۶۱۹۹۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تویوتا ۴Runner، سلطان ابدی جاده ها

شاید کمی عجیب باشد که ماشین های شاسی بلند ۴Runner تویوتا پس از سی سال و از زمانی که تویوتا حدود ۲ میلیون دستگاه از آنها را فروخت، همچنان در جاده ها هستند.

تویوتا 4Runner، سلطان ابدی جاده ها





برترین ها: شاید کمی عجیب باشد که ماشین های شاسی بلند 4Runner تویوتا پس از سی سال و از زمانی که تویوتا حدود 2 میلیون دستگاه از آنها را فروخت، همچنان در جاده ها هستند.

اما درست مشابه لندکروزر، تویوتا 4Runner نیز با ماشین اسپرت معمولی که در سال 1984 میلادی تولید شد، بسیار فرق دارد. این خودرو بزرگ تر، سنگین تر و بسیار پیچیده تر شده است. برخی از کاریزماهای خود را از دست داده است که اتفاقا بسیار هم خوب است. دوستداران و خریداران ماشین های شاسی بلند، دیگر علاقه ای به ا‌س‌یو‌وی‌های وانت مانند علاقه ای ندارند و بیشتر به سمت خرید خودروهای سبک تر، رانندگی راحت تر و مصرف سوخت کمتر جذب می شوند و به همین دلیل، 4Runner و خودروهای مشابه آن همچون FJ Cruiser را ترک و به سمت خودروهایی با اندازه متوسط می روند.

پس از سی سال و به امید زندگی دوباره، تویوتا، 4Runner را زیر تیغ جراحی برد تا نشانه های پیری که گذشت زمان بر چهره او گذاشته بود را از میان ببرد. 4Runner هرگز خیلی جلب توجه نمی کرده است اما اکنون جلب توجه می کند. تغییر چهره کنونی این خودرو، نشان می دهد کاملا برای جاده مناسب است و این باعث موفقیتش است.

تویوتا 4Runner، سلطان ابدی جاده ها

در فرم محدود شده - که بالاتر از مدل های جاده ای SR۵ قرار دارد - ۴Runner شمایل شیک تر و گران قیمت تری دارد. دلیل آن نیز وجود جلوپنجره کرومی زیبای آن است. چراغ های جلوی خودرو با نگاه خشمگین، لامپ های LED عقب و تغییرات مناسب در بخش های دیگر خودرو بر زیبایی آن افزوده اند.

یکی از تغییرات ظاهری اساسی این خودرو مربوط به تغییرات استحکام و دوام بیشتر آن مربوط است. اتاق داخلی خودرو نیز شاهد تغییرات بسیاری بوده است. از جمله باید به بهبود وضعیت ظاهری داشبورد با تزئینات چوبی اشاره کرد که از مواد بسیار باکیفیت و بادوام نیز ساخته شده است. صندلی های اتاق نسخه Limited این خودرو، چرم قرمز رنگ دارند. در شب، فاصله میان چرخ ها به رنگ آبی می درخشد و زیبایی خوبی در اتاق ایجاد می کند.

تویوتا 4Runner، سلطان ابدی جاده ها

تویوتا، در مدل SR۵، سیستم Entune Audio Plus با صفحه نمایش لمسی و ۶.۱ اینچ و کنترل صوتی به کار برده است. البته نسخه Trail این خودرو، سیستم رهیاب استاندارد با اپلیکیشن های لازم همچون پاندورا، Gracenote ، رادار داپلر و ... را نیز دارد. مدل های Limited، سیستم صوتی با ۱۵ بلندگوی JBL نیز دارند. همچو ن دیگر اعضای خانواده ۴Runner، مشخصات و امکانات بلندگو ها بسیار عالی و صداها بلند و واضح هستند.

در جاده، مدل ۲۰۱۴ ۴Runner نشان می دهد که کاملا با نسخه های قبلی فرق دارد. موتور این خودرو V۶ و ۴ لیتری است. البته قدرت این موتور قابل مقایسه با جیپ گرند چروکی و نیسان پَث‍فایندر نیست اما ۴Runner ، نسبت به مدل های دیگر این خانواده بسیار بهتر ظاهر شده است.

تویوتا 4Runner، سلطان ابدی جاده ها

امدل ۲۰۱۴ این خودرو نیز همچنان سنگین است اما ۲۷۰ اسب بخار قدرت موتور می تواند به راحتی آن را جابه جا کند. دنده ۴Runner ۵ سرعته است و حالت اسپرت دارد. ۴Runner با داشتن فاصله از زمین و گشتاور موتور ۲۷۸ پوند-پا همچنان همچون یک بز کوهی می تواند به خوبی در جاده های صعب العبور حرکت کند. مصرف سوخت مدل های ۴x۲ این خودرو در داخل شهر ۱۷ گالن در مایل و ۲۳ گالن در مایل در بزرگراه است. مدل های ۴x۴ در هر مایل یک گالن کمتر مصرف سوخت دارند.

تویوتا با اضافه کردن ویژگی های جاده ای به این خودرو، اهداف خود را برآورده کرده است. تنها خودرویی که قدرت رقابت با امکانات جاده ای۴Runner را دارد، جیپ Wrangler Unlimited است. این دو خودرو از نظر راحتی اتاق و رانندگی شبیه هم هستند.

تویوتا 4Runner، سلطان ابدی جاده ها

در مورد قیمت مدل ۲۰۱۴ ۴Runner هنوز اطلاعاتی در دست نیست. SR۵ چرخ های ۱۷ اینچ، اپلیکیشن Entune، چراغ جلوی پروژکتوری، فرمان چرمی و صندلی های برقی را با قیمت سال گذشته دارد. قیمت مدل Trail احتمالا کمی کمتر خواهد بود و انتخاب نخست دوستداران ۴Runner نیست. مدل Limited نیز با امکاناتی که دارد باید احتمالا بالای ۴۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

خودروهای شاسی بلند با مصرف سوخت پایین و اتاق راحت متعددی در بازار وجود دارند که شاید برای مصرف خانواده مناسب تر هم باشند. اما دوستداران ماشین های بزرگ و هیجان دوست ها همچنان به ۴Runnerهای تویوتا علاقه نشان می دهند و به همین دلیل، تویوتا نیز نسخه ۲۰۱۴ این خودرو را با راحتی و امکانات بیشتر طراحی و تولید کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      oooooooofffffff

    • حسین فعال

      مرگ بر پراید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج