۳۶۹۰۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نگاهی به اتفاقات روز هفتم المپیک

هفتمین روز از بازی‌های المپیک برزیل با حذف نمایندگان ایران در دو و میدانی و خداحافظی بانوی پرتاب وزنه در کنار رکوردشکنی کیانوش رستمی در وزنه برداری به پایان رسید.

خبرگزاری مهر: هفتمین روز از رقابتهای سی و یکمین دوره بازیهای المپیک در ریودوژانیرو برزیل با آغاز رقابت ورزشکاران دوومیدانی و وزنه برداری ایران، پایان رقابت تنها بانوی پارو زن ایران در رشته روئینگ و ورود دوچرخه سواران به کشور پیگیری شد.

بیست و هفتمی جاور در پایان یک هفته رقابت با بزرگان جهان

مهسا جاور تنها قایقران روئینگ ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو از همان روز نخست در دور مقدماتی بازیها شرکت کرد ودر نهایت پس از یک هفته رقابت با قایقرانانان برتر جهان گذشته برای مشخص شدن رنکینگ خود در فینال E‌ با پنج قایقران به رقابت پرداخت با زمان۸:۴۳:۳۴ چهارم شد. با این نتیجه جاور در مجموع به رتبه بیست وهفتم المپیک ریو دست پیدا کرد.

شوک بزرگ دوومیدانی با حذف حدادی

در اولین روز از رقابتهای دوومیدانی المپیک چهار نماینده ایران به مصاف رقبای خود رفتند . این رقابت در حالی بود که حذف احسان حدادی دارنده مدال نقره رقابتهای المپیک لندن و عدم راهیابی وی به مسابقات فینال شوک بزرگی را به کاروان ایران و رشته دوومیدانی وارد کرد.

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران با پرتاب ۶۰/۱۵ متری در گروه B رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ ریو از صعود به فینال این مسابقات بازماند. وی که مدتها از نداشتن مربی گلایه داشت پس از آمدن کیهانی رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی صاحب مربی شد اما هرگز نتوانست به رکورد خود در المپیک لندن برسد.

نایب قهرمان المپیک لندن در این باره به خبرنگاران گفت: خیلی از بهترین های دوومیدانی نتوانستند خوب عمل کنند، هر کاری که می توانستم انجام دادم تا خوب عمل کنم.٦٥ آمپول زدم و درد می کشیدم و گریه می کردم به امید روزی که در فینال بتوانم خوب پرتاب کنم. به آنهایی که ناراحت شدند، کاری ندارم اما از وزارت ورزش ممنونم. یکی از افرادی که شرمنده آنها هستم، کیومرث هاشمی است، چون در این چندماه، به من گفتند، هر چیزی می خواهم، در اختیارم قرار دهند. فدراسیون هم برایم کم نگذاشت. من در این چند ماه هیچ مشکلی نداشتم و خودم بد بودم. الان به این فکر می کنم که کاش یک سال و نیم قبل، پایم را عمل می کردم.

اما بدشانسی حدادی در رقابتهای المپیک برزیل به حذف از دیدارهای برزیل ختم نشد. احسان حدادی در پایان این روز از رقابتها با ورود به دهکده بازیها همراه با حسن تفتیان هم اتاقی اش در دهکده بازیها متوجه شد که دزد به اتاقشان زده است.

حذف پرتابگر و پرنده ایران و پنجاه و چهارمی در پیاده روی

محمود صمیمی دیگر نماینده پرتاب دیسک کشورمان که با ثبت رکورد ۶۵ متر در سال ۲۰۱۶ عازم ریو شده بود، در گروه A رقابتها مسابقه داد. بهترین پرتاب وی در رقابت با ۱۷ پرتابگر در گروه A مسابقات ۵۶ متر و ۹۴ سانتیمتر بود که صمیمی با این پرتاب در گروه خود چهاردهم شد و از رسیدن به مرحله فینال بازماند.

سومین نماینده ایران در دوومیدانی حمید رضا زورآوند بود. حمید رضا زور آوند نماینده پیاده روی ایران در رقابت با ۷۴ دونده از کشورهای مختلف جهان مسیر ۲۰ کیلومتری را در زمان ۱:۲۷:۴۵ طی کرد و پنجاه و چهارم شد.

همین طور در ادامه این رقابتها محمد ارزنده چهارمین ورزشکار ایران در دوومیدانی امروز و در ماده پرش طول با پرشی به اندازه ٧ متر و ٣١ سانتی متر از صعود به دور دوم رقابت های پرش طول بازماند.

بانوی پرتابگر وزنه و اعلام خداحافظی با چشمانی اشکبار

اما لیلا رجبی تنها نماینده بانوی کشورمان در رشته پرتاب وزنه در میان ۱۷ شرکت کننده با پرتاب ۱۶ متر و ۳۴ سانتیمتری خود، از صعود به مرحله فینال بازماند. این در حالی است که رکورد رجبی ۱۸/۰۸ می باشد. رجبی در گروه خود شانزدهم و در مجموع در رده ۳۲ قرار گرفت. لیلا رجبی در رقابت های پرتاب وزنه المپیک با حریفانش رقابت کرد اما به خاطر عدم ثبت رکوردهای قابل قبول از صعود به فینال بازماند. بعد از حذف لیلا رجبی از المپیک ریو، وی اعلام کرد که قصد خداحافظی دارد.

وی در حالیکه گریه می کرد در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت : اصلا از عملکردم راضی نیستم، اصلا خوب پرتاب نکردم و از این بابت ناراحتم. دو روز قبل از مسابقه به ریو آمدیم و به همین دلیل نتوانستم خودم را با ریو و ساعت اینجا هماهنگ کنم، این موضوع باعث شد نتوانم در رقابت امروز خوب کار کنم.

طلسم شکنی با طلای خوشرنگ برای وزنه برداری ایران

رقابت های وزنه برداری سی و یکمین دوره بازیهای المپیک از بامداد امروز شنبه به وقت تهران در سالن وزنه برداری ریو برای ایرانی ها آغاز شد که کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم نخستین وزنه بردار ایران بود. کیانوش با ۳۹۶ کیلوگرم در مجموع حرکت یک ضرب و دو ضرب به مدال طلا دست پیدا کرد و رکورد این دسته را هم جابجا کرد.

رستمی پس از کسب اولین مدال طلا برای ایران در بازیهای المپیک ریو گفت: برای رسیدن به این مدال تنها تمرین کردم و سختی های زیادی کشیدم. بازهم خدا را شکر می کنم. از همه کسانی هم که در این راه به من کمک کردند تشکر می کنم. خدا را شاکرم که کمک کرد با شکستن رکورد المپیک و جهان مدال طلا بگیرم. تماشاگران حاضر در سالن نشان دادند که تعصب زیادی به کشورشان دارند و حمایت خوبی از من داشتند.

کمیته ملی المپیک بابت مدال طلای کیانوش رستمی در مسابقات وزنه برداری المپیک ریو، پاداش ١٠ هزار دلاری به وی پرداخت خواهد کرد. کمیته ملی المپیک خیلی وقت پیش از این تصویب کرد که مدال آوران طلا، نقره و برنز المپیک به ترتیب ١٠، ٥ و ٣٥٠٠ هزار دلار دریافت خواهند کرد.

با کسب این مدال و بعد از گذشت یک هفته نام کشور ایران وارد جدول توزیع مدال ها شد.کاروان ورزش ایران با یک مدال طلا در رده سی و چهارم جدول جای گرفت.

بازگشت رکابزنان به ایران

تیم دوچرخه سواری ایران متشکل از رئیس فدراسیون و سرمربی تیم به همراه قادر میزبانی، آروین معظمی گودرزی و میرصمد پورسیدی بامداد روز شنبه به تهران بازگشتند. رکابزنان ایران در این رقابتها در بخش استقامت جاده هیچ کدام موفق به گذر از خط پایان مسابقات نشدند و در بخش تایم تریل انفرادی نیز قادر میزبانی در رده سی و یکم المپیک ایستاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج