹۲
۱۲۹۱
۱۲۹۱
پ

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

با شروع دهه ۹۰ میلادی و به دنبال آن، افزایش محبوبیت بازی‌های ویدیویی در ببین کاربران؛ به تدریج سلبریتی‌ها نیز پایشان به دنیای بازی‌های ویدیویی باز شد.

ویجیاتو: با شروع دهه ۹۰ میلادی و به دنبال آن، افزایش محبوبیت بازی‌های ویدیویی در ببین کاربران؛ به تدریج سلبریتی‌ها نیز پایشان به دنیای بازی‌های ویدیویی باز شد. حضور بازیگران در دنیای بازی‌سازی باعث ادغام صنعت سینما و ویدیوگیم شد. به‌طوری که بسیاری از همین بازیگران به دلیل ایفای نقش در عناوین ویدیویی برنده جوایز بسیاری شدند و به لطف همین بازی‌ها بود که بیش از همیشه شناخته شدند. همچنین رابطه خوب میان بازی‌سازها و بازیگران، تاریخچه‌ای دیرینه دارد، منتهی با افزایش محبوبیت بازی‌های ویدیویی؛ امروزه دیگر به لطف تکنولوژی‌های پیشرفته بازی‌سازی ما شاهد حضور گسترده‌تر سلبریتی‌ها در دنیای بازی‌سازی هستیم.

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

اجازه دهید که در ابتدای کار تکلیفمان را مشخص کنیم؛ وقتی پای سلبریتی به دنیای بازی‌های ویدیویی باز می شود؛ ناخودآگاه باید انتظارات بالایی از داستان آن بازی داشته باشید. بازی‌سازها تلاش می‌کنند که با استفاده از تمامی پتانسیل‌های خط داستانی بازیشان؛ کمپین یک بازی ویدیویی را درست به اندازه فیلمنامه ‌ای جذاب جلوه دهند و همین موضوع است که داستان این بازی‌ها را شاهکار کرده. بنابراین اگر طرفدار سینما و بازی‌های ویدیویی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا نگاهی به ۱۰ باری‌که پای سلبریتی‌ها به دنیای بازی‌سازی باز شد، بیندازیم.

Kit Harington در Call of Duty: Infinite Warfare

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

اگر قرار باشد که لیستی از برترین هنرپیشگان تاریخ سینما درست کنیم، کیت هرینگتون قطعا در جایگاه فوق‌العاده‌ای قرار خواهد گرفت. وقتی ما برای اولین بار کیت هرینگتون را در بازی Call of Duty: Infinite Warfare ملاقات کردیم؛ خیلی خوب به پتانسیل‌های بالای این بازیگر در ایفای نقش در دنیای بازی‌های ویدیوی پی بردیم. کیت هرینگتون که از ایفای نقش به عنوان شخصیت‌های مثبت خسته شده بود، این‌بار نقشش را در Call of Duty: Infinite Warfare به بهترین شکل ممکن انجام داد تا خودش را با شخصیتی منفی به چالش بکشد.

کیت هرینگتون در این بازی به عنوان Salen Kotch خودش را نشان داد. شخصیتی که جزو به یادماندنی‌ترین شخصیت منفی‌های تاریخ کال آف دیوتی است و به لطف شخصیت‌پردازی فوق‌العاده نویسندگان بازی؛ خودش را ثابت کرد. کاراکتری که در بازی رویای تسلط بر منظومه شمسی را داشت و به لطف شخصیت جاه‌طلب و بدجنسی که داشت، قطعا تا مدت‌ها در ذهنتان باقی خواهد ماند.


Keanu Reeves در Cyberpunk ۲۰۷۷

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

متاسفانه بازی Cyberpunk 2077 ابدا شروعی که طرفداران از آن انتظار داشتند را نداشت. منتهی یک امر درباره این بازی قابل انکار است! سی‌دی پراجکت خیلی خوب می‌دانست که چگونه باید عناونش را بیش از هروقت دیگری محبوب کند و حضور کیانو ریوز در این بازی؛ برگ برنده سایبرپانک ۲۰۷۷ بود. Keanu Reeves در این بازی خودش را به عنوان Johnny Silverhand معرفی می‌کرد، کهنه‌سربازی که حالا تبدیل به رئیس یکی از بزرگ‌ترین باندهای خلافکاری در دنیای Cyberpunk 2077 شده و به نوعی قصد کمک به شما را دارد.

اگر طرفدار دنیای سینما باشید، خیلی خوب می‌دانید که کیانو ریوز جزو برترین و حرفه‌ای‌ترین هنرپیشگان تاریخ سینماست و این موضوع حتی در بازی Cyberpunk 2077 نیز رخ داده. کیانو ریوز بارها اعلام کرده بود که شخصیت Johnny Silverhand یکی از بهترین نقش‌هایی بوده که تا به‌حال داشته است و برای همین؛ از سازندگان بازی درخواست کرده بود تا مدت زمان کات‌سین‌های این شخصیت را بیشتر کنند.


Rami Malek در Until Dawn

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

راستش را بخواهید، اولین حضور رامی ملک در دنیای بازی‌های ویدیویی به سال‌ها پیش و به بازی Halo 2 باز می‌گردد. منتهی از آن‌جایی که نقش رامی مالک در این بازی به شدت محدود بود، ما در این لیست به سراغ بازی Until Dawn رفته‌ایم. رامی ملک در دنیای این بازی وظیفه ایفای نقش شخصیتی به نام Josh را برعهده دارد. کاراکتری که به شدت آشفته بنظر می‌رسد و طبق داستان بازی؛ اکنون تقریبا ۲ سال از ناپدید شدن خواهرش می‌گذرد.

رامی ملک با ایفای نقش در بازی Until Dawn ثابت کرد که هیچ محدودیتی برای خودش قائل نیست و اگر بخواهد کاری را انجام دهد؛ آن را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد. Until Dawn نقطه عطفی در کارنامه درخشان رامی ملک بود و امیدواریم که او را باز هم در دنیای بازی‌های ویدیویی ملاقات کنیم.


Patrick Stewart در Castlevania: Lords of Shadow

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

بازی Castlevania: Lords of Shadow یکی از برترین عناوین تاریخ استودیوی کونامی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و به امتیاز متای ۸۵ رسید. در این بین پاتریک استوارت با حضورش در بازی Castlevania: Lords of Shadow یکی از جدی‌ترین نقش‌های تاریخ ویدیوگیم را برعهده داشت. جایی‌که بازی او را با نام Zobek معرفی می‌کرد و به نوعی یار و همدم پروتاگونیست اصلی بازی در دنیای Castlevania: Lords of Shadow است.

منتهی حضور Patrick Stewart تنها به بازی Castlevania: Lords of Shadow ختم نشد و او توانست با ایفای نقش در بازی Elder Scrolls IV: Oblivion در سال ۲۰۰۶؛ برنده جوایز بسیاری از جمله VGX و مراسم Grammy شود. نهایتا باید گفت که Patrick Stewart قطعا یکی از برجسته‌ترین هنرپیشگان در تاریخ صنعت بازی‌سازی است و باید به او تبریک گرمی گفت.


Samuel L. Jackson در GTA: San Andreas

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

راکستار همیشه ما را با ساخت بازی‌هایش شگفت‌زده کرده. GTA: San Andreas یکی از به یادماندنی‌ترین عناوین تاریخ ویدیوگیم است که حتی با گذشت سال‌ها از انتشارش؛ طرفداران خاص خودش را دارد. در بین تمامی بازیگران دنیای هالیوود، ساموئل ال. جکسون تنها گزینه مناسب برای ایفای نقش به عنوان Frank Tenpenny در دنیای بازی GTA: San Andreas بود. جایی‌که ساموئل ال. جکسون این‌بار خودش را در کالبد پلیسی فاسد و ظالم به تصویر کشیده بود و بقدری شاهکار بود که Frank Tenpenny را تا سال‌ها در ذهن مخاطبان زنده نگه داشت.

راکستار خیلی خوب می‌دانست که برای ساخت یک بازی شاهکار آن هم در دوران طلایی کنسول‌های نسل ششمی؛ باید به چیزی جز گیم‌پلی فکر کند. راکستار با GTA: San Andreas داستانی را خلق کرد که هیچکسی فکرش را هم نمی‌کرد. داستانی که با تاریک‌ترین احساسات ما بازی می‌کرد و ما را در دو راهی منطق و احساسات قرار می‌داد.


Kiefer Sutherland در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

متاسفانه وقتی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، برخلاف عناوین پیشین این فرنچایز، نتوانست آنطوری که باید طرفداران را راضی نگه دارد. منتهی این موضوع نشات گرفته شده از سو مدیریت در روند ساخت بازی بود و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain علی‌رغم تمامی پتانسیل‌هایش هرگز ستایش نشد. اما با این‌حال نمی‌توان ایفای نقش فوق‌العاده کیفر ساترلند در نقش ونوم اسنیک در این بازی را نادیده گرفت.

البته بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اولین حضور و تجربه کیفر ساترلند در دنیای بازی‌های ویدیویی نبود. اولین حضور کیفر ساترلند به سال‌ها پیش و به بازی Call of Duty: World at War بازمی‌گردد. جایی‌که کیفر ساترلند در نقش Roebuck توانست بود که جایگاهش را در بین هنرپیشگان تاریخ ویدیوگیم به درستی پیدا کند.


Mark Hamill در Batman: Arkham Asylum

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

سال‌ها بود که بازی‌های ابرقهرمانانه از شرایط چندان دوست داشتنی برخوردار نبودند. هرچند که سونی با اسپایدرمن توانسته بود تکانی به دنیای بازی‌های ابرقهرمانانه دهد، اما کاراکترهای دوست داشتنی دی‌سی همچنان در خوابی عمیق بودند. منتهی وقتی سه‌گانه بتمن توسط استودیوی Rocksteady ساخته شد، کاراکترهای دی‌سی نیز حرفی برای گفتن داشتند. بازی Batman: Arkham Asylum درست در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و سازندگان این بازی نیز برای نقش ویلین بازی به سراغ مارک همیل رفتند.

مارک همیل چندان با دنیای فیلم‌های سینمایی و آثار ویدیویی فانتزی غریبه نبود. اکثر ما مارک همیلl به خاصر ایفای نقش در دنیای سینمایی Star Wars به عنوان لوک اسکای‌واکر می‌شناسیم. همچنین جالب است بدانید که مارک همیل سابقه صداپیشگی در انیمیشن‌های جذابی چون Batman: The Killing Joke و Batman Beyond: Return of the Joker را نیز در کارنامه‌اش دارد.


Elliot Page و Willem Dafoe در Beyond: Two Souls

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

در دنیای بازی Beyond: Two Souls ما ویلم دفو را در کالبدی مشاهده می‌کنیم که نقش یک دانشمند مرموز را به خود گرفته که قصد دارد خانواده از دست رفته‌اش را مجددا به زندگی بازگرداند. ویلم دفو یکی از برترین گزینه‌ها برای انتقال حس ترس و جنون بود و سازندگان بازی Beyond: Two Souls نیز دقیقا با آگاهی از همین موضوع به سراغ Willem Dafoe رفتند تا او بازیگری شاهکارش را یک‌بار دیگر به رخ بکشد.

منتهی ویلم دفو تنها ستاره بازی Beyond: Two Souls نبود! درواقع الیوت پیج نیز دومین بازیگر سرشناس بازی Beyond: Two Souls بود که عمدتا به دلیل ایفای نقش در Inception شناخته می‌شود و به لطف استفاده از تکنولوژی موشن‌کپچر، تصویری زیبا از ویلم دفو و الیوت پیج در بازی Beyond: Two Souls به نمایش گذاشته شد. تصویری که قطعا تا مدت‌ها در ذهن طرفداران باقی خواهد ماند.


Norman Reedus در Death Stranding

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

وقتی بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ توسط هیدئو کوجیما معرفی شد، انتظارات از Death Stranding به شدت بالا رفت. منتهی وقتی این بازی منتشر شد، طرفداران به ۲ گروه تقسیم شدند. گروه اول آن دسته از افرادی بودند که Death Stranding ستایش می‌کردند و از این بازی به عنوان یک عنوان شاهکار یاد می‌کردند و گروه دوم نیز، افرادی بودند که Death Stranding شکستی بزرگ تقلی می‌کردند. منتهی از بخواهیم گیم‌پلی و اتمسفر Death Stranding را فاکتور بگیریم؛ این ایفای نقش نورمن ریداس بود که این بازی را جذاب‌تر از همیشه می‌کرد.

حضور نورمن ریداس تنها به بازی دث استرندینگ خلاصه نمی‌شود و ما را پیش‌تر در دنیایی بازی‌های ویدیویی که از سریال The Walking Dead اقتباس شده بودند نیز، ملاقات کرده بودیم. منتهی چیزی‌که نورمن ریداس را در دنیای Death Stranding خاص می‌کرد، این بود که این بازی تصویری کاملا متفاوت از نورمن ریداس را به تصویر کشیده بود.


Sean Bean در The Elder Scrolls IV: Oblivion

سلبریتی‌هایی که در بازی‌های ویدئویی نیز نقش داشته‌اند

بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion در زمان انتشارش یکی از برترین عناوین نقش آفرینی بود که توسط استودیوی بتسدا در سال ۲۰۰۶ توسعه پیدا کرد و به امتیاز متای ۹۴ رسید. اما در این بین، موضوعی که بسیاری از کاربران متوجه آن نشده بودند، ایفای نقش شان بین در این بازی بود. هنرپیشه‌ای که عمدتا به دلیل ایفای نقش در سری فیلم‌های Lord of the Rings شناخته می‌شد و دیدنش در دنیای یک بازی ویدیویی واقعا هیجان‌انگیز بنظر می‌رسید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج