۱۲۰۵۴۴۹
۸۴ نظر
۱۰۲۱۱
۸۴ نظر
۱۰۲۱۱
پ

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جداسازی پیاده روی متصل به پارک آفرینش بجنورد و زنانه مردانه شدن آن در فضای مجازی و برخی رسانه ها مطرح شد و واکنش های بسیاری را به خود معطوف کرد.

برترین‌ها: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جداسازی پیاده روی متصل به پارک آفرینش بجنورد و زنانه مردانه شدن آن در فضای مجازی و برخی رسانه ها مطرح شد و واکنش های بسیاری را به خود معطوف کرد.

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

اما شورای شهر بجنورد چندی پیش تصمیم گرفت پارک آفرینش بجنورد را به پارک ویژه بانوان تبدیل کند.

ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: بانوان باید محیط تفریحی و ورزشی مختص خود داشته باشند و این موضوع تازگی ندارد. عملیات اجرایی پارک بانوان آفرینش از دهه فجر آغاز شده و این مسئله تا اردیبهشت ماه به پایان رسیده و در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

نهادهای امنیتی، قضائی و تخصصی از جمله شهرداری و شورای شهر این محیط را برای ایجاد پارک بانوان تأیید کردند.

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

روزنامه همدلی نیز در گزارشی به بررسی ابعاد گسترده ماجرای اخیر تفکیک جنسیتی برخی پارک‌های تهران پرداخته. این روزنامه می‌نویسد:

هشدارهای حسن روحانی در انتخاباتی که ابراهیم رئیسی رقیب او بود، مبنی بر اینکه مخالفانش اگر به قدرت برسند «دیوارکشی» را دستور کار قرار خواهند داد، در بدبینانه‌ترین حالت، عملی ارزیابی نمی‌شد، اما در یکی دو سال گذشته هم مجلس انقلابی و هم دولت موسوم به مردمی و اکنون شورای شهر وابسته به جناح اصولگرا عملاً به سمتی حرکت می‌کنند که تعریف محدودیت‌ها برای مردم، چیزی جز دیوارکشی را به اذهان متبادر نمی‌کند. اتفاقی که از محدودیت فضای مجاز شروع‌شده اکنون به دیوارکشی در پارک‌ها منجر شده است.

دیروز یکی از اعضای شورای شهر تهران آشکارا زنانه و مردانه شدن پارک‌ها را تائید کرد.

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

سیدمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار بنری از سردر یک پارک در منطقه۱۴ شهرداری تهران و انتشار برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران به سایت دیده‌بان ایران گفت: «عکسی که در فضای مجازی منتشر شده در خصوص طرحی است که شهرداری تهران در این طرح قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به‌نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به‌دوراز چشم نامحرم به‌راحتی بتواند با فرزندش بازی کند.»

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

وی ضمن تائید اجرایی شدن این طرح اظهار کرد: «این طرح به مرحله اجرا رسیده و در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجراشده و تا روز‌های آینده در سایر»‎‌ پارک‌ها هم اجرا خواهد شد.

 آقامیری توپ زنانه مردانه کردن پارک‌ها را به زمین مردم انداخت و با تأکید بر تقاضای مردم مبنی بر زنانه مردانه شدن پارک‌های تهران به دیده‌بان ایران گفت: «دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.»

وی در توضیح بیشتر گفت: «بیشتر پارک‌های ما باید خانوادگی شوند، زیرا خانه‌ها کوچک و آپارتمانی است و مادران نمی‌توانند با کودکانشان بازی کنند؛ اما وقتی پارک‌های مخصوص زنان داشته باشیم، مادران، کودکان و زنان خیلی راحت می‌توانند در این پارک‌ها حضور داشته باشند.»

گویا تقسیم‌بندی زنانه و مردانه در پارک‌ها فقط مختص به تهران نیست. چند روز پیش و در اقدامی عجیب شهرداری و شورای شهر، شهر بجنورد پل بوستان و پارک گردشگری آفرینش این شهر را با دیواری بلند به زنانه و مردانه تقسیم کردند. این اقدام باعث اعتراض مردم و گردشگران شده است.

 پیش‌بینی رقبای رئیسی در مورد دیوارکشی

در حالی در دولت رئیسی دیوارکشی زنانه و مردانه در پارک‌ها اجراشده است که پیش‌تر و در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌، برخی از رقبای وی، این‌گونه مرز‌بندی‌ها را در صورت به قدرت رسیدن او پیش‌بینی کرده بودند. در جریان تبلیغات انتخاباتی برخی از رقبای رئیسی گفته بودند اگر رئیسی به قدرت برسد، در خیابان‌ها و پیاده‌روها بین زنان و مردان دیوار می‌کشد.

در آن زمان رئیسی در جواب این سخنان گفته بود: «مى‌گویند مى‌خواهند در خیابان‌ها دیوار بکشند؛ چرا عقل مردم را دست‌کم مى‌گیرید؟ ما دیوارى بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید.»

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

با توجه به دیوارکشی چند وقت اخیر در پارک‌های تهران و برخی از شهرها‌، به نظر می‌رسد پیش‌بینی حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین در مورد دیوارکشی جنسیتی در فضاهای عمومی درست از آب درآمده، البته دیوارکشی از پارک‌ها شروع‌شده است، شاید در آینده نه‌چندان دور به خیابان‌ها نیز کشیده شود.

اقدامات در راستای زنانه‌ مردانه کردن پارک‌ها، اقدامات طالبان در کشور همسایه را تداعی می‌کند. حدود دو هفته پیش طالبان نیز پارک‌های کابل را زنانه و مردانه کردند. وزارت امر معروف طالبان اعلام کرد که زنان و مردان اجازه گشت‌وگذار یکجا در پارک‌های کابل را ندارند و روزهای تفریحی مردان و زنان را مشخص کرد. این وزارت گفته بود که روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه زنان و روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه مردان می‌توانند به پارک‌های تفریحی بروند.

جامعه دیوارکشی را نمی‌پذیرد

یک فعال سیاسی و اجتماعی با منفی خواندن تبعات این‌گونه تصمیم‌ها (زنانه و مردانه کردن فضای عمومی) به «همدلی» گفت: «در حال حاضر در جامعه ما تعریف ارتباط بین زن و مرد کاملاً متفاوت شده است، جامعه ما به آن معنا دیگر جامعه سنتی نیست که به‌راحتی این مسائل را بپذیرد.

در خانواده‌ها حتی خانواده‌های مذهبی الان جایگاه پسر و دختر و زن و مرد کاملاً تغییر کرده است و تعادل بسیار بیشتری برقرارشده است؛ بنابراین این‌چنین پذیرشی دیگر در جامعه وجود ندارد، البته نمی‌توانیم انکار کنیم که در جامعه بخشی هستند که این‌چنین تفکری دارند، نظرشان هم محترم است، اما آن‌ها نمی‌توانند نظرشان را بر کل جامعه ایران که یک همزیستی، همکاری و همراهی بین زن و مرد را پذیرفته‌اند، تحمیل کنند. نمونه این همزیستی و همکاری در همه‌جا از فضای خانواده گرفته‌ تا محل کار، ورزشگاه، رسانه و... دیده می‌شود.»

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

«مرضیه آذرافزا» افزود: «این‌گونه تصمیمات مشکوک است و من به دیده شک به آن می‌نگرم، این تصمیم عاقلانه نیست، این‌گونه تصمیم‌ها از یکجاهایی گرفته می‌شود که فکر می‌کنم دنبال بحران‌سازی در کشور هستند.»

وی در جواب این سوال که آیا این تصمیم بر حضور زنان در اجتماع تأثیر می‌گذارد و باعث عقب راندن آن‌ها از اجتماع می‌شود، گفت: «من فکر نمی‌کنم این تصمیم باعث عقب راندن زنان از اجتماع شود، قدرت زنان در ایران به حدی است که هیچ عاملی نمی‌تواند آن‌ها را به عقب براند. جامعه ما در دهه‌های گذشته و حتی ذیل حکومت دینی، راهی را آمده که زنان را به‌طور وسیع وارد عرصه کرده است. در این شرایط کدام موج، کدام نیرو و قدرت می‌تواند آن‌ها را به عقب براند؟»

 به دنبال بحران‌آفرینی هستند

این فعال اجتماعی ادامه داد: «طراحی این‌گونه ایده‌ها و مطرح کردن آن قابل تحقق نیست و به‌جایی نمی‌رسد، چراکه واقعیت‌های جامعه و فضایی که اکنون با آن روبرو هستیم اعتنایی به این تصمیم نمی‌کند، بنابراین تأثیری در عقب راندن زنان ندارد، اما تأثیر در ایجاد شکاف‌های اجتماعی، بی‌ثبات کردن جامعه، فاصله انداختن بین حکومت و مردم دارد و یک تهدید امنیتی جدی برای جامعه است. از این زاویه موضوع خطرناک به نظر می‌رسد و گرنه تأثیری در عقب راندن زنان در جامعه ندارد.»

آذرافزا تصریح کرد: «این‌گونه تصمیمات از کانون‌هایی نشأت می‌گیرد که اساساً به دنبال بحران‌آفرینی در جامعه ایران هستند. به نظر می‌رسد یک جریان مرموز و مشکوک در جامعه شکل‌گرفته است، این‌ها تصمیماتی را می‌گیرند و آن را رسانه‌ای و اعلام می‌کنند- مانند اتفاقات مشهد و برخورد خشن با زنان فوتبال‌دوست- به نظر من این تصمیم‌ها، تصمیم‌های حکومتی نیست، یک کانون‌هایی این تصمیم‌ها را می‌گیرد و اجرا می‌کند که هدفشان فقط ایجاد بحران در کشور است. هیچ تعریفی به‌غیراز بحران‌آفرینی نمی‌توان برای آن متصور شد.»

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

وی ادامه داد: «جامعه از این مسائل عبور کرده و وقعی به آن نمی‌گذارد، فقط این‌گونه تحرک‌ها یک آبروریزی است، آبروریزی برای مشروعیت زدایی از حاکمیت است و یک جریان مشکوک دارد آن را دنبال می‌کند. حکومتی که در چهار دهه به‌ویژه در دهه‌های اول که خیلی فضا انقلابی بوده است، حتی به گواه مخالفین خود، توانسته نرخ آموزش عالی زنان را بالا ببرد، مشارکت سیاسی زنان را افزایش بدهد، کارهای زیرساختی در حوزه مشارکت زنان انجام دهد، اکنون تمام آبرویش را معامله می‌کند سر پارک رفتن زنان؟ این‌ها را نباید جدی گرفت چون جریان‌های مشکوک و ناپاک سیاسی است.»

روزنامه همشهری نیز در همین ارتباط نوشت: شهرداری تهران از سال گذشته طبق یک‌برنامه در راستای ایجاد فضای راحت، مناسب و امن برای زنان به‌ویژه مادران و کودکان، در هر محله، بخشی از یک‌بوستان محله‌ای را مناسب‌سازی می‌کند.

این‌گونه مادران مانند آنچه به‌عنوان اتاق مادر و کودک در فضاهای همگانی مثل مترو قرار دارد، می‌توانند به امورات فرزند و نوزاد خود رسیدگی کنند و با خیال راحت‌تری به بازی با کودک خود بپردازند.

دیوارکشی در پارک‌ها با جامعه ایرانی چه می‌کند؟

در این راستا، اواخر دی‌ماه سال1400، احداث پارک‌های ویژه مادر و کودک از منطقه10 تهران شروع شد و در 25اسفندماه، 27بوستان مادر و کودک به بهره‌برداری رسید. تا پایان امسال نیز، 325بوستان محلی بوستان مادر و کودک می‌شود. همچنین شهرداری برای افزایش تعداد بوستان‌های مختص بانوان، ساخت 2بوستان جدید بانوان را دنبال می‌کند. تهران هم‌اکنون 7بوستان بانوان دارد با 2بوستان جدید و در پایان سال1401، 9بوستان که فقط زنان در آن می‌توانند حضور داشته باشند، خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فکر مردم رو بابت چیزای پوچ منحرف نکنید به اصل بپردازید

      پاسخ ها

      • زن

        کار خیلی خوبیه ما از دست این مردان مزاحم خلاصی نداریم جامعه ایران که ناگهان مدرن نمیشه پس بهتره دست کم در بعضی جاها از شرشون در امان باشیم

      • بیابان نشین

        فرهنگ ما همینه خب .اروپایی نیستیم که .اون مناطقی که فرهنگ بهتری هم داشتند با هجوم ما نابود شد

      • ناشناس

        مردها به پارک راه نمیدن زنا رو به استادیوم چقدر مشکل دارند

      • ناشناس

        طرح خیلی خوبیه پارک های زیادی هست برای همه این پارکهای مخصوص بانوان طرح خیلی بجایی هست که در همه شهرها وجود داره

      • سعید

        چه حرف بی خودی ! یعنی چی خونواده ها رو از هم جدا کنن؟

      • ناشناس

        کاربر زن یه جوری میگه از شرشون خلاص شیم انگار مردا وایسادن فقط ایجاد مزاحمت کنن،یکم ادب هم چیز خوبیه

    • پرنیان باباش

      مگر نمی‌گوید به درخواست مردم بوده بسیار خوب.به‌رای‌مردم‌رفراندوم‌برگزارکنید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        البته اگه تقلب نکنن و به نفع خودشان تمامش نکنن

    • ناشناس

      طرح زوج و فرد هم بد نیستا،خخخخ

    • ناشناس

      عصر تکنولوژی پیشرفت

    • ناشناس

      خجالت بکشید دیگه

    • ناشناس

      بعد میگفتن گفتن اصولگراها بیان دیوار میکشن ببینید چی میگن خب همون دیوارو کشیدین

    • ناشناس

      بعد میخندیم به روشون میاریم بهشون بر میخوره

    • ناشناس

      وقتی با پخت نون بربری صبح هم مشکل دارند خخخخخ

    • ناشناس

      ردیاب هم جوابه چند تا هم مین بذارین تو چمنا مرد رد نشه

    • ناشناس

      روی دیوارتون سیم خاردار هم میکشین تانک چی میذارین

      پاسخ ها

      • .......................

        اینها مردان کشور مارو با پیمانه خودشون وزن میکنن مردان ما چشم پاک ومردن

      • ناشناس

        اکثر وظایف و انتظارات داخل تمامی زمینه ها(وظایف داخل خانه و داخل جامعه) رو دوش مردهاست و اونوقت مردهای ایرانی را به روش های متفاوت تحقیر میکنن ، یکیش هم اینه . قابل توجه مردهای عزیز لطفا بیدار شید ، دیگه ذلت ، بدبختی ، حقارت و...بسه

    • ناشناس

      اصلا میخواید خراب کنید پارک رو

    • ناشناس

      پس شوهرامون رو چیکار کنیم؟ پارک کنیم دم در ؟!!!

    • ناشناس

      بهترین کار مردم وارد پارکهای اختصاص یافته نشوند . یکسری منحرف تصمیم ساز شدن

    • ناشناس

      من هم فکر میکنم. این کارها. مردم. رو از. دولت. دور می‌کنه یک حس. تنفر. نسبت به. مسولین. پیدا میکنیم این کارها. پرداختن به حاشیه هست. مشکل اصلی مردم. این نیست

    • رضا

      دقیقا درست میگه میخوان عمدا لج مردم رو در بیارن

    • ناشناس

      به نظر من خانم هارو از ایران بیرون کنید خیال همه راحت بشه

    • یعنی اسرائیل اینقدر نفوذ کرده؟!!!!

    • ناشناس

      یعنی پدر با کودک نباید پارک بره؟
      کودک اگه مادر نداشته باشه تکلیفش چیه؟

    • مجید رنجبر

      دقیقا کار درست رو کردن من خودم پسر هستم و متوجه هستم چه قدر پسر های بی شخصیت و لاشی مزاحم دخترا و زن ها میشن این کار به نفع خانوم ها هست اگه من کاره ای بودم تمام پارک های ایران رو همینطور میکردم تا زنانی که برای ورزش به پارک میرن از شر نگاه مردان کثیف به دور باشن

    • ناشناس

      پس اینجوری دنبال اشتغال مردم هستند. فکرشو بکن این همه دیوار چه نیرویی میخواد؟ تازه لابد سیمان هم قحطی میشه و گرون میشه.

    • ناشناس

      خداییش دستشون درد نکنه ولی عجب بکش بکشی تو مملکت راه افتاده. خخخ انگار هر کی بیشتر بکشه بهش پست و مقام بالاتر میدن. خخخ

    • ناشناس

      تورو خدا اینقدر نکشید. باور کن کشیدن کار خوبی نیستا. خخخخ

    • شهروند

      وقتی خدا رو تو کارها در نظر بگیری دیگه نیازی به این کارها نیست ولی متاسفانه اکثرا خدا رو از یاد بردن

    • بدون نام

      رضای خدا شما که به انرژی هسته ای مبالید یه اتمی بزنید تو ایران راحتمون کنید بخدا راضی هستیم مگه تو یه کشور اینقدر مشگل میشه

    • بدون نام

      به نظر من همه زنها رو تو ایران بکشید تا مشگلتون حل شه اینقدر حرفو حدیث نباشه خدا وکیلی راه حل خوبیه

    • ناشناس

      کاریکه توسط شهرداری انجام شده راچرابھ رییس جمھورربط دادھ این ؟

    • ناشناس

      شهردارو کی انتخاب میکنه رییس جمهور پس این یعنی اون شهردار کاملا همسو با رییس جمهور حرکت میکنه و کارهایی میکنه تا باعث خوشحالی رییس جمهور بشه و به همین ترتیب ارتقا رتبه پیدا بکنه

    • ناشناس

      در این جامعه که خانمها مدام باید بخاطر مردها حجاب داشته باشند بسیار کار خوبی ست ،

    • سرباز وطن

      آقای اقامیری جنابعالی با رای چند درصد مردم رفتید مجلس؟ شما نماینده حداکثر 10%مردم هستید یعنی در واقع انتصابی هستید! حالا علیه اون 90% مردم که بخاطر شماها در انتخابات شرکت نکردند دارید تصمیم می‌گیرید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        عضوشوراى شھرھ

    • سعید

      به جای جدا کردن خانواده ها، هزینه دیوار کشیدن رو صرف ساخت خونه برای بی خانمان ها بکنن.

    • ناشناس

      وقتی هر طوری شده میخوای دروغ روحانی رو ماله بکشی و تصمیم شورای شهر مبنی بر تبدیل پارک عمومی به پارک بانوان رو بگی دیوار کشیدن و بندازی گردن دولت . روحانی عالیه قبول فقط دروغ نگید.

    • ناشناس

      عمو جان ، شما بیشتر در مورد رفراندوم مطالعه کن . برای ایجاد آبخوری و آسفالت کردن جاده و درخت کاری و احداث باشگاه و ورزشگاه و اختصاص پارک به زنان و امور روزمره در هیچ کجا رفراندوم نمیکنن جز در ذهن شما .

    • ناشناس

      فرق اختصاص یک پارک عمومی به زنان با دیوار کشیدن چیست ؟ 20 نمره

    • ناشناس

      به ما هم بر میخوره که زندگیمون رو نابود کردن

    • ناشناس

      در متن نوشته شده تصمیم شورای شهر هست. امیدوارم تفاوت شورای شهر با دولت رو بدونی و بعد کامنت تحلیل سیاسی بزاری

    • ناشناس

      فعلا که آقایون رو بیرون کردن

    • ملیکا رنجبر

      خدا شفات بده

    • ملیکا رنجبر

      فعلا که مردان رو کشتن

    • ملیکا رنجبر

      تفاوت انتصاب با رای و انتخاب چیست؟ 20 نمره

    • ملیکا رنجبر

      عمو جان ، شما که حساب و کتاب و ریاضیت حرف نداره ولی ایشون عضو شورای شهره نه نماینده مجلس. البته چون الان فحش میدی هر چی شما بگی

    • قاتل کیسه تنان

      ما مردها گودزیلا بودیم،خودمون خبر نداشتیم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خیلی فرقی با گودزیلا ندارین هر جا ببینیمتون باید فرار کنیم

    • mr0117

      زنده به گور کردن هم گزینه بدی نیست ها !
      میشه روش حساب کرد، من ظرفیت پذیرشش رو تو این مردم می‌بینم، نگران نباشید

    • قوخازواره

      بیسوادرئیس جمهوربالاترین مرجع تصمیم گیری درکشوره

    • ناشناس

      مگه در کل ذهن اقایان فکر و ایده ای جز ایجاد محدودیت میتوان دید ؟

    • ناشناس

      دیوار کشی باید شود وسقفم بزارن ودوتادوره پارک مامور بیزاریرین

    • ناشناس

      سکه مردیاب هم جواب میده

    • ناشناس

      بعد از ۴۳سال که ترقی کردیم

    • ناشناس

      اصلا پاک که معنی میده تو خیابانها بگردید پیدا میشه

    • الناز

      خیلی مسخره است

    • مهاجر

      مغزهای کوچک زنگ زده،،،،،

    • maad

      هیچ دیوار کشی نیست این پارک مخصوص بانوانه،همین و بس ،یه جایی برای تفریح دختران و زنان جامعه بدون دردسر.

    • ناشناس

      با تفکیک و جدایی مخالفم ، گاهی وقتها در پارک صحنه از جنس مخالف ، فرقی نمی کند مذکر باشد یا مونث می بینیم ، که هم مردان و هم زنان دوست دارند و ترجیح می دهند که ، محیط هایی مختص به خود داشته باشند که بدون هیچ نگرانی و دغدغه و صحنه های غیر اخلاقی ، یا ایجاد مزاحمت تفریح و یا ورزش کنند .

    • ناشناس

      اقای روحانی درودبرشما که این حرف را درمناظرات انتخاباتی فرمودید

    • من

      اتفاقا کار خوبیه شوهر من تو همین پارک ها دنبال زنا راه افتاده خیانت کرده

      پاسخ ها

      • بینام

        حالا چون شوهر شما هرزه گناه بقیه چیه؟ ببینید چی کم گذاشتید که اینجوریه

    • ناشناس

      حداقل پارک خانواده باشه بهتره .

    • ناشناس

      پارک باغ سلیمانیه منطقه ۱۴ قبلا دست نیروی انتظامی بود حالا هم ظاهرا نرده کشیدن که بعدا بابت ورودی پول بگیرن و امنیت همجوار آن که منطقه نظامی است تامین بشه .

    • وطن

      ببینید چقدر به خاسته های مردم توجه میشه....
      فقط موندم خاسته های مردم فقط همین بوده؟؟؟؟||||....

    • farhad1355

      واقعا جای تاسف داره-حالا یکی بخواد با خانم بچه هاش بره پارک باید خانمش جدا بفرسته-دنیا کجا میره ما به چه سمتی داریم میریم-یه نگاهی کشورهای عربی بکنید لطفا ببین چه بهشتی بابت مردمانشان درست کردن با پول نفت-پس پول نفت ما حلقوم ... میره-ننگتان باد

    • ب باوادی

      کی حرف حساب میفهمه.همین پول ها رو هزینه کنند فقر رو ریشه کن کنن زنان و دختران خود فروشی نکنن خیلی از مردم اونقدر درگیر فقر و بدبختی هستند پارک به یادشون نمی یاد

    • سالار

      وعده داده بودند رییسی بیاید خیابان ها را هم دیوارکشی مردانه زنانه میکند, این تازه شروعشه

    • ناشناس

      به عنوان یه زن ایرانی می‌گم کاش به همه‌ی ما زن‌ها ویزای کانادا می‌دادن با کله می‌رفتیم و ایران مردسالار رو می‌ذاشتیم واسه خودتون بمونه همو بکشید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        به عنوان یه زن ایرانی پاسخت رو میدم.جای خودت صحبت کن....نظرات کاربران نشون میده اکثریت خودتون رو به خواب زدید...پارک ویژه بانوان در هر شهری یکی دو تا لازمه و برای تفریحات خانمها به صورت راحت و بدون مزاحمت خیلی هم عالیه...آقایان دلشون میخواد همه جا به خانمها بچسبن و فضولی کنن

    • سلام

      طرح بسیار خوبیه

    • سلام

      عصر تکنولوژی یا بی عفتی

      پاسخ ها

      • آرش

        تنها چیزی که به ذهن منحرف ها رسید اینه که همه بی عفت هستن و باید از هم جدا بشن؟! این همه طرح و قانون برای مبارزه با بی نفتی ( به قول شما) داریم ، همچنان رو چرا اجرا نمی کنن؟

    • سلام

      این طرح خوبیه شاید شما دوس داشته باشی خواهرت جلوی چشم پسرا ورزش کنه اما ملت مثل تو نیستند

    • مجتبی

      درود بر طالبان!

    • حسین

      رفراندوم زیر نظر ناظران بین المللی

    • مننمنم

      درست گفتی ملیکا جون

    • آرمان

      بنظرم باید فرهنگ برخورد و احترام و محبت و زندگی مسالمت آمیز با جنس مخالف و همه انسان‌ها به مردم خصوصا کودکان و نوجوانان آموزش داده بشه. فرهنگ سازی بهتر نتیجه میده از ایجاد محدودیت و محرومیت و جداسازی. محدودیت و جداسازی خیلی از مواقع نتیجه برعکس میده و باعث ایجاد عقده و سوءرفتار میشه.

    • ناشناس

      ما که هرکی رو می شناشیم جلوی مردا روسری هم نمیزارن هرکاری کنید فایده نداره دیگه اون دوران گذشت

    • ناشناس

      درودبرروحانی هزارباردرود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج