۱۹۶۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

راهکارهایی برای چینش ایده‌ال مبلمان در منازل کوچک

پس از انتخاب مبلمان مورد علاقه خود، به چینش آنها در فضای منزل مي‌رسيم. این نوشته کوتاه، چند نکته ساده و راهبردی را در مورد نحوه چینش مبلمان به شما ارائه خواهد كرد

راهکارهایی برای چینش ایده‌ال مبلمان در منازل کوچک

راهکارهایی برای چینش ایده‌ال مبلمان در منازل کوچک

برترین ها: پس از انتخاب مبلمان مورد علاقه خود، به چینش آنها در فضای منزل مي‌رسيم. این نوشته کوتاه، چند نکته ساده و راهبردی را در مورد نحوه چینش مبلمان به شما ارائه خواهد كرد:

در دکوراسیون منزل، دیدي انعطاف‌پذیر داشته باشید: بيشتر افراد محیط خانه را همچون اشکال هندسی بی‌روح می‌دانند. اگر میز، صندلی و کاناپه اصلی اتاق نشیمن خود را فقط با در نظر گرفتن دیوارها و گوشه‌هاي منزل بچینید، دكوراسيون حاصل، بسیار کلیشه‌ای و خسته‌کننده به نظر خواهد آمد. بنابراين، به‌جای توجه محض به طرح معماری دیوارها، بهتر است الگویي مثلثي شکل را به جای الگوی بی‌روح مربعی در چینش مبلمان خود در نظر بگیرید. با قرار دادن میزهای کم‌ارتفاع و نیمکت‌های لوکس همراه با بالش‌های زیر زانویی می‌توانید یکی از اضلاع این مثلث (که قسمت ورودی اتاق نشیمن را تشکیل می‌دهد) را ایجاد كنيد. در این حالت، تمركز الگوی چيدمان در نظر گرفته شده بر چینش داخلی مبلمان است و توجهي كمتر بر ساختار مکانیکی دیوارها کمتر دارد.

از گوشه‌ها نهایت استفاده را ببرید: متاسفانه ، در اتاق‌های کوچک به گوشه‌ها توجهی نمی‌شود. در حالي كه از آنها می‌توان به عنوان فضاهایی برای انباشت بالش‌ها و روکش‌های تخت‌خواب استفاده كرد؛ همچنین دست و پا کردن کارگاهی کوچک در چنین فضاهایی شدنی است. چنین فضاهایی را نباید نادیده گرفت و از آنها مي‌توان دست‌كم براي قرار دادن رایانه استفاده كرد و با روش‌هايي بدیع، آنها را تزئین كرد. شما می‌توانید از جاي‌جای منزل خود، استفاده و در عین حال، خانه‌ای مرتب، شیک و دلربا را برای خود و دیگر اعضای خانواده ایجاد كنيد.

نیازهای خود و دیگر اعضای خانواده را هنگام دکوراسیون داخلی خانه در نظر داشته باشید: اگر حتی اتاق نشیمني کوچک دارید، بهتر است فضاهایي خاص را در آن برای تک‌تک اعضای خانواده خود در نظر بگیرید. اگر با الگوی چینش خود، فضایي باریک و خمیده را در اتاق پذیرایی ایجاد كنيد، رفت و آمد اهالی خانه در چنین فضایي دشوار می‌شود. از اين رو، پيش از پیاده کردن اين الگوی چینش، محل دقیق ورودی و همچنین خروجی اتاق را در نظر بگیرید. با این کار، مسیر کلی رفت و آمد اهالی خانه مشخص خواهد شد و مي‌توانيد فضای کافی را براي اين كار در الگوی خود در نظر بگيريد.

بين وسایل منزل خود از هر نظر هماهنگی ایجاد كنيد: قرار دادن چند قاب عکس یا چند شمع در کنار يكدیگر، محیطي گرم و صمیمی را ایجاد خواهد كرد که نتیجه چینش همگن چنین وسایلی است. اگر همین چینش بر اساس الگویی همگن و منظم انجام نشود، ظاهري شلخته و درهم را به فضاي مورد نظر شما خواهد داد. در اتاق‌های کوچک، مقیاس دکوراسیون، تزئینات جانبی و سادگی اهمیتي بسيار دارند. بطور مثال، اگر به صنایع دستی محلی علاقه‌اي خاص دارید، می‌توانید از ظروف سفالي کلاسیک و در عین حال، شیک روی میزهای عسلی استفاده كنيد. قرار دادن تعدادي زیاد از ظروف سفالي در کنار یکدیگر می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر فضای مورد نظر شما بیفزاید.

قرار دادن وسایل شبیه به هم در کنار یکدیگر براي قرینه‌سازی هنری: دراتاق‌های کوچک و بزرگ، قرار دادن مبلمان‌های این چنینی می‌تواند فضایي قرینه و خاص را به اتاق شما ببخشد. نورپردازی، مهم‌ترین نقش را در این مقوله بازی خواهد کرد و در قرینه‌سازی هر چه بهتر میز و صندلی، شما را یاری خواهد كرد. هیچ‌وقت از تقسیم کننده‌های پلاستیکی برای قرینه‌سازی اتاق استفاده نکنید. حتی استفاده از میزها، کاناپه و قالیچه‌هایی که از لحاظ طرح و رنگ‌بندی با الگوی دکوراسیون کلی خانه مطابقت ندارند، توصیه نمی‌شود زيرا این امر، فضای خانه را کوچک‌تر از مساحت واقعی آن نشان می دهد. نورپردازی مناسب، گلدانی شیک و بلند روی میزی ساده و فانتزی، گیاهان تزئینی ساقه بلند خانگی و کارهای هنری شاخص می‌تواند قرینه هنری لازم را (در حالی که کمترین فضای ممکن را به خود اختصاص می دهند) فراهم آورد.

طرح‌های مختلف را در اتاق کوچک خود پیاده کنید. پس از آزمودن راهکارهای متفاوت ، متوجه خواهید شد که اتاق كوچك شما تا چه اندازه شيك است و به آن خواهید بالید! دکوراسیون در بهینه قرار دادن وسایل در مکان‌های مناسب خود خلاصه می‌شود. تنها کاری که ما بايد از آن پرهیز كنیم، ناامیدی از شکست‌هاست. زندگی در فضایی کوچک ، زیباست و می‌تواند شما را انسانی منظم و مرتب بار بیاورد؛ مفهومی که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از نقاط قوت چنین فضاهایی در نظر گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج